23 травня 2024

Як обрати та налаштувати CRM-систему для логістичного бізнесу, щоб оптимізувати час та витрати

Як обрати та налаштувати CRM-систему для логістичного бізнесу, щоб оптимізувати час та витрати

1279

Логістичний бізнес, як і будь-який інший, потребує ретельного налагодження зв’язків з клієнтами. Зв’язки між замовниками, підрядниками, партнерами та іншими посадами буває важко поєднувати та відстежувати. На щастя, з цим допомагають CRM-системи. Всі вони мають різне спрямування, що дозволяє закривати потреби всіх можливих бізнесів.

Компанія ItUa займається створенням CRM-систем вже понад 18 років та має понад 1000 успішних кейсів. У своєму інтерв’ю з Європейською Асоціацією програмної інженерії експерти компанії поділилися особливостями роботи CRM для логістичних бізнесів.

Які існують види CRM-систем?

Існує декілька основних видів систем, що відрізняються за призначенням. Основними з них є такі:

- Операційні — спрощують операційну сторону роботи, автоматизуючи процеси, організовуючи клієнтську базу та контролюючи роботу співробітників.

- Аналітичні — приділяють увагу аналізу зібраних даних, що дозволяє сегментувати базу, визначати рентабельність і прогнозувати ефективність маркетингових стратегій.

- Колабораційні — розробляються за участі споживачів через різні канали зв'язку, як-от інтернет-портали, телефонія та особисті контакти.

- Комбіновані — поєднують автоматизацію процесів і аналітичні можливості, забезпечуючи зручність роботи.

Також вони поділяються за розміщенням на дві категорії:

- Хмарні — розміщуються на віддалених серверах і доступні через мережу Інтернет, що зменшує витрати та робить їх доступними для різних компаній.

- Локальні — працюють на власних серверах компанії, що може бути витратним, особливо для великих компаній.

Найбільш універсальним рішенням є комбіновані хмарні CRM-системи, що дозволяють знаходити оптимальні рішення, поєднувати різні задачі, при цьому зберігаючи ресурси компанії.

В чому особливість CRM для логістичних бізнесів?

Логістичне спрямування включає перевезення різноманітними видами транспорту: залізничним, авто-, авіа-, морським, консолідованим та мультимодальним. Кожен вид має свою специфіку у взаємодії ланцюгів від отримання заявки до фактичного доставлення. Це включає взаємодію багатьох фахівців, включаючи власників, водіїв, менеджерів, бухгалтерів, експедиторів та інших.

Основними складовими функціоналу логістичної CRM-системи є:

- Єдиний реєстр всіх замовників, автоперевізників та автопарку;

- Калькуляція замовлень з урахуванням маржинальності, податків та вартості рейсу;

- Звітність та аналітика зібрані в одному місці;

- Інтеграції з будь-якими обліковими системами та автоматизація документообігу;

- Навігація, відстеження вантажу та актуальних термінів доставки;

- Контроль та управління системою з додатка;

- Транспортyе та інвентарне обслуговування;

- Управління трудовими ресурсами.

Як функціонал системи залежить від кожної посади?

У всіх посад логістичної галузі великий перелік потреб та труднощів, проте правильно налаштована CRM-система може розв’язати всі проблеми. Відштовхуватися слід від спеціалізації компанії та потреб працівників, наприклад:

- Керівник може контролювати трудові ресурси, формувати звітність та аналітику, зберігати контакти всіх клієнтів та підрядників в одному місці, які не зникнуть після звільнення менеджера.

- Логіст має в одному застосунку всю логістичну систему, автоматично формує документи, робить калькуляцію замовлень з урахуванням різних видів податку, має єдиний реєстр всіх замовників, автоперевізників та автопарку, а також може працювати з будь-якого куточка світу.

- Експедитор може автоматично генерувати документи, інтегрувати облікові системи, зберігати єдину базу клієнтів, з можливістю завантаження файлової інформації, коментарів та контактних осіб.

- Бухгалтер легко зробить інтеграцію з обліковою системою, та має можливість швидко формувати нові документи в 1 клік.

З оптимізацією яких задач може допомогти CRM-система?

В першу чергу, CRM дозволяє мінімізувати рутинні процеси. Оптимізація робочого часу за допомогою автоматизації CRM може бути ефективною через прискорення обробки даних, автоматичні повідомлення та сповіщення, розкладання завдань, інтеграцію з іншими інструментами, аналіз даних та звітність, використання шаблонів та персоналізацію.

Які інструменти дозволяють автоматизувати CRM-систему?

Налаштована CRM-система вже може містити необхідний перелік інструментів, які автоматизують певні процеси та покращать продуктивність. Зокрема, може стати в пригоді такий перелік інструментів на базі штучного інтелекту:

1. IBM Watson. Платформа з різноманітними AI-інструментами, як-от аналітика та розуміння мови, що можна інтегрувати в CRM для поліпшення процесів та аналізу даних клієнтів.

2. Salesforce Einstein. Вбудована в Salesforce CRM платформа AI, яка надає функції прогнозування, аналітики та автоматизації для покращення продуктивності та результатів роботи.

3. Microsoft Dynamics 365 AI. Платформа AI, інтегрована з Microsoft Dynamics 365 CRM, з функціями аналізу даних клієнтів та автоматизації продажів.

4. Zoho CRM Plus with Zia. Інтелектуальний асистент Zoho, що використовує AI для надання рекомендацій та аналізу даних клієнтів для кращого управління відносинами з клієнтами.

5. Oracle Adaptive Intelligence. Платформа AI від Oracle, що допомагає в персоналізованому маркетингу та аналізі клієнтських даних в CRM.

Правильно налаштована CRM-система може легко допомогти компанії знизити вартість певних операцій, мінімізувати людський фактор, підвищити швидкість доставки, збільшити обсяги постачання, максимізувати продуктивність, спростити ланцюжок постачання та оптимізувати багато інших рутинних задач.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*