Нові можливості в логістиці: як ХХХІІ День Логіста об’єднав галузь і кар’єру

29-30 травня в Києві відбулася наймасштабніша логістична подія року — ХХХІІ Всеукраїнський День Логіста: Нові можливості в логістиці.
Це єдина в Україні щорічна спеціалізована зустріч для професіоналів логістики та суміжних галузей. На ній зібралися понад 1500 учасників з усіх регіонів країни щоб обговорити тенденції розвитку логістики в поточних умовах і провести перемовини з поточними і перспективними партнерами.
Організатором конференції виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup.
Розподіл учасників за галузями діяльності виглядав так:
- Логісти — 35%
- Виробники — 21%
- Ритейлери — 13%
- Учасники виставки — 9%
- Дистриб’ютори — 9%
- IT-рішення — 9%
- ЗМІ — 4%
Партнерами конференції стали компанії:
Генеральний партнер - Genesis ID Group
4PL Логістичний Партнер- Fair Logics
Лідер міжнародних логістичних рішень- UNI-LAMAN GROUP
Страховий партнер / Гарант АТ «Страхова компанія «ІНГО»
Партнер з впровадження e-ТТН - Linkos Group
Логістичний оператор №1 в Україні - Global Ocean Link
ІТ Партнер – ABM Cloud
Партнер логістики останньої милі - ANT-Logistics
ПАРТНЕР з AI-driven IT-екосистеми - SMART business
Партнер з міжнародної логістики - TURBOAVIA
Linqo - частина Ruptela Group, якісний постачальник телематичних рішень
legas-logistics - Комплексний логістичний провайдер
Партнер з виготовлення кузовів-фургонів ІНТЕРКАРГОТРАК
SKLAD SERVICE Інтегратор комплексних рішень для складської логістики
IT партнер - WEZOM
Лідер міжнародних транспортних перевезень - Weizlogistics
Ваш персональний логістичний провідник - Навіс
Партнер кава-брейку – Discaf
Трансформаційний Партнер – EALC
Логістичний Партнер - КОНСОЛЬЛАЙН
Логістика та митні сервіси без обмежень по гео та вазі - від 1 кг до 22 т - Meest Cargo
Український онлайн-сервіс управління логістикою – sovtes.ua
Партнер із автоматизації - Quantum International
Технологічний Партнер - Listex
Комплексний логістичний провайдер - Legas Logistics
Офіційний імпортер та дилер комерційних автомобілів - WINNER AUTOMOTIVE
Твій надійний Партнер із автоматизації складу - KAPELOU
Експерт з логістичних рішень Пульс Лоджистик
Технологічний партнер з автоматизації логістики - Konsort
Ваш надійний партнер у світі електронного документообігу - WhiteDoc
Партнер автоматизації прибирання в бізнесі – Керхер
29 травня сесію виступів відкрив модератор Євген Нікушин, директор з логістики Fado, який звернувся із вступним словом до учасників виставки.
Перший спікер, Андрій Мокряков, старший консультант аналітичного департаменту Pro-Consulting, презентував «Аналіз ринку логістичних послуг країни. Тренди, складності, можливості для України».
Андрій розглянув основні виклики, з якими стикається галузь, такі як зміни військово-політичної ситуації, зменшення довіри до логістичних процесів, посилення контролю, а також фокус на безпеці, як фізичній, так і цифровій. Крім того, зазначається про брак персоналу та продовження зростання цін, що створює додаткові труднощі для учасників ринку.
У презентації також акцентується увага на основних показниках, які характеризують ринок, таких як зростання вантажообігу у порівнянні з попередніми роками, вакантність складів та дефіцит на ринку овочесховищ. Ці дані дозволяють зрозуміти поточну ситуацію в галузі та виявити тенденції, які можуть вплинути на подальший розвиток логістичних послуг в Україні. Прогнозується, що до 2025 року можливе зниження інтенсивності бойових дій, що може позитивно вплинути на ринок.
Окрім викликів, у презентації розглядаються й можливості, які можуть виникнути внаслідок інфраструктурних проектів, таких як приватизація портів та розвиток вузької колії. Зростаючий попит на автоматизацію та зниження витрат також відкриває нові горизонти для компаній у сфері логістики.
Євген Зборовський, заступник голови Державної служби України з безпеки на транспорті, виступив із темою «Укртрансбезпека: завдання, виклики та інновації у сфері безпеки на транспорті».
Спікер охопив ключові аспекти діяльності Укртрансбезпеки, зокрема нововведення в законодавстві, що стосуються контролю за робочим часом водіїв та використання тахографів. Зокрема, він розповів про зміни до Положення про робочий час водіїв, що дозволяє збільшувати фактичний період керування у випадку непередбачуваних обставин, таких як бойові дії. Це нововведення має на меті забезпечити гнучкість у роботі водіїв, особливо в умовах кризових ситуацій.
Крім того, у презентації розглядається вдосконалення правового регулювання рейдових перевірок, що проводяться Укртрансбезпекою. Нові правила передбачають цифровізацію процесів, що спростить оформлення результатів перевірок та зменшить вплив людського фактора. Впровадження системи єІнспектор дозволить автоматизувати фіксацію порушень, формування постанов та контроль за сплатою штрафів, що, в свою чергу, підвищить ефективність роботи інспекторів.
На завершення, Євген акцентував увагу на важливості інновацій у сфері безпеки на транспорті, зокрема на проєкті Weight-in-Motion (WIM), який забезпечує цілодобовий моніторинг руху та автоматичну фіксацію порушень. Це дозволяє зменшити ручну працю та підвищити точність контролю за дотриманням габаритно-вагових норм.
