Як запустити РЦ за 2 дні та спланувати відкриття наступних об’єктів з урахуванням розвитку торговельної мережі?
Як розвивалася логістика при масштабуванні мережі магазинів відомого українського ритейлера та хто допомагав йому у налагодженні логістичних процесів? Чи можливо запустити РЦ у рекордно короткі 2 дні та що для цього слід зробити? Які виклики необхідно подолати та які результати можна отримати?
Відповіді на ці та інші питання ви знайдете у спільній доповіді партнерів – міжнародної компанії-інтегратора Consulting for Retail та української торговельної мережі «Аврора Мультимаркет», яку представники компаній презентували на виставці ХХVIII Всеукраїнський День Логіста.
Специфіка ритейлера та передумови початку співпраці
Специфічною особливістю мережі «Аврора» є суттєвий відсоток імпортних товарів у структурі поставок, при цьому 100% асортименту продукції доставляється з розподільчого центру (РЦ). Тобто РЦ – це серце та кровоносна система компанії, яка повинна функціонувати безперебійно 24/7/365.
Водночас торговельна мережа має широкий асортимент продукції (біля 6000 SKU), ротація якого відбувається дуже швидко. Регулярність поповнення товарних запасів магазинів часто становить кожні 2 дні. Тому оперативне приймання, обробка та доставка товару є пріоритетними процесами для товарної логістики, а логістика в цілому відіграє дуже важливу роль у ланцюгу доставки.
Однак підтримувати швидкість виконання операцій ставало дедалі важче, оскільки мережа зростала фізично й потребувала збільшення площі території відбору товарів та переходу від застосування паперових накладних та ручних процесів відбору на більш сучасні методи обробки.
Продовження розвитку складської логістики потребувало збільшення пропускних спроможностей РЦ. Тому керівництво «Аврора» почало шукати рішення, здатне задовольнити потреби мережі, що швидко зростали, затвердило стратегію розвитку та запросило аудит ланцюга поставок у компанії C4R. На момент проведення аудиту компанія «Аврора» мала один РЦ в м. Полтава.
Що дало проведення аудиту логістики постачання?
Завдяки проведеному фахівцями компанії C4R аудиту було:
- - надано оцінку поточних складських процесів замовника;
- - сформовано оцінку потенціалів розвитку зазначених процесів, що надало розуміння напрямку розвитку та потенційних інвестицій, їх доцільності та періоду окупності;
- - запропоновано способи покращення наявних процесів;
- - проведено зонування РЦ для оптимізації складської логістики;
- - проведено стратегічне моделювання руху товарних потоків з перспективою розвитку мережі.
Загалом проведення аудиту допомогло скласти загальну картину, яка мала місце на поточний момент у складській логістиці замовника та оцінити потенціал і перспективи масштабування мережі.
Що робили далі?
Після пройденого етапу команда C4R виділила нові задачі, які вимагали вирішення, зокрема, дизайн цільових процесів на мікрорівні. Тобто було необхідно змоделювати кроки, які повинен виконати працівник РЦ, щоб отримати якісно зібрану палету з необхідним товаром в необхідний момент часу.
Щоб розв'язати цю задачу, фахівці C4R запропонували та описали цільові процеси та дійшли обґрунтованого висновку, що для переходу на нові процеси необхідно провести низку змін в:
- - оргструктурі замовника;
- - плануванні виходу персоналу;
- - плануванні завантаження завдань;
- - плануванні вивозу зібраних вантажів.
Коли всі процесі були описані та змодельовані end-to-end, компанія була готова до впровадження програмного інструменту – WMS-системи, яка буде надійним інструментом при виконанні.
Складнощі запуску go-live
Впровадження WMS-системи стало професійним викликом як для виконавця, так і замовника, оскільки компанія «Аврора» активно працювала та виконувала відвантаження на 680 торгових точок. І реорганізація бізнес-процесів була досить ризикованим заходом. Тому представники обох команд максимально професійно підійшли до процесу та продумано обирали шляхи, здатні максимально диверсифікувати ризики під час запуску WMS.
