05 грудня 2025

Нові виклики та моделі зростання: підсумки XXXІІІ Дня Логіста та DistributionMaster-2025!

Нові виклики та моделі зростання: підсумки XXXІІІ Дня Логіста та DistributionMaster-2025!

104

27–28 листопада 2025 року в Києві, відбулася XXXІІІ Всеукраїнська виставка та конференція XXXІІІ День Логіста та DistributionMaster-2025!

Це єдина в Україні щорічна спеціалізована зустріч для професіоналів логістики та суміжних галузей. На ній зібралися понад 1500 учасників з усіх регіонів країни щоб обговорити тенденції розвитку логістики в поточних умовах і провести перемовини з поточними і перспективними партнерами.

Захід був сфокусований на нових викликах логістичного ринку, ефективних моделях зростання у 2025–2026 рр. і практичних рішеннях, які дозволяють бізнесам працювати стабільно навіть у періоди високої турбулентності.

Організатором конференції виступила В2В медіа-група TradeMasterGroup.

Розподіл учасників за галузями діяльності виглядав так:

  • Логістичні компанії та оператори, транспорт, перевезення — 31%
  • Виробники —21%
  • Консалтинг, фінанси, страхування — 12%
  • Дистриб’ютори — 11%
  • Ритейлери — 9%
  • ІТ, автоматизація та цифрові рішення — 8%
  • Складська інфраструктура та обладнання — 4%
  • Митно-брокерські послуги — 3%
  • ЗМІ — 1%

Партнерами виставки стали компанії:

  • Генеральний Партнер логістики останньої милі - ANT-Logistics
  • Страховий партнер / Гарант  - АТ «Страхова компанія  «ІНГО»
  • ІТ Партнер – Спілка Автоматизаторів Бізнесу
  • Linqo  - частина Ruptela Group, якісний постачальник телематичних рішень
  • legas-logistics    - Комплексний логістичний провайдер
  • Навіс Груп – Ваш персональний логістичний провідник
  • Лідер міжнародних логістичних рішень- UNI-LAMAN GROUP
  • Партнер цифрових рішень для бізнесу- Вчасно
  • Логістичний оператор №1 в Україні - Global Ocean Link
  • ІТ Партнер – ABM Cloud
  • Партнер з впровадження e-ТТН - Linkos Group
  • Експерт з логістичних рішень Пульс Лоджистик
  • Твій надійний Партнер із автоматизації складу. KAPELOU
  • Партнер логістичних рішень для бізнесу будь-якого розміру Таніт Груп
  • Партнер із автоматизації - Quantum International
  • Міжнародний логістичний партнер - Boxline
  • FTP- Український логістичний 3PL оператор №1
  • Партнер багатообігової полімерної тари – Полімерцентр
  • Партнер з автоматизації ланцюгів постачання4PROFIT GROUP
  • Партнер з виготовлення кузовів-фургонів - Інтеркарготрак
  • МИТНИЙ ТЕРМІНАЛ «ШЕГИНІ» ОМЕГА ЗАХІД - Ваш надійний партнер з митної логістики
  • Український онлайн-сервіс управління логістикою – sovtes.ua
  • Трансформаційний Партнер – EALC
  • Партнер кава-брейку - BFI 
  • Національний логістичний Партнер УВК-Інтернешнл
  • Партнер з відкритих даних та аналізу ринків - Youcontrol
  • Партнер у цифровій трансформації логістики - Consolid.ai
  • Партнер стратегічного розвитку та інтегрованих рішень у сфері логістики, дистрибуції та девелопменту ProTecGroup
  • Лідер з комплексної логістики - TALMAN
  • Логістичний партнер ID Group

27 листопада сесію виступів відкрив модератор Дмитро Линник, керівник Департаменту операційної логістики української аграрної компанії «Агросем», який звернувся із вступним словом до учасників виставки.

Перший спікер, Ярослав Куліковський, старший аналітик Pro-Consulting, презентував аналіз «Ринок перевезень в Україні: основні показники, тренди та перспективи».

Спікер навів огляд поточної ситуації на ринку, підкресливши важливість економічної активності, яка безпосередньо впливає на обсяги перевезень. Він також зазначив, що зменшення чисельності населення та дефіцит кадрів є серйозними викликами для галузі, що потребують термінового вирішення.

Ярослав проаналізував індекси виробництва, імпорту та експорту товарів в Україні, наводячи дані за 2022-2025 рр.. Він вказав на позитивні тенденції, такі як зростання виробництва та імпорту, що свідчить про відновлення економіки після кризових явищ. Однак спікер також акцентував увагу на зростанні собівартості перевезень, що може негативно вплинути на конкурентоспроможність українських перевізників.