Марина Бондарчук, Head of sales, Genesis ID Group, презентувала доповідь «Machine Vision Zebra. Відкриваємо нові горизонти в технологіях, що бачать майбутнє».
Спікерка наголосила, що сучасний світ змінюється, стає динамічнішим, і в цьому контексті людські ресурси та час стають найціннішими активами бізнесу. Адаптація та автоматизація процесів є ключовими для успішного функціонування компаній у нових умовах, де швидкість і якість обслуговування клієнтів стають вирішальними факторами.
У презентації наведено вражаючі статистичні дані, які демонструють зростання світової торгівлі до рекордних $33 трлн у 2024 році, з прогнозом, що 22.6% з цих покупок будуть здійснені онлайн до 2027 року. Крім того, очікується дефіцит 85 млн працівників до 2030 року, що підкреслює важливість впровадження нових технологій для підвищення продуктивності та ефективності бізнесу.
Окрему увагу спікерка приділила застосуванню машинного зору в різних сферах, таких як виробництво автомобілів, автоматизовані склади та транспортна логістика. Інновації в цій галузі забезпечують симбіоз людини з технологіями, що призводить до фінансової вигоди, впевненості в процесах та створення продуктивних команд. Завершуючи, Марина Бондарчук акцентувала увагу на важливості адаптації до нових технологій для досягнення успіху в сучасному бізнес-середовищі.
Презентація Валерія Губарєва, директора компанії «Незалежної митної агенції», мав назву «Авторизований економічний оператор та митне представництво».
Спікер розглянув переваги, які надає статус авторизованого економічного оператора (АЕО), зокрема спрощення митних процедур, зменшення фінансових витрат та підвищення ефективності бізнесу. Валерій акцентував увагу на тому, що авторизація на спрощення надається митницею безкоштовно та діє безстроково, що робить цей статус привабливим для підприємств, які прагнуть оптимізувати свої митні операції.
Крім того, спікер детально пояснив, які критерії та умови необхідні для отримання статусу АЕО. Це включає дотримання вимог митного та податкового законодавства, належну систему ведення бухгалтерського обліку, а також забезпечення стандартів безпеки та надійності. Він підкреслив, що підприємства, які відповідають цим критеріям, можуть отримати значні переваги, такі як пріоритетне оформлення митних документів та можливість самостійного накладання пломб.
Виступ також охопив питання митного представництва, яке є важливим елементом у процесі митного оформлення. Валерій пояснив, що митний брокер, який має авторизацію, може надавати послуги митного представництва, що включає декларування товарів та транспортних засобів. Він наголосив на необхідності дотримання всіх вимог та умов для успішного ведення митної брокерської діяльності, що є критично важливим для забезпечення безперебійної роботи підприємств у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Віталій Пересада, керівник відділу страхування фінансових ризиків, Страхова компанія «Інго», розповів про «Логістику під захистом: гарантування митних платежів, вантажі, склади — нові виклики, нові рішення».
Спікер обговорив актуальні питання, пов'язані з митними платежами та ризиками, які виникають у процесі логістики. Він акцентував увагу на важливості фінансових гарантій для забезпечення безпеки вантажів та складів, а також на нових викликах, які постають перед бізнесом у сучасних умовах.
Віталій також розглянув ринкові позиції компанії «Інго» у сегменті страхування, навівши дані про зібрані премії та активи. Він підкреслив, що компанія займає провідні позиції в страхуванні майна та вантажів, що свідчить про її надійність та досвід у цій сфері. Спікер запропонував нові рішення для бізнесу, які можуть допомогти зменшити ризики, пов'язані з митними процедурами та логістикою.
Спікер розповів про програми страхування, які пропонує компанія, зокрема страхування торгових кредитів та воєнних ризиків. Віталій Пересада наголосив на важливості захисту бізнесу від можливих збитків, що можуть виникнути внаслідок непогашення дебіторської заборгованості або несплати авансових платежів.
Вячеслав Кужель, керівник відділу з безпеки руху, Fozzy Group Логістика, презентував виступ «Логістика майбутнього: реальний досвід, переваги та виклики використання штучного інтелекту в безпеці вантажного транспорту».
Спікер обговорив актуальні проблеми безпеки на дорогах, зокрема зростання кількості дорожньо-транспортних пригод (ДТП) з постраждалими, що вказує на необхідність впровадження нових технологій для покращення ситуації. Вячеслав акцентував увагу на тому, що 1 з 5 ДТП у вантажній логістиці відбувається через людський фактор, що підкреслює важливість використання штучного інтелекту (AI) для зменшення ризиків.
Спікер детально розглянув переваги впровадження систем допомоги водію (ADAS) та моніторингу водія (DMS), які використовують сенсори та аналітику для підвищення безпеки. Ці системи не лише допомагають новачкам у навчанні, забезпечуючи додаткову підтримку та зменшуючи стрес, але й підвищують безпеку досвідчених водіїв, контролюючи їхню увагу та стан. Вячеслав також зазначив, що AI відкриває нові можливості для аналітики в реальному часі, що може суттєво знизити кількість ДТП та витрати на ремонти.
Однак, разом із перевагами, Віталій Кужель не оминув виклики, пов'язані з впровадженням AI, такі як висока вартість технологій, фальшиві спрацювання систем та необхідність адаптації автопарку. Він підкреслив важливість пілотних запусків, навчання команди та системної технічної підтримки для подолання цих викликів. У підсумку, спікер закликав до інвестицій у безпеку на базі AI, адже компанії, які вже сьогодні впроваджують ці технології, стануть незамінними у майбутньому.
Вікторія Наумчева, засновниця компанії Fair Logics, виступила з доповіддю «Мультимодальні перевезення: інсайти, прогнози, поради».
У своїй презентації спікерка поділилася важливими інсайтами, прогнозами та порадами. Вона акцентувала увагу на змінах маршрутів, які призводять до збільшення транзитного часу та вартості фрахту, що, у свою чергу, впливає на ціни доставки. Вікторія також зазначила, що зміни в контейнерному парку та погіршення стану контейнерів ведуть до збільшення страхових випадків, що є серйозною проблемою для імпортерів.
Крім того, спікерка обговорила зміни в альянсах судноплавних компаній, зокрема розпад альянсу між Maersk та MSC, що призвело до посилення позицій Maersk у Латинській Америці. Вона підкреслила, що нові партнерства можуть змінити баланс на ринку, а також вплинути на конкуренцію, оскільки компанії намагаються контролювати інтермодальну логістику та знижувати витрати.
На завершення, Вікторія Наумчева звернула увагу на важливість розвитку інфраструктури контейнерних терміналів в Україні, що дозволяє великим залізничним та автомобільним операторам ефективно справлятися з перевезеннями. Однак, це також може призвести до монополізації ринку та підвищення цін для клієнтів, що є важливим аспектом, який варто враховувати при плануванні мультимодальних перевезень.
Кирило Свірський, Head of Sales Department Lviv, Global Ocean Link, презентував виступ «Сервіс під тиском: практичні рішення експедитора у 2025 році».
Презентація була зосереджена на актуальних викликах та практичних рішеннях, з якими стикаються експедитори у 2025 році. У контексті сучасних умов, зокрема впливу воєнного часу на логістичні ланцюги, спікер розглянув, як зміни в ринковій ситуації, такі як зростання тарифів на імпортні вантажі та дефіцит спеціалізованого транспорту, впливають на бізнес-процеси. Він також підкреслив важливість адаптації до нових умов, зокрема через використання мультимодальних рішень, які можуть забезпечити кращу ціну та більшу вантажопідйомність.
Кирило представив конкретні кейси мультимодальної логістики, які демонструють ефективність нових підходів у перевезеннях. Наприклад, він розповів про успішні проекти, де вантажі були консолідовані на одному судні, що дозволило оптимізувати доставку та зменшити витрати. Спікер також звернув увагу на проблеми, з якими стикаються компанії, такі як затримки в транзиті та ненадійні маршрути, що підкреслює необхідність пошуку нових рішень для забезпечення стабільності та надійності логістичних послуг.
На завершення, презентація акцентує увагу на важливості стратегічного партнерства в умовах високої конкуренції та нестабільності ринку. Кирило Свирський підкреслив, що Global Ocean Link не лише надає логістичні послуги, але й виступає стратегічним партнером для своїх клієнтів, готовим адаптуватися до змін та пропонувати інноваційні рішення, які відповідають сучасним вимогам ринку.
Виступ Романа Лесика, керівника служби транспортної логістики, Kormotech, мав назву «Розвиток і впровадження електронної логістики для підвищення ефективності і зменшення витрат у логістичних процесах».
Спікер акцентував увагу на важливості цифрової трансформації, яка є стратегічною необхідністю для інтеграції цифрових рішень у всі ланки ланцюга постачання. Це дозволяє забезпечити швидкий і точний обмін даними між головним офісом, виробництвом та дочірніми структурами, що, в свою чергу, сприяє уникненню затримок і помилок.
Роман також розглянув ключові компоненти електронної логістики, такі як автоматизація процесів, ефективна консолідація вантажів та оптимізація маршрутів. Він підкреслив, що впровадження електронних платформ для роботи з перевізниками дозволяє знизити витрати на транспортування, зменшити ручну працю та паперовий документообіг, а також підвищити загальну ефективність управління ланцюгами постачання. Це створює прозорість даних, що забезпечує швидке реагування на зміни в умовах ринку.
На завершення, спікер акцентував увагу на перевагах, які надає електронна логістика, зокрема, покращення процесів, підвищення довіри клієнтів та стабільності постачань. Роман Лесик також обговорив перспективи та інновації в цій сфері, такі як інтеграція штучного інтелекту, блокчейн-технологій та автоматизація складів, що відкриває нові можливості для масштабування бізнесу та впровадження інновацій у логістичних процесах.
Олександр Свирид, директор з логістики компанії Vovs-HoReCa (2021-2024 рр.), виступив із презентацією «Кейс впровадження сервісу ANT-LOGISTICS».
У своїй доповіді спікер акцентував увагу на важливості автоматизації логістичних процесів для розвитку компанії. Він підкреслив, що впровадження нового програмного забезпечення стало не лише технічним рішенням, а й значним кроком у трансформації бізнесу, що дозволило перейти до нової ери співпраці з партнером, який активно підтримував їх на всіх етапах.
Олександр також розповів про виклики, з якими стикалася компанія, та про те, що вони шукали в новому рішенні. Серед основних вимог були простий інтерфейс, доступність з будь-якої точки, надійна інтеграція, а також мобільний застосунок для водіїв. Важливими аспектами стали технічна підтримка та вартість впровадження. Спікер зазначив, що ANT-LOGISTICS відповідав усім цим критеріям, що стало вирішальним фактором у виборі постачальника.