Під час запуску команди зіткнулися з низкою викликів, які для зручності представлено в таблиці:
Виклик |
Рішення |
95% працівників без досвіду роботи з програмними інструментами/WMS. |
Навчання й тестування працівників на реальних прикладах і даних у створеному з цією метою міні навчальному центрі Аврори. Загалом близько 700 працівників пройшли навчання. |
Великий склад 24 000 м2 та окремі зони комплектації товару. |
C4R створили план міграції та поетапного запуску WMS у різних зонах. |
Невизначеність в умовах війни. |
Перепланування етапів та обсягів робіт в обох командах. |
Багато питань на етапі впровадження у замовника виникало через велику кількість операцій. |
C4R запропонували роботу через підтримку (після запуску) для цілодобового моніторингу та оперативного надання інформації. |
Реалізовані кроки
Загалом за час співпраці компаній реалізували:
- 1. Впровадження WMS на складі в м. Полтава.
- 2. Масштабування та стабілізація процесів.
- 3. Технічну та бізнес-підтримку 24/7, що включала навчання, запуск різних процесів, проведення регулярних переобліків тощо.
- 4. Впровадження WMS на складі в м. Вінниця. Пікінг та дистрибуція.
- 5. Запуск e-commerce - зовсім нового напрямку для компанії «Аврора».
Сьогодні завдяки налаштованій логістиці в компанії «Аврора» успішно працює інтернет-магазин, який підтримує різні види доставки. Окрім звичайного асортименту, в інтернет-магазині представлені ексклюзивні позиції, яких немає у фізичних магазинах мережі.
А що зі строками?
Під час свого виступу Олена Цимбалиста, директор логістики мережі магазинів «Аврора», відмітила важливість швидкості масштабування процесів, оскільки незабаром компанія планує відкриття ще двох РЦ.
Можна з упевненістю сказати, що команда C4R успішно виконала це завдання. Якщо перше впровадження на РЦ у м. Полтава тривало трохи більше ніж пів року, то другий РЦ, розташований у м. Вінниця, команда запустила Go-Live у рекордно короткий строк – 2 дні!
Плани на майбутнє
C4R та «Аврора» є партнерами з автоматизації логістичних процесів з 2020 року та реалізували 4 спільні проєкти в логістиці.
Водночас компанія «Аврора» має досить масштабні плани розвитку та постійно рухається вперед. Компанія розглядає та планує тестування нових технологій та процесів, що наявні в асортиментному портфелі компанії C4R, таких як мультипікінг, мультирозподіл, Pick then Pack та Voice Operations, автоматизація переміщень за допомогою обладнання, а також управління та оптимізація ланцюга постачання.
Довідка:
Consulting For Retail – міжнародна консалтингова компанія, основними напрямками діяльності якої є розробка власних рішень та впровадження рішень партнерів Enterprise-рівня для автоматизації бізнес-процесів ритейлу, логістики, дистрибуції та виробництва. Команда реалізувала понад 220 проєктів в Україні, країнах Європи та СНД та нещодавно вийшла на ринок США. Компанія спеціалізується на комплексному впровадженні WMS для складу та рішень для ритейлу, послугах консалтингу та аудиту, активно розвиває нові напрямки діяльності, такі як сервіси кібербезпеки Cloudflare та інструмент для автоматизації CRM, галузевих та внутрішніх процесів за допомогою no-code технологій Creatio. Всі питання пишіть на пошту info@c4r.eu або заповнюйте форму на сайті c4r.eu для замовлення зворотного дзвінка.
«Аврора Мультимаркет»– всеукраїнська мережа магазинів формату One dollar store, що працює на ринку з 2011 року та налічує понад 990 магазинів по всій країні. В асортименті магазинів мережі близько 30 унікальних категорій та понад 6000 SKU, зокрема, продукти та напої, товари для дому, краси та здоров’я, дитячі товари та іграшки, зоотовари та канцтовари, дрібна побутова техніка та електроніка, побутова хімія та господарські товари.
Читайте також: Прогнозування промо: отримуйте максимум користі з вашої рекламної акції
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: > Новости Украины
Теги: новини ритейлу, інновації в ритейлі, автоматизація ритейлу, c4r, новини c4r
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар