Чому ТікТок — це не просто розваги, а потужний інструмент для бізнесу

Анна Самарська, Директор з маркетингу в Pizza Day.
Соціальна комерція - мабуть один з найперспективніших напрямків розвитку діджитал маркетингу. Фактично, це електронна комерція в соціальних мережах; це новий погляд на розважальні соціальні мережі, як на канал просування і продажів. Представники малого і середнього бізнесу вже досягли значно кращих результатів у власному просуванні онлайн, тоді як для реально масштабних бізнесів соціальна комерція ще залишається “ящиком Пандори”.
Наративом 2023 року був кросспостінг - розміщення одного і того ж контенту в усіх соціальних мережах. У 2024 році у фокусі уваги була омніканальність. Трендом 2025 року безперечно є адаптація діджитал стратегій і, відповідно, контенту під специфіку самої платформи (соціальної мережі).
Однією з найбільш перспективних соціальних мереж справедливо став ТікТок. Шлях від “всеядної і сміттєвої” соціальної мережі до авангардної рекламної платформи тривав кілька років.
Український бізнесовий ринок досить довго “придивлявся” до ТікТоку, максимально недооцінюючи його потенціал, як каналу просування і продажу. Голі цифри свідчили про наступне:
- аудиторія занадто молода і не входить до Клієнтських груп, які приймають рішення про покупку;
- час контакту з контентом нижчий, ніж в інших мережах (1,5 секунди для зацікавлення);
- хайпові тренди ТікТок неможливо відтворити в силу наявного позиціонування та затвердженої комунікаційної стратегії компаній;
- виключно розважальний вектор контенту не сприяє формуванню затверджених цінностей бренду в свідомості цільової аудиторії.
Бізнес окремо - розваги окремо, або, як каже українське прислів*я: “Коли почав орати, то в сопілку не грати”. Саме так українські бізнеси відкидали ТікТок, як другорядну і неважливу платформу для власної присутності.
Нині на дворі 2025 рік і маємо наступні факти про ТікТок, порівняно з найближчими конкурентними соціальними мережами:
- Вищий відсоток охоплення та кількість переглядів через відсутність алгоритмів обмеження показів;
- Більший час перегляду через формат нескінченного скролінгу;
- Вищий коефіцієнт залучення аудиторії (той самий ER та ERR, за які б'ються всі таргетологи та контент мейкер);
- Менша вартість залучення нової аудиторії;
- Більший час перебування в додатку.
Для маркетологів це коротко звучить так: більше просування і, можливо, продажів за менший бюджет, вища вірогідність попадання реклами в саме сердце клієнтських очікувань.
ТікТок-маркетинг став повноцінним окремим напрямком діджитал комерції. Ігнорування ТікТоку “сьогодн”і з упередженням “це не наша платформа” однозначно призведе до послаблення конкурентноздатності “завтра”.
Цікавий неочікуваний факт: один з найбажаніших і найскладніших клієнтських сегментів - платоспроможні чоловіки 40+ є в більшій мірі користувачами ТікТок, а не інших соціальних мереж.
Як українські бренди використовують TikTok для продажів
Для побудови ефективної стратегії присутності в будь-якій соціальній мережі слід достеменно розуміти її особливості. Відмінною рисою ТікТок є відкритість і певна “безцензурність” контенту, вайб живого діалогу. Тут не вийде систематично приховувати негативні коменти, роблячи акцент виключно на перевагах продукту та якісній рекламній презентації. Контент не зникає через 24 години, а продовжує жити, і, або стає топовим, або непоміченим серед інших.
До речі, ще однією важливою характеристикою топового ТікТок контенту є природність і натуральність візуалу - ніякої ідеальності, гламурності, “вилизаності” картинки.
З чого почати і які рецепти успіху?
Як класичний маркетолог, що сповідує структуру і впорядкованість у всіх процесах, Я б мала розписати шлях накшталт: проаналізувати середовище, розкласти на молекули CJM, розробити рубрикатор, розподілити у % контент на брендовий і продажний, визначити цільові показники, оцінити бюджети, зробити тестові запуски, внести корективи і т.д. Але в ТікТок працюють геть інші алгоритми і правила нейромаркетингу.
Перше правило, яке варто пам*ятати - це, в першу чергу, розважальна мережа. Запит користувачів на розважальний та нативний контент. Все інше - другорядне. Рідкі винятки - це короткий експертний контент в нативному форматі.
То ж як працювати з ТікТоком? Декілька фактів з досвіду, які допоможуть заощадити і увірватись в рекомендації ТікТока:
- Ваш ТікТок більше ніж всі інші напрямки залежить від команди. Підбирайте команду, яка розуміє і відчуває особливості культури ТікТок і є її представником. Для перевірки можете спитати ключові відмінності від інших соціальних мереж.
- Чітко визначте, хто може/не може бути в кадрі вашого контенту;
- Структуруйте процес створення контенту від ідеї до постингу з зазначенням відповідальних у команді та часом зйомок (особливо якщо це зйомки на виробництві чи в офісі);
- Оберіть 5-10 акаунтів у своїй галузі чи тій, з якою у вас спільна аудиторія і відслідковуйте їх контент та показники охоплення;
- Експериментуйте з форматами;
- Дотримуйтесь принципів омніканальності, але адаптуйте посили і сенси контенту під культуру ТікТок;
- До затвердження сценаріїв зйомки долучіть якнайбільше людей - не опирайтесь виключно на власну оцінку;
- Протягом декількох місяців пропонуйте аудиторії контент різного типу, перш ніж остаточно затвердити рубрикатор і, відповідно, обсяги різного контенту.
То ж який контент актуальний для компаній і чим він відрізняється від контенту окремих користувачів?
Розберем на конкретиці:
- Тренди і челенджі. Найпростіший спосіб влитись в ТікТок культуру, стати “своїм” для аудиторії - підтримати тренд або челендж. Тут треба діяти блискавично, бо термін актуальності і хайпа іноді триває не більше кількох днів.
- Закулісний контент. Один з найбільш цікавих типів контенту. Тут чесно демонструємо процеси, які зазвичай приховані від очей кінцевого споживача. В рамках закулісного контенту круто показувати факапи та способи їх вирішень, і бажано робити це з гумором. Також цікавими тут будуть виробничі процеси в форматі сторітейлу - від ідеї до реалізації.
- Професійний та експертний контент. Це той самий виняток, який ефективно працює лише в форматі коротких відео. Подавайте матеріал “без води” з динамічною зміною картинки - отримаєте високий відсоток повторних переглядів і, як наслідок, рекомендацій до перегляду. Лайфхаки, відповіді на часті запитання, експертні поради - це все тут.
- Меми, жарти, гумористичні коментарі актуальних подій. Українці, мабуть, чемпіони з навички робити меми з усього і, навіть, найсерйозніших політичних подій. Це, власне, можна вважати національним трендом соціальної мережі. Компаніям бажано використовувати нейтральний або професійний гумор, утримуючись від короткочасного хайпу. Репутаційні ризики в такому виду контенту найбільші, доречі.
- Емоційно ціннісний контент. Аудиторії слід періодично нагадувати про цінності і місію компанії і тут варто відмовитись від жартівливих форматів в бік коротких історій з глибокою емоцією. Бажаний ефект легко досягнути за рахунок змісту контенту (живі історії з проявом підтримки, наприклад) та простих режисерських прийомів - крупні плани з акцентом на емоції, правильна музика, відкрите філософське запитання в кінці відео, тощо.
Стратегію комунікації в ТікТок також можна віднести до типу ситуаційного контента. Але тут діє інше правило: “краща імпровізація - це та, яка добре відпрацьована”. Тож реакція на коментарі і дії аудиторії з контентом все ж має бути продумана і регламентована.
Окреме місце в стратегії ТікТок-маркетингу посідають рекламні інтеграції і рекламний контент.
Вся реклама в ТікТок - це про “тут і зараз”. Нейромаркетинг тут працює не за принципом “накопичення” знання і поступового усвідомлення потреби в продукті, а за принципом “Я хочу ЦЕ тут і зараз”. Кількість і швидкість контенту спонукають до імпульсивних неконтрольованих покупок. Навіть психолог початківець легко пояснить особливості впливу динамічного контенту - свідомість не може “перетравити” весь потік інформації за одиницю часу і “впадає в сплячий режим”. На перший план виходять інстинкти і підсвідомі бажання, як от порадувати себе покупкою чогось. Якщо в цей час Клієнт “споживає” відкриту чи неявну рекламу (особливо, якщо він бачить її не в перше і знайомий з компанією/брендом) - відбувається миттєве рішення про покупку без фільтра критичного мислення.
Отже! Підсилити ефективність рекламного контенту можна збільшенням кількості показів на обрану аудиторію. В ТікТок цей підхід працює ефективніше, ніж будь де.
Класичні рекламні прийоми, як от зниження ціни на короткий час, обмежена кількість акційного товару, спеціальна ціна на групу товарів і т.п. також є дієвими, якщо транслюються нативно і без активного “пушу” до покупки.
Реклама в ТікТок має бути схожа на щиру дружню рекомендацію, на емоційну розповідь або демонстрацію власного досвіду використання, але не пряме спонукання до купівлі.
Чи варто брендам вкладати бюджети у співпрацю з TikTok-блогерами?
У 2025 році ТікТок-маркетинг - це вже окремий стратегічний напрямок розвитку компаній. Впізнаваність, лояльність аудиторії, просування окремих товарних груп і продуктів, підвищення продажів - все це результати правильного використання платформи ТікТок.
Співпраця з блогерами у будь-якій соціальній мережі несе свої переваги і ризики і ТікТок не виключення. З власного досвіду маю декілька правил і порад, щодо рекламних інтеграцій:
- Підбирайте блогерів, відповідно до їх репутації та цінностей;
- Якщо в штаті немає окремого діджитал спеціаліста - зверніться за підбором блогерів до профільних агенцій;
- Звертайте увагу на показники саме рекламного, а не чергового контенту блогера;
- Оцініть нативність рекламного контенту порівняно з черговим - наскільки природньо блогер може подати ваш бренд/продукт;
- Запускайте рекламні інтеграції з декількома блогерами одночасно або в короткий період - це значно підвищить загальну ефективність запуску;
- Прямо вказуйте блогеру конкретні цілі і задачі інтеграції;
- Не робіть із блогера амбасадора бренду;
- Оговоріть та зафіксуйте в договорі обмеження на рекламу конкурентів;
- Надайте блогерам свою продукцію/послугу безкоштовно і отримайте зворотній зв*язок від споживання до рекламної інтеграції;
- Дякуйте блогерам і аудиторії загалом за згадку вашої компанії/бренду/продукту.
У підсумку, ТікТок - перспективна платформа для розвитку українських компаній у напрямку соціальної комерції. Залучити нову аудиторії, керувати лояльністю клієнтських сегментів, підвищити впізнаваність бренду, збільшити обсяги продажів - все це можливо при правильній присутності у ТікТок. На відміну від інших соціальних мереж ТікТок більш нативний, живий, мінливий і при цьому перший у світі за цінністю реклами. Експериментуйте, будьте чесними, але не занадто серйозними, комунікуйте з аудиторією і до зустрічі в ТікТок.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Маркетинг та продажі >
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар