14 грудня 2022

Як організувати ефективну логістику інтернет-магазину?

Як організувати ефективну логістику інтернет-магазину?

5167

Функціонування інтернет-магазину базується на трьох важливих складових – логістиці, закупівлі та маркетингу. Без логістики магазин не життєздатний, але для власників бізнесу, особливо для початківців, – це  один із найскладніших бізнес-процесів. Логістика онлайн-ритейлу ділиться зазвичай на три блоки: рух товарів від постачальника, зберігання на складі та переміщення зі складу до покупця – остання миля. І на кожному етапі потрібно вирішити – робити все самому чи віддати на аутсорсинг. Про логістику e-commerce ми поговорили з генеральним директором DENKA LOGISTICS COMPANY Єгором Шевчуком.

– Якісне обслуговування клієнтів – надважливе завдання e-commerce, адже впиває на формування клієнтської лояльності. Клієнти не хочуть чекати доставку більше одного дня. Які інструменти та технології використовуєте для автоматизації та скорочення часу від розміщення замовлення до отримання його покупцем?

– Насамперед це завдання виконує автоматизація та система WMS із комплексним адресним зберіганням. Інтеграція системи клієнта з обліковою системою складу WMS дає можливість брати в роботу замовлення відразу після того, як клієнт зробив свій вибір у системі чи на сайті клієнта.

Щоб забезпечити максимальну швидкість відбору однієї одиниці протягом 10–35 секунд і якісного складання замовлень, ми використовуємо систему «Товар до людини», використовуючи роботу з конвеєрною лінією і ТСД, скануючи штрих-код товару. Таким чином, отримані сьогодні замовлення від клієнтів відвантажуються того ж дня кінцевим споживачам. Хоча, звичайно, чудес не буває і з нашими клієнтами ми прописуємо чіткі часові проміжки обробки отриманих замовлень і постачань.

Якщо мова йде про Drop shipping, то в інтернет-магазину немає ніякого товару. У цьому випадку важливо налагодити ланцюжок постачання необхідного товару в постачальника за допомогою власного транспорту або кур'єрських служб, використовуючи на складі його обробку через систему крос-докінгу. У цьому випадку обробка товару відбувається без постановки його на зберігання. Ці замовлення також у нас відвантажуються в той же день.

Необхідно розуміти, що кількість партнерських кур'єрських служб і наявність особистого автопарку безпосередньо впливають на швидкість доставки товару кінцевому покупцеві. Великою помилкою є прив'язка до однієї кур'єрської служби, яка «заганяє» ваш бізнес і клієнта в залежність.

– Щоб логістика інтернет магазину була рентабельна, процеси мають бути гнучкими та підлаштовуватися під потреби магазину. Як це забезпечити та організувати в межах одного складу для різних груп товарів?

– Треба йти лише шляхом уніфікації процесів. Ми працюємо з непродуктовою товарною групою. І клієнт, і виконавець мають розуміти, що кожна нестандартна операція збільшує собівартість послуги. Звичайно, кожен клієнт та кожна компанія унікальні, у свою чергу вони намагаються надати такий же унікальний купівельний досвід своїм клієнтам. Тут дуже важлива досвідченість логістичного оператора, здатність надати експертизу саме у своїй галузі, порадити клієнту, як уникнути додаткових витрат.

– В e-commerce не менш важливим є повернення товарів. Як потрібно будувати комунікацію з покупцем і підтримувати її на всіх етапах доставки, щоб зберегти лояльність? Як варто організовувати саме цю частину логістики, щоб знизити видатки на обробку повернень?

Відповідь така ж як і на попереднє питання. Лише оптимізація та уніфікація процесів можуть бути ефективними в цьому випадку. Ну і, звісно, абсолютна їх прозорість. Клієнт повинен знати, де саме товар перебуває в даний момент і що з ним відбувається. Але цього неможливо зробити без відповідних ІТ-систем, які потребують від бізнесу інвестицій.

– Розкажіть про переваги систем 3PL для e-commerce логістики. Чому фраза «якщо хочеш зробити щось добре – зроби це сам» для власника інтерне-магазину не працює?

Власник інтернет-магазину повинен витрачати свої зусилля на просування бренду, займатися розробкою акцій, рекламними кампаніями в соціальних мережах або іншими справами, що стосуються маркетингу. Відстежувати зворотний зв'язок клієнтів і тренди, реагувати на побажання своїх покупців та зміни ринку.

Багато хто виграє завдяки абсолютно логічно правильному розподілу зусиль і відповідальності у співпраці із 3PL-оператором, який в змозі забезпечити якісний процес e-commerce в логістиці. Адже власник інтернет-магазину звільняється від таких турбот, як:

- наявність складських площ;
- забезпечення складського устаткування та облікової системи, що вимагає якісної підтримки, автоматизації складських операцій;
- наймання персоналу;
- написання, дотримання бізнес-процесів;
- наявність транспорту або контроль кур'єрських служб;
- риски, пов'язані з втратою якості складських товарних залишків;
- проблеми з фіскальними органами тощо.

Найчастіше багато власників інтернет-магазинів виконують увесь комплекс завдань – і менеджменту, і логістичного оператора, упускаючи основну свою функцію – просування бренду і контроль за продажами.

Передаючи логістику e-commerce 3PL-оператору, власник інтернет-магазину може не прив'язуватись до певної локації, а працювати з будь-якої точки світу. Він отримує мобільність, що також є величезною перевагою.

Не варто забувати й про те, що інтернет-магазин, використовуючи аутсорсинг, отримує доступ до професійних  технологій та процесів, вартість яких дуже часто сягає мільйонів доларів. Саме аутсорсинг дає можливість здійснити якісний стрибок у побудові логістики, особливо для середнього та малого бізнесу.

Якщо у Вас виникли питання або потребуєте логістичного оператора, звертайтеся за телефоном +38 (067) 550-73-40.

E-mail: eshevchuk@denka.ua,berezyuk@denka.ua, dl@denka.ua  

Сайт компанії: https://denka.ua/uk/ 

Читайте також: Особливості роботи логістичного комплексу поблизу Києва в умовах війни

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*