У результаті впровадження сервісу компанія змогла досягти значних покращень у своїй логістичній діяльності. Зокрема, зменшився обсяг транспорту, скоротився пробіг, а час на планування зменшився на 60%. Олександр підкреслив, що ці зміни не лише покращили ефективність роботи команди, але й забезпечили стабільність та контроль над процесами, що в свою чергу призвело до позитивного бізнес-ефекту.
Володимир Дудін, керівник департаменту планування та автоперевезень, ТОВ «Ковальська Бетон», презентував доповідь «Використання новітніх технологій у логістиці: роль ШІ у підвищенні ефективності бізнес-процесів».
Спікер підкреслив, що штучний інтелект може суттєво підвищити ефективність бізнес-процесів, допомагаючи логістам у вирішенні щоденних викликів, таких як оптимізація транспортування, управління ланцюгами постачання та зниження витрат. Він зазначив, що нейронні мережі, які імітують роботу людського мозку, можуть стати незамінним інструментом для аналізу даних і адаптації до змін у ринкових умовах.
Володимир також акцентував увагу на важливості якісних даних для успішної роботи моделей ШІ. Він вказав на те, що 39% компаній вважають проблеми з якістю даних основною перешкодою для впровадження нових технологій. Інновації в логістиці, такі як автоматизація документообігу, моніторинг у реальному часі та прогнозування потреби в запасах, можуть значно підвищити ефективність перевезень, знизити витрати та покращити обслуговування клієнтів.
На завершення, спікер підкреслив, що впровадження нейромереж у логістику відкриває нові можливості для оптимізації процесів, покращення якості обслуговування та підвищення стабільності операцій. Володимир Дудін зазначив, що ШІ є інструментом, який не замінює логістів, а доповнює їхню роботу, що дозволяє компаніям залишатися конкурентоспроможними в умовах швидко змінюваного ринку.
Роман Кудрін, комерційний директор ABM WMS, і Аліна Калістратова, Head of PM, ABM WMS, ABM Cloud, виступили з темою «Впровадження YMS на заводі IBT PepsiCo».
Спікери розповіли, що основною метою впровадження YMS стало підвищення ефективності управління логістичними процесами, зокрема, зменшення часу очікування транспорту, покращення прозорості в русі товарів та оптимізація роботи персоналу. Завдяки новій системі, компанія змогла скоротити час очікування на в'їзд до 40%, а продуктивність персоналу на рампі зросла на 25-40%.
Впровадження YMS дозволило IBT PepsiCo зменшити операційні витрати на 20% і скоротити час простою вантажівок на 50%. Система забезпечує ефективне планування та управління чергами транспортних засобів, що сприяє швидшому та організованому завантаженню і розвантаженню. Інтеграція YMS з іншими системами, такими як WMS і SAP, створює єдину екосистему для управління ланцюгом постачання, що підвищує загальну ефективність логістичних операцій.
Спікери підкреслили важливість цифровізації процесів управління, що дозволяє зменшити ручні операції та помилки, пов'язані з паперовим документообігом. Завдяки впровадженню YMS, IBT PepsiCo змогла не лише оптимізувати внутрішні процеси, але й підвищити безпеку на території складу, контролюючи доступ та відстежуючи рух транспортних засобів. Презентація завершилася запрошенням до співпраці та обміну досвідом у сфері впровадження інноваційних рішень для бізнесу.
Доповідь Ірини Данилець, начальниці відділу імпорту, ТОВ «Метро Кеш енд Кері Україна», мала назву «Автоматизація процесів відділу імпорту. Як робот Мартін допомагає з прийманням товару в систему».
Спікерка розповіла про робота Мартіна, створеного за допомогою технології RPA, який виконує рутинні завдання, такі як зчитування інформації з документів, заповнення даних в Excel та збереження заповнених файлів. Його основні функції включають аналіз супровідної документації, визначення валюти в митних деклараціях, а також обробку вхідної інформації, що значно підвищує ефективність роботи відділу.
Крім того, Мартін здатний виконувати різноманітні юз-кейси, такі як пошук замовлень, розпізнавання умов поставки, а також обробка даних про ціни та вагу товару. Завдяки високій точності обробки документів (97%) та приймань (99%), робот забезпечує якісну та швидку обробку інформації, що дозволяє звільнити час співробітників для виконання інших важливих завдань. Це, у свою чергу, підвищує загальну продуктивність відділу імпорту.
Ірина також підкреслила вплив автоматизації на масштабування процесів та гнучкість роботи відділу. Робот Мартін працює 24/7, що дозволяє забезпечити безперервний процес приймання товару та зменшити ризики помилок. У результаті автоматизація не лише оптимізує робочі процеси, але й сприяє підвищенню якості обслуговування клієнтів, що є важливим аспектом для успішної діяльності компанії.
Альона Матійчик, директорка з розвитку продажів авіаперевезень, ТОВ «Консольлайн Україна», виступила з презентацією «Логістика без посередників: чому прямий сервіс — це новий стандарт».
Спікерка наголосила, що прямий сервіс у логістиці стає новим стандартом для бізнесу. Основні переваги такого підходу — мінімізація посередників, найшвидший транзитний час і конкурентна ціна. Прямий оператор забезпечує повний супровід — від складу постачальника до дверей отримувача — з високим рівнем контролю, гнучкістю в нестандартних ситуаціях і прозорим ціноутворенням.
Ключовим акцентом презентації стала послуга прямого сервісу LCL (Less than Container Load), яка дозволяє консолідувати вантажі від кількох відправників і транспортувати їх у складі збірного контейнера. «Консольлайн» пропонує регулярні маршрути з Китаю та Кореї, а також планує розширення на Індію, США, В’єтнам і Тайвань. Компанія гарантує фіксовані ціни, швидкий транзит і контроль якості на всіх етапах перевезення, зокрема через власні хаби в Гданську та Вишневому.
Окрема увага була приділена авіаперевезенням: компанія має прямі контракти з авіалініями, акредитацію ІАТА та власну команду хендлінгу в аеропорту Варшави. Це дозволяє ефективно працювати з чутливими та специфічними вантажами (цінними, небезпечними, живими тваринами тощо), оперативно вирішувати нестандартні ситуації і гарантувати клієнтам надійність і швидкість сервісу.
Владислав Жежель, керівник управління логістичних послуг, МХП-Логістика, виступив із доповіддю «Розвиток мережевої логістики в умовах міжнародного ринку».
Спікер зазначив, що МХП, як одна з провідних компаній у сфері харчових та агротехнологій, має значний досвід у забезпеченні логістичних послуг, об'єднуючи 36 тисяч працівників та експортує продукцію у понад 80 країн. Він підкреслив важливість сучасних складських терміналів та логістичних хабів, які забезпечують ефективне зберігання та транспортування продукції.
Владислав акцентував увагу на повному циклі логістики, що включає транспортування, зберігання та розподіл продукції як в Україні, так і за кордоном. МХП має склади та логістичних партнерів у ключових країнах ЄС та Великій Британії, що дозволяє оптимізувати логістичні процеси та зменшити час доставки. Завдяки гнучкому плануванню та мережевій структурі, компанія забезпечує безпеку товарів, зберігаючи їх у ЄС, що є особливо важливим в умовах війни.
Окрім того, Владислав Жежель розглянув інноваційні підходи до сталого розвитку логістики, зокрема повернення оборотної тари з ЄС. Це сприяє зменшенню відходів та створенню замкнутого логістичного циклу.
Максим Литвинчук, Corporate Sales Manager, Winner Automotive, розповів про «Комерційну лінійку Ford: найширший вибір та надійний інструмент професійного логіста».
Спікер підкреслив важливість надійності та різноманітності автомобілів, що дозволяє задовольнити потреби різних підприємств. Він акцентував увагу на тому, що комерційні автомобілі Ford забезпечують високу продуктивність і ефективність, що є критично важливим для успішного ведення бізнесу.
Максим також розглянув різні типи комерційних автомобілів, включаючи легкові автомобілі, кросовери, а також спеціалізовані моделі, такі як рефрижератори та автомобілі з термоізоляцією. Це дозволяє підприємствам обирати оптимальні рішення для своїх потреб, враховуючи специфіку вантажів та умови експлуатації. Спікер наголосив на перевагах співпраці з Winner Automotive, зокрема на сервісному обслуговуванні, яке включає повний цикл послуг, що забезпечує безперебійну роботу автопарків.
На завершення, Максим Литвинчук підкреслив важливість фінансових рішень, таких як лізинг, які можуть стати ключем до масштабування бізнесу. Він зазначив, що Winner Automotive пропонує різноманітні варіанти лізингу, що дозволяє підприємствам оптимізувати витрати та ефективно управляти своїм автопарком.
Закінчився день нагородженням премії Innovation in Logistics 2025, переможцями стали:
- Найкраще інноваційне рішення в складській логістиці - Sklad Service
- Найефективніше рішення «Останньої милі» - UNI-LAMAN GROUP
- Лідер цифрової трансформації в логістиці - ABM Cloud
- Технологічне враження виставки - GENESIS ID GROUP
- Головна інновація в логістиці - ТОВ ІнтерКаргоТрак
- Зірковий стенд виставки - Winner Automotive
- Найкращий інноваційний стенд року - WhiteDoc
- Стенд №1 за кількістю запрошених гостей - Цифрові сервіси для бізнесу «Вчасно»
- Найкраща IT-платформа / WMS / TMS рішення - SCTP
- Інноваційне пакування/вантажне рішення - Consolline
Сесію 30 травня розпочала Анастасія Бардакова, керівниця групи по роботі з великим корпоративним бізнесом robota.ua. Вона презентувала «Аналітику ринку праці в логістиці України».
Презентація була присвячена аналізу ринку праці в Україні, зокрема тенденціям, викликам та прогнозам на 2025 рік. Спікерка розповіла про те, як змінюється ринок праці, які професії стають більш затребуваними, а також які фактори впливають на ці зміни. Зокрема, Анастасія акцентувала увагу на важливості адаптації до нових умов, що виникають внаслідок технологічних змін та глобалізації.
Спікерка розглянула інструменти, які можуть допомогти компаніям швидше закривати вакансії. Це включає в себе нові підходи до рекрутингу, зокрема міжнародний рекрутинг, що дозволяє залучати таланти з інших країн. Важливим аспектом є використання сучасних технологій та платформ для оптимізації процесу підбору кадрів.
На завершення, Анастасія Барадкова вказала, що у 2025 році ринок праці в Україні продовжить еволюціонувати, і компаніям потрібно бути готовими до нових викликів. Це передбачає не лише адаптацію до змін у попиті на професії, але й активне використання нових інструментів для залучення та утримання кваліфікованих працівників.
Андрій Прозоров, експерт із впровадження Microsoft Dynamics 365 BC, SMART Business, виступив із темою «Від процесів до результатів: Як підвищити ефективність складських операцій. Кейс впровадження SMART WMS».
Спікер розповів про впровадження системи SMART WMS на складі площею 17 000 м², де було виявлено, що традиційні паперові процеси призводили до значних втрат у продуктивності та якості обслуговування клієнтів. Андрій підкреслив, що автоматизація дозволяє зменшити кількість помилок, покращити контроль за товарними запасами та скоротити час на навчання нових співробітників.
Важливим аспектом презентації є аналіз фінансових показників, пов'язаних із складською логістикою. За даними досліджень, неефективне управління складом може призводити до втрат до 10% виручки компанії. Впровадження цифрових технологій, таких як WMS, може підвищити продуктивність складів на 33-52% та забезпечити ріст EBITDA на 3,2% щорічно. Спікер навів приклади успішних кейсів, де автоматизація дозволила значно збільшити обсяги обробки замовлень та зменшити кількість помилок.
На завершення, Андрій Прозоров акцентував увагу на ключових аспектах вибору постачальника рішень для автоматизації, таких як рівень експертизи команди, функціональність системи, можливість масштабування та технічна підтримка.
Сергій Поляков, заступник директора департаменту логістики EVA та EVA.UA, презентував кейс «Автоматизація та оптимізація складських процесів в Е-СОМ».
Спікер підкреслив важливість автоматизації для підвищення ефективності логістичних операцій, що є критично важливим у сучасному середовищі електронної комерції. Сергій зазначив, що швидкість, точність і масштабованість стали вимогами, а не перевагами, оскільки клієнти очікують бездоганної доставки та обслуговування.
У рамках проєкту «Автоматизація та оптимізація складських процесів» спікер розгляеув різні аспекти, такі як ергономіка робочого місця, програмні доопрацювання, автоматизація складських операцій за допомогою конвеєрного обладнання та роботизованих систем. Ці інновації спрямовані на зменшення помилок при пакуванні, підвищення швидкості обробки замовлень та поліпшення умов праці персоналу. Сергій також акцентував увагу на важливості нових складських площ для збільшення потужності складу.
На завершення, Сергій Поляков поділився результатами впровадження автоматизації, які включають зменшення помилок при пакуванні на 50% та збільшення швидкості пакування на 75%. Також зазначається зменшення витрат на пакувальні матеріали та операційних витрат на контроль і пакування.
Володимир Новіков, керівник впровадження проєктів Linkos Group, і Діна Михайленко, менеджера проєктів логістики Carlsberg Ukraine, виступили із доповіддю «Лайфхаки логіста: як зекономити бізнесу завдяки ЕДО від Linkos Group. Досвід Carlsberg Ukraine».
Спікери обговорили, як рішення від Linkos Group можуть суттєво зекономити час і ресурси компаній, зокрема на прикладі досвіду Carlsberg Ukraine. Вони підкреслили важливість швидкого обміну документами, зменшення паперового документообігу та підвищення рівня безпеки даних.
У ході презентації акцентувалася увага на практичних аспектах впровадження ЕДО, таких як можливість масового опрацювання документів, використання готових шаблонів та мобільність підписання документів. Спікери навели приклади, як завдяки впровадженню ЕДО вдалося зменшити час на обробку документів, що раніше займало до кількох днів, до миттєвого підписання. Це не лише підвищує ефективність, але й сприяє екологічній відповідальності компанії.
Також було обговорено тенденції використання ЕДО в Україні, зокрема зростання кількості документів, що обробляються електронно, та переваги, які отримують компанії, що переходять на цифрові рішення. Спікери закликали до активного впровадження ЕДО, підкресливши, що це не лише тренд, а життєва необхідність для сучасного бізнесу.
Презентація Дмитра Пасенкова, CEO DP Development & Property, була присвячена «Тенденціям та перспективам ринку складської логістики».
Спікер розглянув ключові показники ринку складської та логістичної нерухомості, включаючи обсяги поглинання, рівень вакантності та орендні ставки. Згідно з прогнозами, у 2025 році очікується введення в експлуатацію близько 500 тис. квадратних метрів нових складських приміщень, що свідчить про зростаючий інтерес до цього сегменту ринку.
Дмитро також акцентував увагу на основних гравцях ринку, таких як Alfa Development Group, яка планує ввести в експлуатацію 260 тис. м² складських приміщень, а також на зростаючу активність у девелопменті. Він підкреслив, що попит на складські площі залишається високим, незважаючи на виклики, з якими стикається ринок, такі як нестача великих складських площ та ризики, пов'язані з бойовими діями.
Крім того, Дмитро Пасенков обговорив нові тренди, такі як автоматизація та роботизація складських об'єктів, що можуть зменшити залежність від нестачі робочої сили. Він зазначив зростаючий інтерес до індустріальних парків та нових логістичних локацій, особливо в західних регіонах України. Презентація завершилася висновками про необхідність адаптації до нових умов ринку та розвитку інфраструктури для підтримки зростаючого попиту на складські послуги.
Олександр Зозуля, заступник комерційного директора Uni-Laman Group, виступив із доповіддю «Як знизити витрати на логістику: практичні кейси та лайфхаки Uni-Laman Group».
У своїй доповіді спікер акцентував увагу на важливості оптимізації витрат в логістиці, підкреслюючи, що це не лише про скорочення витрат, а й про впровадження гнучких рішень, які надають конкурентні переваги. Він зазначив, що ефективна логістика може суттєво вплинути на фінансові результати компанії.
Олександр розглянув кілька ключових стратегій, які можуть допомогти знизити витрати. Серед них оптимізація маршрутів, співпраця з надійними партнерами, впровадження цифрових рішень та грамотне управління ресурсами. Зокрема, він навів приклад вибору оптимального маршруту, де дорожчий на перший погляд шлях через Транскаспійський коридор виявився вигіднішим завдяки скороченню транзитного часу, що дозволило клієнту швидше реалізувати товар.
Крім того, спікер акцентував увагу на важливості врахування сезонності в логістиці, оскільки тарифи на перевезення можуть суттєво змінюватися в залежності від часу року. На завершення, Олександр Зозуля обговорив оптимізацію завантаження контейнерів та упаковки, що може призвести до значних заощаджень.
Володимир Кузнець, директор з логістики «ЧудоМаркет», презентував доповідь «Проблеми в складській логістиці через війну та їх вирішення».
Спікер розповів, що основні виклики, з якими стикається галузь, включають втрату складських приміщень, руйнування інфраструктури, зміни маршрутів доставки та дефіцит персоналу. Ці фактори суттєво ускладнюють процеси логістики, що вимагає від компаній швидкої адаптації до нових умов.
Володимир підкреслив важливість гнучкості в стратегіях бізнесу, оскільки війна показала, що адаптація бізнес-моделей до швидко змінюваних умов ринку є критично важливою. Інвестиції в новітні технології також стали необхідними для забезпечення ефективності та безперервності бізнес-процесів. Використання сучасних технологій дозволяє оптимізувати процеси, що, в свою чергу, підвищує конкурентоспроможність компаній у складних умовах.
Окрім того, спікер акцентував увагу на важливості співпраці та партнерства між підприємствами. Уроки, отримані під час війни, демонструють, що колаборація може підвищити стійкість ланцюгів постачання та зменшити ризики. Таким чином, стратегічний підхід до вирішення проблем складської логістики в умовах війни включає в себе не лише технологічні інновації, але й зміцнення партнерських відносин у галузі, підсумував Володимир Кузнець.
Євген Кулик, менеджер по роботі з ключовими клієнтами ТОВ «КАПЕЛОУ», виступив із темою «Інклюзивність = ефективність. Технології, що працюють на кожного».
Спікер наголосив на важливості адаптації технологій для забезпечення доступності праці для всіх, зокрема для людей з обмеженими можливостями. Він підкреслив, що автоматизація не є заміною людей, а навпаки, створює умови для їх повернення до роботи, що особливо актуально в умовах кадрової кризи, викликаної демографічними змінами.
У презентації було розглянуто різні підходи до організації логістичних процесів, зокрема порівняння моделей "товар до людини" (G2P) та "людина до товару" (P2G). Спікер зазначив, що модель G2P забезпечує вищу інклюзивність, оскільки зменшує потребу в русі працівників і ризики, пов'язані з фізичним навантаженням. Це дозволяє підвищити продуктивність і точність виконання замовлень, що є критично важливим для сучасних логістичних компаній.
Крім того, Євген Кулик поділився успішними кейсами впровадження автоматизованих рішень, які демонструють, як технології можуть підвищити ефективність бізнесу, зменшити витрати та забезпечити гнучкість у роботі. Він наголосив на важливості інклюзивності як ключового елемента для створення робочих місць і забезпечення доступності праці для всіх, що, в свою чергу, сприяє розвитку відповідальної логістики.
Ярослав Степченков, експерт і консультант у сфері логістики та операційного менеджменту, виступив із темою, «Last Mile (LM) Management: керування чергою замовлення на складі при same-day доставці».
Спікер підкреслив, що до 53% витрат на доставку припадає саме на «останні милі», що робить їх ключовим фактором для задоволення клієнтів. Вчасна доставка не лише впливає на лояльність споживачів, але й стимулює повторні покупки, що є важливим аспектом для бізнесу.
Ярослав розглянув різні методи управління чергою замовлень на складі, такі як FIFO (перший прийшов - перший вийшов), LIFO (останній прийшов - перший вийшов) та алгоритми, що базуються на пріоритетах. Спікер акцентував увагу на важливості формування часового слота доставки, що дозволяє оптимізувати процеси відвантаження та зменшити затримки. Важливими аспектами є також управління часом на комплектацію замовлень та контроль за виконанням норм.
Крім того, Ярослав Степченков обговорив використання сучасних технологій, таких як алгоритми на основі штучного інтелекту, для автоматизації процесів управління чергою. Це дозволяє враховувати навантаження на персонал, прогнози трафіку доставки та ймовірність запізнень. Спікер підкреслив, що оптимізація «останніх миль» є критично важливою для досягнення високих стандартів обслуговування клієнтів і виконання SLA (угод про рівень обслуговування).
Ярослав Бендяк, керуючий партнер, керівник відділу автоматизації Sklad Service, презентував доповідь «Підвищення продуктивності складу завдяки простим механізованим рішенням».
Спікер підкреслив важливість оптимізації складських процесів, що дозволяє зменшити витрати та підвищити ефективність роботи персоналу. Він навів приклади успішних проектів, реалізованих компанією, які демонструють можливості автоматизації в складській логістиці.
Основну увагу Ярослав приділив проблемам, з якими стикаються сучасні склади, такими як дефіцит кваліфікованого персоналу, недостатня складська інфраструктура та надмірні витрати на утримання. Спікер запропонував рішення для різних зон складу, включаючи зони приймання, комплектації та зберігання, що можуть суттєво підвищити продуктивність. Він також акцентував увагу на важливості інтеграції різних технологій для досягнення загальної ефективності.
На завершення, Ярослав Бендяк закликав слухачів обирати не лише виробників обладнання, а й тих, хто може гарантувати загальну ефективність складських процесів. Він наголосив, що сучасний склад повинен мати комплексні рішення, які працюють в єдиній системі, щоб уникнути ризиків, пов'язаних з окремими впровадженнями.
Вікторія Остапчук, керівниця відділу розвитку професійного продукту та Керхер Академії, розповіла про «Роботизоване прибирання в логістиці».
Спікерка наголосила на важливості автоматизації процесів прибирання для забезпечення безперервної роботи логістичних центрів. Використання роботизованих рішень дозволяє зменшити потребу в ручному прибиранні, що, в свою чергу, надає персоналу більше часу для виконання комплексних завдань, підвищуючи загальну ефективність роботи.
Вікторія також підкреслила переваги роботизованих систем, такі як стабільно висока якість прибирання, оптимізація ресурсів та покращення умов праці. Сучасні роботи, такі як KIRA B 50 та KIRA B 200, забезпечують динамічну навігацію завдяки сучасним датчикам, що дозволяє їм безпечно пересуватися серед інших об'єктів та людей. Крім того, ці роботи працюють 24/7, що дозволяє адаптуватися до різних графіків роботи та забезпечує автономність завдяки базовим станціям для обміну ресурсами.
На завершення, Вікторія Остапчук зазначила, що впровадження роботизованих рішень у логістиці не лише підвищує ефективність, але й покращує імідж компанії, демонструючи інноваційний підхід до ведення бізнесу. Завдяки детальним звітам про прибирання та можливості налаштування графіків, компанії можуть підтримувати постійну чистоту на складах, що є критично важливим для забезпечення безпеки та якості в логістичних процесах.
Василь Іздебський, Business manager WEZOM, виступив із доповіддю «Логістична система + АІ: автоматизація рутин і підвищення лояльності клієнтів. Кейс WEZOM».
Спікер обговорив важливість впровадження сучасних технологій у логістичні системи, що дозволяє оптимізувати робочі процеси, зменшити витрати та покращити обслуговування клієнтів. Він підкреслив, що автоматизація може суттєво зменшити час обробки замовлень та підвищити ефективність роботи компаній.
Василь також навів приклади успішних проектів WEZOM у сфері логістики, зокрема розробку індивідуальних рішень для клієнтів, які дозволяють інтегрувати різні модулі, такі як управління заявками, маршрутизація та аналітика. Він акцентував увагу на важливості адаптації програмного забезпечення під специфічні потреби бізнесу, що дозволяє компаніям не залежати від сторонніх рішень і забезпечує гнучкість у роботі.
Крім того, спікер розглянув результати впровадження АІ в логістичні процеси, зокрема прогнозування попиту та виявлення ризиків. Василь поділився цифрами, які демонструють економію коштів та часу, досягнуту завдяки автоматизації, а також покращення взаємодії з клієнтами. Завдяки таким інноваціям, компанії можуть не лише підвищити свою конкурентоспроможність, але й забезпечити високий рівень задоволеності клієнтів.
Завершив сесію презентацій Михайло Барський, керівник відділу логістики ТОВ «МЦ Баухемі». Він розповів про «Ризки-менеджмент у supply chain management, безперервність бізнесу».
Спікер акцентував увагу на широкому значенні ризику, який визначається як невизначеність щодо подій у майбутньому, що може призвести до втрат часу та грошей. Він розглянув різноманітні види ризиків, включаючи традиційні, політичні, фінансові, соціальні та технологічні, а також ризики, спричинені війною, які можуть суттєво вплинути на стабільність бізнесу.
Михайло підкреслив важливість системи управління ризиками, яка включає в себе ідентифікацію, оцінку та моніторинг ризиків. Він запропонував використовувати різноманітні інструменти, такі як аналіз SWOT, технології блокчейн, штучний інтелект та інші сучасні IT-рішення для підвищення прозорості та ефективності управління ризиками. Спікер також наголосив на необхідності адаптації до змін, готовності реагувати на непередбачувані ситуації та важливості координації ресурсів і стратегій для забезпечення безперервності бізнесу.
На завершення, Михайло Барський наголосив на важливості планування безперервності бізнесу (BCP) та управлінні безперервністю (BCM), які є критично важливими для відновлення ділової активності компанії в умовах ризиків. Він підкреслив, що ефективне управління ризиками дозволяє не лише зменшити негативні наслідки, але й забезпечити стійкість бізнесу в умовах невизначеності.
Кульмінацією заходу стала Ярмарка вакансій, що підсумувала грантову програму «Збільшення кадрового потенціалу в логістиці» від TradeMasterGroup. У рамках програми 100 учасників пройшли навчання за чотирма ключовими напрямками та отримали підготовку до виходу на ринок праці. Саме на ярмарку вони вперше зустрілися з провідними роботодавцями галузі — такими як METRO Україна, EVA, Comfy, IDS Aqua Service та іншими. Понад 50 випускників уже пройшли співбесіди й отримали реальні шанси на працевлаштування. Таким чином, виставка завершилася не лише обміном знаннями, а й конкретними кроками до професійного старту нової хвилі логістів.
B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.
Ми завжди раді бачити вас на наших наступних конференціях!
Дякуємо ЗМІ за підтримку: 44.ua, Marketer, Depo, Dsnews.ua, Интерфакс-Украина, Worldexpo, Ukrpres.info, Postfactum, Open4business, Fixygen, Agrostory, Delo.ua, Igate, Агронавт,
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Логістика >
Теги: новини логістики, конференція трейдмастер, інновації в логістиці
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар