20 травня 2009

Олексій Павленко "Фокстрот. Техніка для дому": 2009 рік обіцяє бути непростим для ринку ритейлу

Олексій Павленко "Фокстрот. Техніка для дому": 2009 рік обіцяє бути непростим для ринку ритейлу

2561

- Що наразі відбувається на ринку побутової техніки та електроніки? Чи знижуються обсяги продажів?
- Ситуація на ринку складна, проте не є критичною. Мережі намагаються інтенсифікувати продажі, підвищити ефективність роботи кожного торговельного об’єкта. Кон’юнктура ринку наразі така, що конкуренція в основному тільки в ціні. Тому мережа "Фокстрот. Техніка для дому" стежить за тим, щоб пропонувати товар за низькими цінами. Для цього запускають акції, вигідні пропозиції, які дають змогу покупцю вибрати подарунок на певний відсоток від вартості покупки. Криза позначилася насамперед на продажах у кредит. Наразі споживачі, які планували купівлю техніки в кредит, або відмовляються від таких покупок, або купують за готівкові кошти техніку середнього та бюджетного класу. Через це спостерігаємо падіння попиту на техніку преміум-класу та зменшення суми середнього чека. Є підстави вважати, що на ринку побутової техніки стануть популярними дешеві китайські товари. - Чи скоротилися продажі за готівкові кошти з огляду на переорієнтацію попиту?
- Продажі за готівку скоротилися набагато менше. Така динаміка простежується в різних сегментах ринку. При цьому продажі крупнопобутової, дрібнопобутової техніки, товарів, що пов’язані з приготуванням їжі, впали набагато менше, ніж обсяги продажу товарів, без яких споживач може обійтися. В цих умовах комп’ютер, мобільний телефон або новий сучасний телевізор не є життєво необхідними предметами в побуті. Важче, наприклад, обійтися в побуті без газової поверхні, холодильника чи м’ясорубки. 2009 рік обіцяє бути непростим для ринку ритейлу. Однак навіть в умовах економічної кризи торговельна мережа повинна працювати з максимальною ефективністю. Компанія "Фокстрот. Техніка для дому" мінімалізує наслідки кризи та всі пов’язані з цим ризики за рахунок оптимізації складських запасів та витратних статей. Важко наразі спрогнозувати розвиток на 2009 рік. Доки не стабілізується фінансовий сектор у світі та країні, про позитивні тенденції на господарському ринку говорити не варто. За таких умов мережі продовжуватимуть дотримуватися стратегій виживання. Рік буде важким як для клієнтів, так і для мереж. Менше постраждають компанії, які задіяні в харчовій галузі та вчасно скоротили розвиток, а також не мають серйозної закредитованості. Згодом на ринку залишаться лише "сильні" роздрібні мережі. Все залежить від запасу міцності компаній, особливо від їхньої фінансової стійкості. - Чи впали продажі в сегменті комп’ютерної техніки, та наскільки?
- Комп’ютерна техніка - це інвестиція в знання та розвиток. Як і багато інших товарів, це не продукт першої потреби. Тому падіння продажів комп’ютерної техніки обґрунтоване. - Чи відповідає дійсності інформація, що насправді окремі сегменти комп’ютерної техніки демонструють зростання продажів (зокрема ноутбуків)?
- Так, лептопи частково замінюють стаціонарні системи, тобто десктопи, і це нормальний процес еволюції комп’ютерної техніки. Нині співвідношення продажів ноутбуків до десктопів у мережі "Фокстрот. Техніка для дому" становить 70/30. - Яка наразі маркетингова стратегія компанії за умов нинішньої ситуації в економіці країни?
- Стратегічно важливим для компанії є підвищення ефективності праці магазинів та утримання частки ринку. На сьогодні компанія посідає 20 відсотків ринку. Експерти компанії проаналізували ефективність роботи торговельних об’єктів мережі. Причому умови роботи кожного магазину обговорювали індивідуально. Детально аналізували дохідні та видаткові статті кожного магазину, включаючи потік відвідувачів, розташування та роботу конкурентів, який доцільний рівень оренди та чи є у відповідних містах привабливіші розташування. Компанія ухвалила рішення закрити неефективні супермаркети "Фокстрот" в Україні, що спричинено падінням попиту та як наслідок - падінням продажів. Щодо планів стосовно відкриття нових торговельних точок, то їх ніхто не скасовував. Компанія розвиває й інші роздрібні мережі, однак плани щодо відкриття нових супермаркетів скореговано в бік зменшення. - Як позначилася криза на кредитному ринку країни та на маркетинговій стратегії мереж?
- Оскільки видачу споживчих кредитів обмежено, компанія "Фокстрот. Техніка для дому" працює на продажах за готівкові кошти. Мережа пропонує товар за значно нижчими цінами. Компанія "Фокстрот" входить до закупівельного альянсу з російським ритейлером "Техносила", що дає змогу закуповувати товар за нижчими цінами, ніж можуть собі дозволити конкуренти, що позитивно впливає на кінцеву ціну. Щоб диверсифікувати асортимент, компанія також планує просувати власні торговельні марки Delfa (вентилятори й кондиціонери) та Bravis (персональні комп’ютери, телевізори, DVD-плеєри та домашні кінотеатри). Щодо цих брендів, компанія може контролювати виробництво, постачання і, відповідно, ціноутворення. Останній фактор є дуже важливим, тому що ціни на техніку постачальників-імпортерів можуть зростати. Власні торговельні марки дають змогу компанії зберігати вигідні пропозиції у всіх товарних групах та цінових сегментах. - Чи боїться "Фокстрот" переформатування ринку на користь конкурентів?
- Компанія є лідером на ринку побутової техніки та електроніки. Частка ринку мережі становить 20 відсотків. У компанії великий запас міцності та чудова ресурсна база, що вигідно виділяє її серед конкурентів. Автор: Дмитро Дубенський Хрещатик, № 61, 15 травня 2009, передруковано: smi.liga.net

Раздел: Інтерв'ю >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*