30 травня 2025

Більшість європейських ритейлерів вважають, що на полицях залишиться лише один бренд мас-маркету

Більшість європейських ритейлерів вважають, що на полицях залишиться лише один бренд мас-маркету
608

Понад дві третини ритейлерів (78%) переконані, що в довгостроковій перспективі на полицях магазинів залишиться лише один масовий бренд, тоді як інший простір займатимуть приватні торгові марки, преміальні або нішеві продукти. Подібної думки дотримуються і 65% компаній, що працюють у сфері споживчих товарів (CPG). Такі результати оприлюднено в новому звіті EY «Стан споживчих товарів», повідомляє TradeMaster.UA.

Дослідження охопило понад 500 виробників і роздрібних продавців CP, 20 000 споживачів, 190 керівників галузі з усього світу, а також включало глибинні інтерв’ю з 24 галузевими лідерами. EY зазначає, що така впевненість ритейлерів може стати каталізатором змін і підвищити тиск на виробників, які змушені переосмислювати свою прибутковість і значущість, щоб зберегти місце на фізичних та цифрових полицях.

Роль полиці та переваги власних брендів

На думку 76% ритейлерів, торговий простір на полицях перетворився на потужний інструмент у перемовинах із виробниками CP. Майже 80% торговців планують розширення у преміальні та нішеві сегменти, а 67% мають намір зосередити зусилля на розвитку власних брендів у найближчі три роки.

«Наші висновки — це дорожня карта для компаній, які хочуть відновити свою актуальність і віру в силу брендів у новій ринковій реальності», — прокоментував Роб Холстон, керівник глобального напрямку споживчих товарів EY. За його словами, розуміння змін у поведінці споживачів, ритейл-динаміці та очікуваннях інвесторів дає змогу приймати сміливі стратегічні рішення.

Регіональні розбіжності та стратегічні зрушення

Важливо, що бачення майбутнього суттєво відрізняється залежно від регіону. У Північній і Південній Америці 47% лідерів прогнозують домінування ритейлу, тоді як у регіоні EMEIA (Європа, Близький Схід, Індія та Африка) 40% очікують посилення співпраці між роздрібними торговцями та виробниками. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні 41% респондентів також роблять ставку на роздріб.

70% керівників CP визнають, що сучасні виклики потребують нових стратегій. Хоча більшість зосереджується на охопленні, ефективності та контролі (так звана «захисна шкала»), цього більше не достатньо. Наприклад, лише 33% великих компаній (з річним доходом понад $1 млрд) орієнтовані на продажі через ритейл, тоді як 67% прагнуть розвивати власні канали дистрибуції.

Співпраця, інновації та штучний інтелект

Попри зміну динаміки, обидві сторони визнають важливість партнерства. Три чверті ритейлерів (75%) вважають ефективну співпрацю з виробниками критичною, і 77% представників CP погоджуються з цим. Основним мотиватором злиттів і поглинань у CP-компаніях стають саме інновації.

Водночас, лише 21% виробників активно залучені до спільних інноваційних проєктів, хоча 76% з них визнають, що розробка нових продуктів стає дедалі складнішою і вимагає застосування аналітики й штучного інтелекту. Лише 32% керівників CP вважають, що мають достатній рівень компетенцій у галузі AI та даних, аби забезпечити конкурентну перевагу.

Хоча 65% ритейлерів покладаються на CP у постачанні новинок для залучення клієнтів, лише 31% виробників вважають себе ефективними в інноваціях, а 29% — у швидкому масштабуванні нових продуктів.

Медіа, дані і майбутнє партнерства

Звіт також підкреслює зростаючу роль роздрібних медіа як нового інструменту співпраці: ритейлери отримують можливість монетизувати дані програм лояльності та e-commerce-платформ. 63% керівників CP назвали ритейл-медіа дедалі важливішим фактором у перемовинах із продавцями.

Холстон наголошує: CP-компанії мають прийняти «руйнівний оптимізм» — ділитися реальними даними про споживача, демонструвати цінність бренду для розвитку категорії й будувати довготривалі стратегічні партнерства.

52% ритейлерів і 45% виробників CP вважають розвиток штучного інтелекту, даних і аналітики пріоритетом на найближчі три роки. Обидві сторони (64% ритейлерів і 61% CP) вважають, що інтеграція AI та автоматизації є ключем до створення взаємовигідних партнерств.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua



Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від СПАМ

Сообщение*

Читайте також