Українці адаптуються до нових умов життя
GfK Ukraine щотижня відстежує дані про роздрібний ринок побутової техніки та електроніки в Україні. Протягом 12-15 тижня 2020 року (16 березня – 12 квітня) споживачі пристосовувалися до нових умов, пов’язаних із пандемією COVID-19 та ізоляцією. Початок карантину призвів до скорочення ринку побутової техніки та електроніки в Україні на 37 відсотків, повідомляє TradeMaster.UA з посиланням на прес-реліз компанії.
Очікувано, на фоні впроваджених обмежень та зачинення фізичних магазинів, традиційні продажі скоротилися на 54 відсотки, натомість онлайн зріс на 20 відсотків.
Продажі техніки висвітлюють пріоритети українців на початку карантину
У перший тиждень ізоляції незначна позитивна динаміка збереглася на ринку ноутбуків, оскільки споживачам потрібно було облаштувати домашні робочі місця. 7-відсоткове зростання у натуральному вираженні показали продажі морозильних камер. Споживачі, вочевидь, остерігалися обмежень пересування і, як наслідок, потребували можливості тривалого зберігання продуктів.
Продовження переходу споживачів в Інтернет
Впродовж 13-го тижня продовжується падіння ринку побутової техніки та електроніки на 23 відсотки відносно попереднього тижня. Частка онлайн продажів зростає до 60 відсотків, а суттєвий розрив між темпами зростання традиційних та інтернет-продажів надалі зберігається. Поширення захворювання в Україні та світі, а також невизначеність прогнозів спонукають українців і надалі відкладати чи суттєво обмежувати покупки техніки.
Продажі майже всіх категорії ринку побутової техніки та електроніки скорочуються протягом другого тижня карантину. Найменше це стосується дрібної побутової техніки, єдина категорія, що показала позитивну динаміку — це електробритви.
Суттєво зменшилися продажі на ринку телекомунікацій. У перший тиждень карантину продажі смартфонів скоротилися на 50 відсотків у грошовому вираженні, а на 15 тижні 2020 року оборот цієї категорії становить лише половину від середньотижневого обороту у 2019 році.
Адаптація до нових умов
Після стрімкого падіння продажів 12-го та 13-го тижнів, ринок побутової техніки та електроніки відновив позитивні темпи зростання додавши 8 відсотків у грошовому вираженні на 15 тижні відносно попереднього. Така динаміка свідчить про те, що українці певною мірою адаптувалися до змін.
Наразі споживачі прагнуть до налагодження комфортного та приємного перебування в ізоляції та до проведення часу з користю: прибирання, приготування їжі. Це підтверджують, продажі малої побутової техніки, що на 15 тижні зросли на 25 відсотків у порівнянні з попереднім тижнем. Насамперед, це стосується приладів для приготування їжі (міксерів, блендерів та кухонних комбайнів) ця категорія зросла на 32 відсотки, та пилососів, що додали 30 відсотків у порівнянні з минулим тижнем (у натуральному вираженні). Також зросли деякі категорії великої побутової техніки, такі як мікрохвильові печі, плити та духовки.
На 15 тижні також варто відзначити продажі категорій, спрямованих на забезпечення комфорту та розваг: продажі телевізорів виросли на 17 відсотків у натуральному вираженні, планшетів – на 10 відсотків, смартфонів – на 21 відсоток.
Отже, українські споживачі поступово оговтуються від першого шоку та адаптуються до подальшого життя в оновлених умовах.
Читайте також: Исследование: потребители перешли на онлайн-покупки по всей Европе
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: Товари та ринки > Все новости
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар