09 травня 2022

Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот: Економіка та допомога людям – наші пріоритети у воєнний час

Олексій Зозуля, СЕО Фокстрот: Економіка та допомога людям – наші пріоритети у воєнний час

5521

«Фокстрот» – найбільший продавець побутової та електронної техніки за кількістю магазинів та обсягами продажу в Україні. Із початком війни компанія не могла стояти осторонь і активно взяла участь на всіх фронтах. Як допомагали країні, відновлювали, налагоджували та забезпечували населення необхідною технікою, повністю втративши центральний склад із запасами, ділиться із редакцією СЕО компанії Олексій Зозуля.

 У перший день війни магазини Фокстрот не працювали. Які для Вас були головні завдання в цей час? Чи відбувалася перебудова роботи бізнес моделі компанії?

– У перший день війни ми зосередилися на безпеці працівників, дали людям змогу виїхати в більш безпечні місця, вивезти жінок і дітей. Фронт-офіс у Києві та магазини в регіонах не працювали. Створили оперативний штаб для вирішення нагальних питань – допомогти співробітникам з евакуацією та долучитися до допомоги захисникам України. Отримали підтримку від засновників бізнесу Валерія Маковецького та Геннадія Виходцева на організацію корпоративного штабу «Допомога нашим».

Водночас головна задача стояла забезпечити можливість продовження операційної діяльності мережі (зокрема там, де це доцільно з огляду на безпеку), мінімізувати збитки від воєнних дій, щоб підтримувати економіку, живити її грошима, організувати робочі процеси, що притаманні мирному часу. Із цією метою наш офіс та частина топ-менеджерів на цей час «переїхали» до Львова та розмістилися на базі нашого регіонального представництва.

– Як скоро змогли відновити роботу магазинів? Чи мали Ви доступ до центрального складу, що практично з першого дня знаходився в зоні бойових дій в Гостомелі? Була можливість вивезти хоча б найбільш необхідну техніку для захисників України?

– У мирний час мережа Фокстрот мала найбільше покриття по всій території України серед великих ритейлерів побутової та електронної техніки: працювали 170 магазинів у 90 містах країни. Саме ця широка розгалуженість мережі по всій Україні (зокрема центральній та західній) стала передумовою збереження лідерства у військові часи. Плюс команда спрацювала швидко, сміливо, безпомилково.

Уже з 28 лютого через численні запити від волонтерів, військових, громадських організацій та звичайних покупців, ми почали поступово відновлювати роботу: починаючи з 18 магазинів і досягши позначку 105 наприкінці березня – працювало близько 60 % мережі. Станом на травень відкриваємо в середньому 80 магазинів Фокстрот щодня залежно від поточної ситуації в кожному з регіонів. Приміром, ми «повернулися» у Харків: відкрили магазин на пр-ті Тракторобудівників, 59/56 (ТРЦ «Україна»), адже бачили потребу жителів у товарах з асортименту електронної та побутової техніки й героїчну готовність персоналу працювати.

Центральний склад у Гостомелі на 33 тис. кв. м, на жаль, ми втратили. Фізичний доступ до нього ми не мали вже з першого дня, а пізніше зник зв’язок із його працівниками. Як виявилося згодом, під час бойових дій там виникла пожежа. Багато техніки знищено, чимало запасів російські мародери вивезли на територію білорусі.

Розкажіть, як після втрати центрального складу перерозподіляли складські потоки, шукали нове приміщення й налагоджували складську логістику.

– Відсутність основного складу – це передусім питання поповнення асортименту магазинів та реалізація замовлень з інтернет-магазину. Тому перші два місяці ми оперували залишками з торгівельних точок, переміщували товар, акумулюючи його на працюючих магазинах. Але оскільки потужностей складських приміщень цих магазинів бракувало, була гостра необхідність у новому центральному складі.

Враховуючи ситуацію у столичному регіоні, на сході та півдні країни, а також чинник міграції населення, розглядали саме західні області країни.

Через підвищений попит на оренду приміщень на пошук нового складського майданчика знадобилося понад два тижні. Вакантність складської нерухомості у Тернопільській, Львівській та Івано-Франківській областях, яка в довоєнний період була на рівні 50–60%, скоротилася до нуля, ставки оренди зросли в середньому у 1,5–2 рази. Ми розглянули близько 20 пропозицій у Луцьку, Тернополі, Хмельницькому, Червонограді, Ужгороді, Чернівцях, Львові та передмісті, Івано-Франківську та Трускавці.

У процесі відбору та порівняння зрозуміли, що найоптимальнішим варіантом є Львівський регіон, зважаючи на концентрацію наших магазинів та географічне розташування для підживлення решти мережі. Виходячи з наших потреб, обрали приміщення площею 3 тис. кв. м з опцією розширення до 7 тис. Із перших днів квітня ми його запустили, власними силами та разом із постачальниками працюємо над питанням поповнення товару.

Також у наших планах розширити площу на резервному складі у Дніпрі, що наразі становить 4 тис. кв. м з метою використовувати його для функціонування бізнесу в центральних та східних областях.

– Які основні труднощі виникають під час роботи з іноземними постачальниками? Як впливає ріст валюти на закупівлю товарів?

– 95% техніки та електроніки – товари іноземного виробництва і завжди були прив’язані до валюти. З початком війни цей фактор вплинув на нововведення в імпорті. Зокрема з’явилася необхідність повної передоплати у валюті, доставки товару лише до кордону і відключення опції страхування після перетину товаром кордону. Відповідно логістика всередині країні стала пріоритетним питанням і додатковим чинником необхідність відкриття складу саме в західному регіоні.

Водночас є позитивні зрушення в питанні імпорту. Уряд спростив процедури для ввезення товарів критичного імпорту, у переліку якого є чи не половина нашого асортименту. Регулярно подаємо до профільних асоціацій наші пропозиції щодо розширення цього списку, адже як учасники ринку спостерігаємо підвищений попит на ті чи інші товари, яких потребують наші споживачі. Наразі підходимо до планування роботи, виходячи з товарних запасів та оцінки завантаження працівників, щоб забезпечити більшу ефективність.

 

– Головний ресурс компанії – це персонал. Серед ваших співробітників немало добровольців та вимушених переселенців. Як організовували роботу в перші два місяці війни? Чи залучаєте до роботи переселенців або нових співробітників?

– 119 наших співробітників вступили до лав ЗСУ та тероборони. Є з них працівники офісу, втім переважно – це колеги з роздробу: директори магазинів, продавці-консультанти, сервіс-менеджери, комірники та вантажники з різних куточків країни. Ми забезпечили за кожним таким співробітником збереження робочого місця та всіх виплат. Крім того, на підтримку фокстротівців-захисників у соцмережах компанії регулярно публікуються дописи під тегом #ротаФокстрота.

Працівникам, які мешкали у 6 постраждалих із початку війни містах (Буча, Гостомель, Ірпінь, Маріуполь, Харків, Чернігів), ми виплатили додаткову матеріальну допомогу. Це близько 10% персоналу. Співробітників, які були змушені залишити своє місце проживання, працевлаштували всередині мережі в тих містах, куди вони переїхали. Для робіт з евакуації товару залучили співробітників офісу, промоутерів, родичів співробітників.

Крім того, на базі магазинів мережі у Львові, Луцьку та Ужгороді організували для працівників, членів їхніх родин та всіх співгромадян, хто виїхав з дому, корпоративні пункти для тимчасового проживання переселенців. Наші пункти повноцінно облаштовані для ночівлі, приготування їжі, мають санвузли тощо. А в Чернівцях компанія приєдналася до облаштування такого центру в спеціальному дошкільному закладі № 17 «Росток».

– Розкажіть про основні напрями благодійної діяльності сім’ї Фокстрот. Ви її забезпечуєте власними силами чи не обходиться без залучення волонтерів?

– Із перших днів війни ми взяли курс на максимальну підтримку захисників України і волонтерів. Сформували штаб «Допомога нашим» і почали прийом запитів на допомогу та видачу техніки.

За 2,5 місяці війни кількість опрацьованих звернень на допомогу сягнула 700, а сума прямої допомоги вже перевищує 8,5 млн грн. Пріоритетні напрями роботи – допомога ЗСУ, рятувальникам, військовим шпиталям, силам територіальної оборони, мешканцям міст, що приймають біженців із районів бойових дій тощо.

Долучилися до допомоги й наші партнери-постачальники. Завдяки їхнім благодійним програмам про часткову чи повну компенсацію виданої техніки стала можливою синергія ритейлерів електроніки та вендорів – Philips, Tefal, Moulinex, Rowenta, Krups, Gorienie, Indesit, BEKO, Altus, Hisense, Kivi, Sony, Indesit, Whirpool, Delonghi. Ми щиро вдячні партнерам за синергію! Усі разом ми надали  допомогу майже 150 підрозділам ЗСУ та Національної гвардії України, 117 представникам Територіальної оборони, 59 громадським і благодійним організаціям. Допомогу технікою від Фокстрота та виробників техніки отримали 33 лікарні та військові шпиталі, 34 волонтерські організації, 20 представників Національної поліції, 28 запитувачів допомоги від військових адміністрацій та міськрад, 14 представників рятувальних служб (управління ДСНС 10 областей та Києва), 14 співробітників компанії, що перебувають на службі в ЗСУ чи волонтерять.

Благодійна робота ведеться й у співпраці з «Гуманітарним центром Міжгір’я» при Міжгірській територіальній громаді в Закарпатській області: у квітні в межах підписаного з Центром Меморандуму ми сплатили за доставку 40 тонн гуманітарного вантажу, який відправився в щойно звільнені від окупації райони України.

Також як єдиний український член Euronics Group Фокстрот ініціював підтримку України світовими ритейлерами електроніки. Як результат група компаній через неурядову організацію Giro 555 виділила Україні майже 700 тис. євро гуманітарної допомоги. Також співробітники «Евронікс» виділили житло у Європі для вимушених переселенців-працівників Фокстрот.

– Над чим зараз активно працюєте в компанії і якою Ви бачите свою роботу у найближчій перспективі?

– Працюємо за декількома напрямами. По-перше, ввезення нового товару на склад, щоб повністю забезпечити потребу споживачів. По-друге, відкриття магазинів на звільнених територіях. У квітні, після деблокади міста, поновили роботу обох магазинів у Чернігові – на пр-ті Миру, 35 та в ТРЦ Hollywood. На почату травня представництво мережі Фокстрот повернулося в місто-герой Ірпінь по вул. Шевченка, 4-Г.

Завжди актуальне питання – сервісна складова та надання необхідних клієнтам послуг. Ми першими серед великих ритейлерів уже з другого тижня березня відновили адресну клієнтську доставку за допомогою партнерської компанії «Престо»; поновили послугу з доставки товарів Новою поштою по всій території країни в працюючі відділення та поштомати компанії. Також перезапустили експрес-доставку в містах присутності магазинів спільно з компанією IPost. У планах на травень – відновлення доставки «Укрпоштою».

Також спільно з ПриватБанком на всіх торгових точках компанія організувала послугу «Зняття готівки до 6000 грн» (за умови доступної суми в касі), що в перший місяць війни було особливо затребувано серед клієнтів.

У роботі та комунікації з командою дотримуємося таких принципів, як виваженість і відкритість. Надаємо юридичну підтримку з питань мобілізації та змін у трудовому законодавстві для максимального інформування працівників.

На часі – фокус на оптимізацію усіх видів ресурсів, продовження діджиталізації бізнесу, курс на відновлення задля зміцнення наших позицій на ринку.

 

Читайте також: Фокстрот відновив роботу магазину у місті-герої Ірпінь

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*