20 января 2023

Надійність, гнучкість, зручність та прозорість – запорука успіху в ділових відносинах із постачальниками. Досвід МЕТRО


Надійність, гнучкість, зручність та прозорість – запорука успіху в ділових відносинах із постачальниками. Досвід МЕТRО

Власні торгові марки МЕТRО наразі представлені 6 фокусними брендами. Серед них найбільше представлена категорія продовольчих товарів, 4 фокусні бренди – METRO Chef, METRO Premium, RIOBA та ARО. А в категорії непродовольчої групи товарів мережа пропонує клієнтам 2 фокусних бренди – METRO Professional та Fine Life. На сьогодні у ТЦ METRO представлено 3700 позицій активного асортименту. Частка артикулів власних торгових марок METRO становить 20%, і це +2,5 % до минулого року. Загальна частка продажів ВТМ дорівнює 18,5%, а це збільшення порівняно з минулим роком на 1,5%. 

METRO завжди прагне обрати найкращих постачальників у кожній категорії товарів. Гнучкість та стабільність ділових відносин є надзвичайно важливими для METRO Україна. Команда зацікавлена в подальшому розвитку асортименту в усіх категоріях, але пріоритетом на сьогодні є молочна продукція, консервовані овочі та фрукти, заморожені фрукти та овочі, кондитерські вироби, напої. 

Альона Штанько, керівниця відділу Власних торгових марок METRO ділеться досвідом редакції TradeMaster

– Як змінився ваш портфель Private Label протягом останнього року? Які труднощі виникли з початком повномасштабного вторгнення росії?

– Ми спостерігаємо позитивну динаміку зростання продажів за всіма брендами мережі. Але лідерами серед брендів у своєму розвитку та попиті серед клієнтів стала наша власна торгова марка ARO. 

ARO – це entry price товари, які задовольняють основні потреби споживачів у ключових категоріях за доступними цінами. 

Також серед наших брендів варто відзначити METRO Chef та RIOBA. METRO Chef – це якісні продукти, ресторанного рівня, з яких готують професіонали, але у той же час ці товари доступні й для кінцевого споживача. Цей бренд утримує свій рівень довіри серед клієнтів та не втрачає продажів. RIOBA – асортимент для задоволення потреб наших клієнтів, які люблять каву, інші гарячі напої та різноманітні солодощі – додатковий асортимент, який зазвичай ми поєднуємо з напоями.

З початку повномасштабного вторгнення росії METRO Україна зіткнулася з низкою труднощів. По-перше, частина постачальників наших власних торгових марок зазнали серйозних втрат інфраструктури виробництва. Деякі з них фактично припинили свою діяльність, бо опинилися на тимчасово-окупованій території. По-друге, повномасштабне вторгнення рф вплинуло на логістику, доходи наших споживачів та загалом на всіх українців.

– На рівні продажів ВТМ розкажіть, яким чином змінились вподобання і попит ваших споживачів. Які сегменти й категорії лідирували до 24 лютого та яких змін зазнали вони за 8 місяців війни?

– У перші місяці війни ми спостерігали підвищений попит на товари довгострокового зберігання та товари першої необхідності. Це насамперед консервація, крупи, макаронні вироби, цукор, мука, чай, кава, заморожені продукти. Залежно від категорії і власного бренду, який у цій категорії представлений, клієнти обирали такі ВТМ: ARO, RIOBA та METRO Chef. 

Продажі бренду ARO зросли на +1% до минулого року, METRO Chef зберіг свою частку порівняно з минулим роком. Частка продажів ВТМ RIOBA збільшилась на 2% до минулого року. 

– Зрозуміло, що кожний втратив певну кількість виробників. Як шукали альтернативи? Яких змін зазнали процеси взаємодії з партнерами та контрагентами, що вже не працює і як формувати нові відносини? 

– Для забезпечення клієнтів необхідним товаром, ми, по-перше, доєднались до діючих проєктів інших країн МЕТRО, що дало можливість максимально швидко забезпечити наявність альтернативного асортименту. Наприклад, у категорії соки з’явилась дуже смачна лінійка товарів під ТМ ARO у великому асортименті. По-друге, так як підтримка та розвиток локального виробника залишається пріоритетом для METRO Україна, для наших нових виробників ми переглянули діючий процес можливої співпраці завдяки спрощенню документообігу та оптимізації вимог. Ми користуємося простим, повністю автоматизованим сервісом обміну документацією і даними щодо товару.

Щодо постачальників, які опинилися на окупованих територіях, ми віримо у звільнення цих територій та очікуємо на відновлення співпраці з усіма нашими партнерами, водночас розглядаючи й колаборацію з новими. 

– Як змінилась доля імпортних товарів Private Label? Як на сьогодні балансувати між задоволенням попиту різних верств населення і ціною на імпорт? 

– Частка імпорту зросла на 1% порівняно до минулого року, але ми, завдяки відновленню виробництв в Україні, плануємо і ставимо собі за мету збільшення частки продажів асортименту саме локального виробництва. Це та взаємодія, від якої виграють всі – національні виробництва, економіка України й кінцевий споживач, а також знижується залежність продуктового ряду від зростання цін на імпортні товари. 

– Яким чином ви зараз формуєте та оптимізуєте асортимент товарів під ВТМ у METRO?

– Загалом наш підхід до формування асортименту не змінився. Мета локальної команди METRO Україна – запропонувати нашим клієнтам такі товари, які максимально задовольняють потреби різних груп наших споживачів. 

– Які постачальники для вас зараз найбільше затребувані? Розкажіть про специфіку входження, необхідні умови та правила, які гарантують успішну співпрацю. 

– Співпраця з METRO поєднує в собі надійність, зручність та прозорість. Ми завжди орієнтовані на забезпечення максимально комфортних умов для наших постачальників. 

Для визначення найбільш конкурентних умов закупівлі товару під власними торговими марками, наша компанія використовує онлайн аукціони. Якщо наш потенційний партнер є виробником або постачальником продовольчих чи непродовольчих товарів, ми запрошуємо його взяти в них участь. 

METRO Україна висуває певні вимоги до виробників і постачальників для участі в аукціонах:
•  - Постійна якість товару згідно з вимогами аукціону;
•  - Надійна репутація;
•  - Фінансова стабільність;
•  - Організація вчасної поставки товарів на розподільчий центр або ТЦ.
Ми прагнемо обирати найкращих постачальників у кожній категорії товарів. Гнучкість та стабільність ділових відносин є надзвичайно важливими для METRO Україна. Головною перевагою співпраці з нами є максимальне використання виробничих потужностей та зниження адміністративних витрат. 

За результатами успішної тривалої співпраці компанії-партнери METRO Україна мають можливість брати участь у міжнародних та регіональних проєктах, що дає їм нові горизонти для розвитку, які забезпечуються всесвітньою репутацією нашої компанії.

– Які інструменти й технології використовуєте для просування ВТМ і моніторингу їх ефективності? 

– METRO Україна традиційно поєднує класичні та сучасні інструменти просування, такі як промо-пропозиції, дегустації, соціальні мережі, онлайн рекламу, проведення та участь у різних кулінарних заходах, як власних, так і партнерських.

– Враховуючи світові тренди й ситуацію в Україні, які категорії будете розвивати найближчим часом? Чому, на вашу думку, зараз варто більше приділяти увагу під час виробництва ВТМ для підвищення лояльності покупців?

– Ми знаходимося у щоденному пошуку асортименту для наших власних торгових марок, який зміг би здивувати наших клієнтів та збільшив його лояльність до нас. Ми формуємо асортимент Private Label METRO Україна, ґрунтуючись на потреби наших клієнтів та прагнемо запропонувати готові рішення для щоденного використання. Особливо хочеться наголосити, що команда фокусується на якості продукту. Створюючи продукт, ми наповнюємо його характеристиками, які відрізняють його серед аналогів, формуючи таким чином нашу власну ціннісну пропозицію для нашого споживача. 

 

 Читати всі статті у Каталозі Головних Проєктів PrivateLabel – 2022

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua


ПредыдущаяВесь списокСледующая


Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*