20 липня 2021

Автоматизація складу WMS

Автоматизація складу WMS

7233

На складах, де необхідно забезпечити максимальну точність, тільки високо автоматизовані складські системи та роботи можуть забезпечити швидке й точне виконання завдань. На Заході вже встигли оцінити всі вигоди від використання новітніх технологій у складських комплексах, на національному ринку поки що спостерігається відставання в процесі автоматизації складів, хоча уже перші кроки із впровадження автоматизованого обладнання на складах уже є. Редакція вирішила дізнатись у бізнес консультанта IT консалтингової компанії U & Sluno Олексія Салтикова про переваги й недоліки, а також про особливості автоматизації складу WMS.

 

Зрозуміло, що автоматизація складських процесів підвищує ефективність бізнесу і безпосередньо впливає на прибуток компаній. Розкажіть детальніше, які завдання вирішує автоматизація складу.

– Якщо ми говоримо про фінанси та автоматизацію складу, тоді ми говоримо про переведення витрат із OPEX у CAPEX. Тобто автоматизований склад – це інвестиція. Класичний склад – витрати на оплату праці. Але, як завжди, з логістикою це лише частина картини, насправді є дуже багато переваг.

Стабільність: автоматичний склад буде працювати з однаковою продуктивністю сьогодні, завтра о 7:00, у день виплати заробітної плати, у новорічну ніч. Крім того, автоматизований склад потребує постійно на утримання одну й ту ж суму грошей (електрика та обслуговування).

Компактність, що дуже вигідно на фоні постійного подорожчання нерухомості в Україні. Якщо ми говоримо про склади для продуктів харчування, то для обробки асортименту 4 000–11 000 товарів нам знадобиться склад 10 000 кв. м. У межах м. Києва відкрити склад з такою площею – не просте завдання навіть із хорошим бюджетом. Якщо говорити про повну автоматизацію, то такий же асортимент товарів із збереженням обороту можна обробити на 2 000 метрах. Розвиваючи в подальшому тему компактності складу, ми так чи інакше дійдемо до ідеї MFC (Micro Fulfilment Centre).

Швидкість. Швидкість виконання замовлення із моменту замовлення кінцевим споживачем і до моменту поставки протягом 2–4 годин за умови ручного відбору товару коштує дорого, а у більшості випадків просто неможлива. Тому що товар потрібно десь зберігати, поповнювати центр зберігання. Я можу розглядати таку швидкість виконання замовлення лише в симбіозі супер / гіпермаркету (у межах міста) і відбору товару в ньому без автоматизації чи автоматизованого складу. Магазини в межах міста – це окремий напрям основного бізнесу, але якщо основний бізнес інтернет-торгівля і стратегія компанії вимагає виконання замовлення протягом 4 годин, то варіант всього 1 – склад у межах міста із середнім кільцевим маршрутом до 20 км.

Якість: ймовірність помилки допущеної машиною на багато нижче, ніж людиною.

Багато колег із бізнесу заговорили про автоматизацію у 2020 році. Це насамперед пояснюється 2 факторами – спалахом короновірусу і, як наслідок, зростанням частки інтернет-продажів та зниженням вартості грошей (облікова ставка, як наслідок, відсотки по кредиту й депозиту).

Ще десять років тому автоматизація складу через низькі зарплати у складській логістиці залишалася фантастикою. Рідко де можна було зустріти гравітаційні системи, системи pick-by-light, складальні конвеєри. Про шатлові системи й говорити не доводиться. Із 2020 року MFC – уже реальність.

– Які можливі недоліки під час автоматизації складу?

– Звичайно, автоматичний склад має як плюси, так мінуси. Найголовніший – це вартість. Автоматизація складу – це небюджетний захід. Ми говоримо про сотні тисяч, мільйони євро. Ще одним вагомим мінусом є терміни поставки. Як я і говорив, автоматичні склади на піку популярності, тому виробники не здатні виконати замовлення на виробництво в стислі строки.

Якщо ви все-таки бачите необхідність в автоматизованому складі, то потрібно пам'ятати, що автоматичний склад – це набір механізмів і система, що управляє цими механізмами. Досить поширений сценарій, коли на першій зустрічі з розробником чи постачальником обладнання для автоматичного складу замовник дізнається, що WMS система потрібна для управління складом. Усі автоматичні системи так чи інакше керуються комп'ютерами. Автоматизований склад не позбавить вас від системи управління складом. Є комплексні системи від постачальників обладнання або ж можна інтегрувати свою WMS зі складським обладнанням.

Система має можливість розвиватися і адаптуватися до нових бізнес-процесів? Наскільки вона покриває потреби залежно від масштабів та особливостей бізнесу?

– Будь-який запит клієнта на зміну процесу в автоматичному складі насамперед повинен бути адресований виробнику обладнання. Зазвичай бажання клієнта змінити процеси, запропоновані виробником обладнання, обмежуються характеристиками обраного обладнання та WMS. Якщо говорити про нашу WMS, то вартість підлаштування або навіть кардинальної зміни нашої системи – маленька частина у витратах порівняно із вартістю закупівлі чи зміни обладнання, інтеграції його в ланцюжок процесу. Якщо брати навіть найскладніший для нас випадок – зміна ядра нашої системи під необхідні процеси, пов'язані з архітектурою складу та специфікою обраного обладнання, то ми говоримо про 1–2 % від глобальної вартості проєкту.

Зазвичай, після ознайомлення з кошторисом впровадження автоматичного складу у клієнта з'являється бажання знизити його вартість: спростити автоматичні системи, знизити відсоток автоматизації процесів на складі, замінити окремі блоки обладнання на рішення від інших виробників і багато іншого. Саме на цьому етапі так чи інакше клієнт приходить до кастомізації WMS під себе, і наша WMS значно виграє за вартістю порівняно з WMS від виробників обладнання.

– Скільки може займати процес інтеграції залежно від масштабу бізнесу та кількості модулів? Який період окупності автоматизації складу WMS?

Усе залежить від вимог замовника й постачальника устаткування. IT консалтингова компанія U&Sluno не є виробником обладнання і WMS. Ми стикаємося з великою кількістю запитів клієнтів, різноманітним обладнання від різних виробників, із різними моделями обладнання, і кожен раз це новий кейс. Так, є глобальні програмні підходи та інтеграції, але ми навряд чи знайдемо в існуючому парку готове рішення під запит замовника. Більш того, залежно від впроваджуваного бізнес-процесу та версії обладнання можуть змінюватися набори даних для одного й того ж обладнання.

Реальні терміни запуску автоматизованого складу 6–18 місяців.

– Яких показників і за який період досягли ваші партнери завдяки автоматизації складських процесів?

– Як приклад можна взяти один із наших останніх проєктів високонавантаженого MFC 6 000 кв. м: товарообіг – до 1 160 коробів/год., ємність зберігання – 6 740 місць. Повна окупність становить від 2 до 7 років залежно від використання обладнання.

Якщо вас зацікавила автоматизація складу або необхідні інші прогресивні ІТ-рішення для ефективного розвитку бізнесу та оптимізації ресурсів, за консультацією звертайтеся за тел.: +38(044) 541 00 49, +38(050) 919 85 92.

Email: sluno-ua@u-sluno.com.ua

Сайт компанії: https://www.u-sluno.com.ua/

Читайте також: Роботизація складу: майбутнє за прогресивними технологіями

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*