«Мантінга Україна»: Виклики, інновації та розвиток у 2024 році

Компанія «Мантінга Україна», частина литовського холдингу Mantinga Group, є одним із лідерів на ринку заморожених хлібобулочних виробів в Україні. Завдяки рішучим крокам і здатності адаптуватися до складних умов, компанія не лише подолала виклики, а й суттєво розширила асортимент і зміцнила партнерські відносини на українському ринку. У цьому інтерв'ю ми поговорили з Віктором Столяром, директором компанії «Мантінга Україна», про основні досягнення 2024 року, стратегії розвитку та впровадження інновацій у сфері харчових продуктів.
— Яких успiхiв досягла компанiя "Мантiнга Україна" у 2024 роцi? Чим ви найбiльше пишаєтеся?
— Початок 2024 року видався непростим для всiх iмпортерiв, у тому числi й для нас. Ситуацiя з блокадою польського кордону значно вплинула на логiстику та постачання товарiв в Україну. Оскiльки нашi виробничi потужностi знаходяться в Литвi, основний маршрут доставки проходить саме через Польщу. Пiсля початку блокади нам довелося оперативно змiнювати логiстичнi шляхи, використовуючи альтернативнi маршрути через Словаччину, Угорщину та Румунiю.
Це призвело до значного зростання транспортних витрат — ми змушенi були витратити на логiстику більше 10 млн гривень понад заплановане. Проте, попри додатковi витрати, ми не переклали весь тягар зростання собiвартостi на споживачiв. Деякi продукти довелося незначно переоцiнити — в межах 5-7% у груднi та сiчнi, але вже з лютого-березня ситуацiя почала стабiлiзуватися. Послаблення блокади та нормалiзацiя фрахту дозволили нам у квiтнi-травнi повернутися до звичних логiстичних маршрутiв i собiвартостi, що дiяла ще в листопадi 2023 року.
Цей перiод став викликом для компанiї, адже ми не могли вчасно постачати продукцiю нашим клiєнтам — автозаправним станцiям, ритейлу, HoReCa, дитячим навчальним закладам, а також потягам "Iнтерсiтi". Однак ця ситуація змусила нас змінити стратегiю та посилити локалiзацiю продажiв, зосередившись на українських виробниках. I ми досягли значних успiхiв: якщо у 2023 роцi частка локалiзованої продукцiї становила 11%, то в 2024 роцi вона зросла до 23%.
Ми активно працювали над розширенням асортименту i впровадженням нових продуктiв, якi вiдповiдають потребам ринку. Наприклад, сирники, якi зараз продаються у потягах, на АЗС та в супермаркетах, — вони отримали позитивнi вiдгуки вiд споживачiв та демонструють хорошi показники продажiв.
Окрiм цього, ми розвиваємо вже наявнi продукти. Зокрема, горiшки, якi виробляються в Українi разом iз нашими партнерами, займають значну частку серед продукцiї вiтчизняного виробництва в нашому портфелi.
Щоб зменшити ризики для українських виробникiв, ми запровадили фiнансування наперед окремих проєктiв, у рамках яких продукцiя виготовляється спецiально для нас. Це дозволяє виробникам уникнути фiнансових ризикiв i забезпечує стабiльне постачання. У деяких випадках ми беремо на себе всi ризики, працюючи з партнерами, ритейлом i HoReCa, гарантуючи своєчасну оплату i безперебiйну спiвпрацю.
Загалом, 2024 рiк, попри складний початок, став для "Мантiнга Україна" роком зростання та трансформацiй. Ми змогли адаптуватися до викликiв i вийти на новий рiвень, розширивши локалiзацiю виробництва та забезпечивши стабiльнiсть постачання для наших клiєнтiв.
— Які нові продукти ви запустили останнім часом? Як ринок на них відреагував?
— Виробник Mantinga, чиї технологічні потужності розташовані в Литві, постійно шукає нові ідеї, продукти та можливості для виробництва. У 2024 році ми привезли до України інноваційний продукт — булочку Vinette, яка не має аналогів на українському ринку. Це унікальна розробка Mantinga, що вирізняється чистою етикеткою: у її складі немає жодних E-домішок чи інших штучних інгредієнтів. Особливістю продукту є те, що надрізи на булочці виконуються за допомогою струменя води, а не ножа. Це дозволяє зберегти структуру тіста та запобігає його розриву під час доготування на грилі.
Основним інгредієнтом у складі булочки є вершкове масло, що надає їй ніжного смаку, схожого на бріош. Ця новинка отримала численні відзнаки на європейських виставках. В Україні першими зацікавилися цим продуктом мережі АЗК Marshal та Avantage7, які вже почали його реалізацію. Паралельно ми презентуємо булочку іншим ритейлерам і сподіваємося, що найближчим часом її візьмуть у свій асортимент національні мережі.
На ринку булочок для хот-догів зараз існує тренд на збільшення ваги порції. Наша булочка має оптимальну вагу 80 грамів — середній варіант між поширеними 60-грамовими та 90-105-грамовими булочками. Ми припускаємо, що в майбутньому саме цей формат стане стандартом для всіх мереж, оскільки він забезпечує баланс між розміром порції та зручністю використання. Крім того, універсальність булочки дозволяє варіювати склад хот-догу: вона підходить для сосисок різної довжини та видів, що спрощує логістику та зменшує навантаження на холодильне обладнання АЗК.
Ще однією значущою новинкою 2024 року став пончик із глазур'ю, натхненною популярними кисло-солодкими цукерками. Його глазур за смаком відрізняється унікальним кислим посипанням з яблучної кислоти - як у кращих брендових кислих цукерок! Усередині пончик має солодку начинку, що створює ефект приємного контрасту. Цей продукт ми вперше привезли в Україну на початку осені, і він відразу зацікавив компанію SOCAR — давнього партнера нашого бренду. Основна аудиторія цього пончика — молодь, яка слідкує за трендами та цінує унікальні смаки. SOCAR став першим партнером, що почав його реалізацію, і наразі продажі залишаються стабільно високими, а споживачі повертаються за ним знову.
З огляду на оригінальний кисло-солодкий смак, для ефективного просування цього продукту ми розробляємо маркетингові стратегії, які допоможуть інформувати клієнтів і залучати нових покупців. Адже для когось кислинка стане приємною несподіванкою, а для когось — справжнім відкриттям.
Загалом у 2024 році компанія Mantinga вивела на ринок 52 нових SKU. Два рази на рік ми презентуємо нові лінійки продукції, активно працюючи над їхнім впровадженням. Наші технологи невпинно шукають ідеї, щоб створювати щось нове, якісне та цікаве для ринку. Вже за пів року ми представимо чергову серію новинок, і я впевнений, що вони також знайдуть свого споживача.
— Тобто кожні півроку у вас оновлюється асортимент і з’являються нові цікаві позиції?
— Так, ми регулярно переглядаємо асортимент. В Україні ми працюємо приблизно зі 140-150 SKU, які представлені на постійній основі. Водночас Mantinga загалом виробляє близько 1300 SKU, з яких понад тисячу — це продукція Private Label, виготовлена на замовлення клієнтів. Вона створюється спеціально для європейських ритейлерів, дистриб’юторів і навіть конкурентів, з якими ми активно співпрацюємо в Європі, розробляючи продукцію саме для їхніх брендів.
— Де розташоване ваше виробництво?
— Наразі наші виробничі потужності зосереджені у двох країнах Європейського Союзу: Литві та Латвії. Основний виробничий комплекс знаходиться в місті Маріямполе, Литва.
У 2022 році наші власники запустили виробництво в Латвії, оскільки цей ринок має високий попит на фреш-сендвічі. Ми є лідерами серед країн Балтії у їх виробництві та реалізації, тож відкриття додаткового виробничого майданчика стало логічним кроком для розширення бізнесу.
Щодо України, ми активно розглядаємо можливість створення власного виробництва. Якби не війна, цей процес, ймовірно, вже був би реалізований. Однак через ситуацію в країні стратегічні плани довелося переглянути.
Ми аналізуємо різні моделі відкриття виробництва в Україні. Один із варіантів — придбання вже діючих потужностей, що дозволило б швидше адаптуватися під наші стандарти, як це було в Латвії. Інший шлях — будівництво нового заводу з нуля.
Ми повністю готові до запуску виробництва в Україні, однак чекаємо на стабілізацію ситуації, щоб наші інженери та технологи змогли безпечно працювати над його створенням. Компанія Mantinga має понад 25-річний досвід у цій сфері, тож, коли обставини дозволять, ми одразу розпочнемо процес реалізації цього проєкту.
— З якими новими партнерами чи клієнтами ви почали працювати цього року? Як це вплинуло на ваш бізнес?
— У 2024 році ми активно розвивали канал збуту HoReCa, що дозволило збільшити обсяги продажів у цьому сегменті на 47%. Зростання відбулося завдяки розширенню клієнтської бази — до нас приєдналися тисячі нових партнерів.
Ми також почали працювати з новою категорією клієнтів — навчальними закладами, включаючи ліцеї, гімназії та дитячі садки. Раніше існували певні стереотипи щодо імпортної продукції в цій сфері, однак 2024 року ми довели, що можемо успішно співпрацювати з цим сегментом. Наш асортимент добре відповідає їхнім вимогам — це круасани з мінімальним вмістом цукру та солі, а також хлібобулочні вироби, які відповідають стандартам харчування для дітей.
Щодо національних мереж, ми продовжуємо ефективну співпрацю з такими великими партнерами, як WOG, SOCAR і Amic, розширюючи асортимент продукції для них. Крім того, станом на сьогодні ми виробляємо декілька продуктів під Private Label для цих мереж.
Окремо варто відзначити співпрацю з АЗК «Укрнафта». Ми забезпечили всі їхні автозаправні комплекси спеціальними диспенсерами для викладки продукції. Одним із ключових продуктів став пончик, з продажу якого 5 гривень спрямовується на підтримку ЗСУ.
Загалом 2024 рік приніс значний приріст у продажах, і ми очікуємо продовження цієї тенденції у 2025 році.
— Якщо говорити про плани на 2025 рік, то які у вас є цілі?
— На 2025 рік ми ставимо амбітну мету — збільшити продажі на 32%. Це вже закладено в бюджет. Як досягнемо цього росту? Перш за все, за рахунок розвитку каналів збуту в сфері дошкільних та навчальних закладів, де ми бачимо значний потенціал, адже ця ніша майже пуста. Ми почали працювати в цьому напрямку лише у 2024 році, але вже маємо великі сподівання.
Також ми плануємо розробляти нові продукти, яких ще немає в нашому асортименті, але які ми можемо виробляти на наших потужностях відповідно до чинного законодавства та норм для дитячого харчування.
Ще один важливий напрямок для нас — розвиток лінійки кислих пончиків. Ми вже знаємо, що в цьому році додамо новий смак і будемо розвивати цю категорію.
Щодо нових продуктів, ми поставили план розробити близько 30 нових SKU цього року. Ми почнемо їх імпортувати в Україну, а також працювати з партнерами та виробниками для випуску продукції. Активно комунікуватимемо з ринком, реагуватимемо на його запити і забезпечуватимемо можливість купувати ці продукти саме у нас.
Наприклад, ми нещодавно розробили лінійку "Ньюйоркерів"- це круглі круасани. Ще одна важлива новинка — ми запланували презентувати інноваційний продукт на виставці в кінці березня. Це буде результат роботи наших технологів і, як ми вважаємо, інновація року 2025. Продукт називається "Крукіс" — це поєднання печива та круасану. В Україні такого продукту немає, і в Європі аналогів теж немає, тому я вірю, що це буде дуже цікава інновація як з точки зору візуального вигляду, так і смакових властивостей. Це може стати значним нововведенням на ринку, що дозволить нам бути унікальними в Україні.
Щодо впізнаваності бренду, ми працюємо над двома основними стратегіями. Перша — це побудова якісних партнерських відносин з ритейлом, HoReCa та закладами харчування. Друга — просування наших товарів, нових смаків і продуктів.
— Як ви просуваєте бренд: через ринок, торгові точки або безпосередньо кінцевого покупця?
— З 2022 року, незважаючи на воєнний стан, ми збільшили інвестиції в рекламу. Перший крок був — реклама на радіо. Ми почали співпрацю з Tower Media, і реклама на радіо дала шалений результат: збільшення продажів та впізнаваності бренду. Це важливо, оскільки багато наших продуктів продаються без упаковки, і покупець не завжди знає, що це саме Mantinga. Однак ми випустили продукцію, яка виділяється на полицях, наприклад, круасани «Дуо» з різними кольорами тіста, що дають змогу легко ідентифікувати наш бренд.
Реклама на радіо дозволила нам охопити віддалені регіони, де ми не можемо бути фізично. Це допомогло залучити нових клієнтів у таких мережах, як WOG, де люди почали звертати увагу на наші продукти. Ми побачили, що ефект реклами в регіонах значно більший, ніж у Києві, де ми маємо більше контакту з клієнтами.
Ми продовжуємо використовувати радіо для популяризації бренду. У 2023 та 2024 роках вже були запущені кілька кампаній, а на 2025 рік плануємо ще більше інвестицій в радіо. Крім цього, ми активно працюємо з мережами, встановлюючи диспенсери для пончиків, що дозволяють легко впізнавати наш продукт і підкреслюють наш бренд на полицях.
— Що важливого ви хотіли б додати про вашу компанію?
— Найважливіше, що ми хочемо донести до ваших читачів і партнерів, це те, що Mantinga — це бізнес, заснований і власниками якого є громадяни Литви. У нашій країні часто виникають непорозуміння, коли говорять, що іноземні інвестиції — це погано. Але Литва та Україна — це країни з дружніми народами, які завжди підтримують одна одну, і Литва переживала подібні історичні події, що зараз відбуваються в Україні.
Бренд Mantinga був заснований Агентасом Клеменцасом, литовцем, який народився та живе в Литві. Назва бренду поєднує імена його дітей — Мантаса та Інгриди, що підкреслює сімейні цінності. Бізнес розвивається з 1998 року та перетворився на холдинг з філіями в чотирьох країнах. Продукція експортується до 40 країн світу, і цього року ми плануємо відкриття трьох нових філій.
Що стосується Росії та Білорусі, ми припинили будь-які контакти з цими країнами ще в перший день повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року. У той день ми прийняли рішення закрити наші філії в РФ і більше не вести бізнес з цими країнами, що відповідає санкціям Європейського Союзу, членом якого є Литва. Відтоді ми не маємо жодних контактів з Росією та Білоруссю.
Під час війни в Україні ми активно підтримали наш бізнес, попри всі труднощі. Після 24 лютого, коли стало зрозуміло, що ситуація критична, ми вирішили продовжити роботу. Спочатку нам було важко — частина співробітників виїхала за кордон, а офіс і склади залишались у Києві. Однак, завдяки досвіду роботи в умовах коронавірусу, ми швидко адаптувалися до віддаленого режиму і вже на початку березня відновили постачання продукції, зокрема для супермаркетів та АЗК, де була потреба в заморожених хлібобулочних виробах.
— Які побажання ви маєте для колег та партнерів по ринку?
— Передусім хочу побажати Партнерам не боятися експериментувати. Ми часто стикаємося з сумнівами, коли пропонуємо нові продукти, але є партнери, які з перших днів продажів бачать результат і розуміють, що не помилилися. Тому закликаю шукати нові можливості та інноваційні підходи, це стане поштовхом для спільного розвитку. У будь-яких умовах потрібно працювати, шукати ідеї, розвиватися — це допоможе не лише бізнесу, але й країні в цілому. Якщо просто сидіти й чекати кінця війни, це не принесе результату.
Бізнес повинен продовжувати працювати і платити податки, адже саме так ми допомагаємо відновлювати економіку. Продукти харчування мають не тільки задовольняти потреби, але й приносити емоції кінцевим споживачам. В умовах стресу та невизначеності, коли люди кожного дня стикаються з новими викликами, навіть такий простий продукт, як пончик, може стати символом радості та емоційної підтримки.
Розуміємо, що в прифронтових районах радість може бути лише в тому, щоб не було обстрілу, але для дітей, для людей, цей маленький жест радості має значення. Такі продукти, як наші, можуть стати тією ниточкою, що допомагає знайти хоча б мить емоційного полегшення в ці важкі часи.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Інтерв'ю >
Теги: новини виробникіВ, мантінга, виробництво полуфабрикатів
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар