26 декабря 2018

Майбутнє – за технологічними компаніями. АТ «Мономах» про тренди на вітчизняному ринку чаю та кави

Майбутнє – за технологічними компаніями. АТ «Мономах» про тренди на вітчизняному ринку чаю та кави

1679

На українському ринку чаю та кави є гравці, для яких формування гарного смаку в споживача — частина бізнес-стратегії. Саме так працює АТ «МОНОМАХ». Понад 20 років продукція цієї торгової марки представлена на полицях усіх великих супермаркетів України, а також у кав’ярнях і ресторанах.

Як компанія утримує свої позиції та планує працювати далі в умовах, коли українці стають все більш вимогливими до якості чаю та кави? Ми говорили про це з головою Наглядової ради АТ «Мономах» Богданом Барабашем.

- Скажіть, будь ласка, які наразі обсяги виробництва АТ «Мономах» і звідки постачаєте сировину?

- Загалом на сьогодні чаю та кави ми виготовляємо близько 500 т у місяць — для українського ринку та експорту в країни ближнього зарубіжжя, Європейського Союзу та США. Ми привозимо сировину з господарств, які сертифіковані за системою Rainforest Alliance. Зокрема, зі Шрі-Ланки, Індії, Китаю, В’єтнаму (останнім часом збільшує обсяг продажів, особливо кави), Індонезії, Африки.

- Ви розширюєте кількість своїх постачальників?

- Так, постачальників стає все більше, але ж головне — не їхня кількість, а якість продукції. Останні п’ять років ми приділяємо багато уваги саме якості. Ще більше вимог до постачальників ми почали висувати після того, як два роки тому сертифікували своє виробництво за європейською системою безпечності FSSC 22000.

- Український споживач останнім часом стає вимогливішим до якості продуктів харчування, у тому числі напоїв. Як ви підтримуєте якість своєї продукції?

- Наша глобальна тенденція — автоматизація. Тільки автоматичні лінії забезпечують стабільно високу якість готового продукту, тому ми щороку купуємо декілька нових ліній/машин та поступово автоматизуємо виробництво. Другий наш тренд — сучасна техніка, що дозволяє гарантувати якість сировини. Наприклад, нещодавно встановили оптичний сепаратор. Він дозволяє за допомогою камер виявляти частинки, що відрізняються від загальної маси, а пневматика їх «вистрілює» з конкретної ланки. У такий спосіб ми очищуємо сировину від зайвих домішок. Це — додатковий контроль, через який проходить вся сировина. Технологія непроста, але її впровадженням я пишаюся, напевно, найбільше за останні роки.

- Автоматизація призводить до скорочення штату працівників на підприємстві?

- Насправді, ні. Кількість працівників на нашому виробництві не зменшується, адже щороку обсяг продукції зростає на 30—50%.

- У 2017-ому ваша компанія отримала міжнародний сертифікат Organiс Standard, який надав право підприємству випускати органічну продукцію. І у портфелі АТ «Мономах» з’явився органічний чай. Наскільки він подобається українським споживачам?

- Загалом у світі органічні продукти дуже популярні, оскільки при їх вирощуванні не застосовують хімічні пестициди та добавки. Хоча, звісно, це відображається на вартості продукції – вона дорожча за звичайну.

В Україні органічні продукти тільки починають завойовувати своїх постійних споживачів. Цей процес не дуже швидкий, адже у нас часто зловживають поняттям «органік». На полицях є фейкові продукти, і особисто мене це обурює… Тому я розумію споживача. І поки подібні випадки залишатимуться безкарними, українці обережно ставитимуться до органічних продуктів. Однак, я впевнений, за ними майбутнє. Сьогодні створення натуральної продукції уже стало трендом. На ринку активно з’являтимуться чаї з травами, менше стане продуктів із штучними ароматизаторами.

На території України зростає багато трав, цікавих з точки зору властивостей, вони стають смачними та корисними додатками до нашого чаю. Насправді без барвників і ароматизаторів можна досягти дуже гарного результату. Ми створюємо чаї з використанням української сировини, а також привозимо трави з-за кордону — Китаю, Єгипту, Індії та ін.

Крім вже звичних споживачам позицій із травами у наших лінійках, ми випустили окремий продукт на базі лінійки LOVARE — LOVARE Herbs, у складі яких лише трави, квіти, прянощі. І наші споживачі вже регулярно додають цей чай до своїх домашніх чайних колекцій.

- Одна з цінностей вашої компанії — екологічність. У чому це проявляється?

- Наше виробництво екологічно чисте, але є певна кількість відходів. Ми облаштували невеликий цех з переробки залишків пакувальних матеріалів. Усе пресуємо та здаємо на вторсировину. І цим ми також вирізняємося серед конкурентів.

- Та й не у кожного виробника є свій логістичний склад. А ви нещодавно відкрили власний. Розкажіть, будь ласка, про нього детальніше.

- За останні 10 років у нас відбулося два великих розширення. Одне з них — у 2016-ому, коли ми вдвічі збільшили виробничі потужності. І одразу відчули, що нам не вистачає місця для готової продукції. Орендовані приміщення не відповідали всім нашим вимогам, тому вирішили збудувати власний логістичний комплекс. За рік звели логістичний склад площею понад 7 000 кв. м. Це — тільки перша черга, плануємо його розширювати далі. Загалом має бути близько 12 000 кв. м.

Наразі на складі розміщено понад 3 000 палет із готовою продукцією. Працює сучасна облікова система WMS, яка дозволяє відслідковувати, який товар слід відвантажувати в першу чергу. Усю продукцію збираємо за допомогою сканерів штрих-кодів. Товар знаходиться в чистому приміщенні класу «А», працює сучасна техніка, яка оперативно формує вантажі. Усе сучасно, зручно, комфортно, і ми ні від кого не залежимо.

- Асортимент продукції АТ «Мономах» значний і представлений у різних цінових категоріях. Чому ви обрали кілька цінових сегментів, а не зосередилися на одному?

- Так працює практично весь світ. Суть у тому, що чай і каву різних цінових категорій ми створюємо на одному обладнанні, у виробничому процесі задіяна однакова кількість працівників, логістика й мережі збуту ті самі. Відрізняються тільки сама сировина та пакувальні матеріали. Отже, з точки зору організації бізнес-процесів цілком виправдано займати всі цінові сегменти, тим більше, попит є і на недорогий продукт, і на преміальний. Але наше головне правило «якість понад усе» поширюється на весь асортимент без винятку. Тому споживачі можуть бути упевнені, що навіть наші лінійки економ-класу пропонують якісні товари у категорії.

Читайте также: Чому private label – не панацея, або якого виробника шукають великі мережі. Досвід АТ «Мономах»

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

 

 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раздел: Интервью >

Теги:

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*