На завершення, Ярослав Куліковський окреслив прогнози та очікування на ринку вантажних перевезень, включаючи розвиток інтермодальної інфраструктури, зростання контейнерних перевезень та впровадження цифрових інновацій. Він наголосив на важливості адаптації до нових умов, таких як тренд на «останню милю» та розвиток «зеленої» логістики, що відкриває нові можливості для бізнесу. Спікер закликав до активних дій з метою покращення інфраструктури та підвищення ефективності перевезень в Україні.

Валерій Кулик-Куличенко, заступник голови Державної служби України з безпеки на транспорті з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації, виступив із темою «Цифровізація контролю перевезень: електронні документи, онлайн-сервіси та прозорість».

Спікер наголосив на необхідності переходу до електронних документів та онлайн-сервісів, які сприяють підвищенню прозорості та ефективності в управлінні перевезеннями. Це включає використання сучасних технологій для зменшення корупційних ризиків і покращення доступності інформації для всіх учасників процесу.

Валерій також презентував інноваційний інструмент «єІнспектор», який автоматизує процеси перевірки та фіксації порушень, зменшуючи вплив людського фактора. Цей інтерфейс забезпечує відкритий доступ до інформації, що дозволяє легко перевіряти дані в будь-який час. Спікер підкреслив, що такі рішення не лише підвищують ефективність контролю, але й сприяють формуванню довіри між державними органами та перевізниками.

Презентація також акцентувала увагу на важливості створення реєстрів, які забезпечують прозорість у сфері ліцензування та дозволів, а також на впровадженні системи «СМАРТВАГИ», що поєднує ручне та автоматизоване зважування. Ці інновації сприяють покращенню якості сервісу та контролю, забезпечуючи рівні умови для всіх учасників ринку. На завершення, Валерій Кулик-Куличенко закликав до активного впровадження цифрових рішень для досягнення більшої ефективності та безпеки в сфері перевезень.

Анастасія Конончук, маркетолог компанії ANT-Logistics, презентувала доповідь «TMS як драйвер прибутковості: як оптимізувати маршрути, паливо і персонал».

Анастасія акцентувала увагу на важливості оптимізації маршрутів, споживання пального та управління персоналом для досягнення ефективності в логістиці. Вона підкреслила, що TMS не лише спрощує процеси, але й стає основою для стратегічного розвитку компаній у майбутньому.

Спікерка навела конкретні приклади з практики, продемонструвавши, як впровадження TMS може суттєво зменшити витрати та підвищити продуктивність. Наприклад, завдяки оптимізації маршрутів, компанії можуть скоротити пробіг на 10-18%, а також зменшити час роботи логістів на 2-4,5 години на день. Це призводить до збільшення продуктивності водіїв на 12-20% і значного покращення точності доставки.

Крім того, спікерка розглянула вплив TMS на загальну ефективність бізнесу, зокрема, підвищення швидкості видачі товарів у 4-5 разів та збільшення зарплат без додаткових витрат на 18%. Анастасія Конончук також запропонувала можливість безкоштовного аудиту для компаній, які зацікавлені у впровадженні TMS, що підкреслює прагнення ANT-Logistics підтримувати своїх клієнтів у досягненні успіху через інноваційні рішення.

Презентація Олександра Москаленка, директор департаменту митної політики Міністерства фінансів України, мала назву «Зміни митного законодавства Українив контексті вступу до Європейського Союзу».

Спікер акцентував увагу на важливості адаптації українського митного законодавства до європейських стандартів, що є необхідною умовою для інтеграції України в європейську економічну спільноту. Він підкреслив, що ці зміни спрямовані на поліпшення митних процедур, спрощення торгівлі та забезпечення захисту прав інтелектуальної власності.

Олександр також навів приклади конкретних змін, які були впроваджені в останні роки, зокрема створення інституту авторизованого економічного оператора (АЕО) та вдосконалення порядку реєстрації прав інтелектуальної власності у митному реєстрі. Він зазначив, що ці нововведення покликані підвищити ефективність митного контролю та зменшити адміністративні бар'єри для бізнесу. Спікер також відзначив позитивні оцінки з боку Європейської Комісії, що свідчить про прогрес України в реалізації реформ у митній сфері.

На завершення, Олександр окреслив подальші кроки, які необхідно здійснити для досягнення повної відповідності українського митного законодавства європейським нормам. Він підкреслив важливість співпраці з міжнародними партнерами та залучення експертів для забезпечення ефективної реалізації реформ. Спікер закликав до активної участі всіх зацікавлених сторін у процесі змін, адже це є ключовим фактором для успішної інтеграції України в ЄС.

Віталій Пересада, керівник відділу страхування фінансових ризиків АТ «Страхова компанія «ІНГО», розповів про «Роль страхування в управлінні ризиками логістики під впливом воєнних загроз. Актуальні страхові продукти та нові можливості гарантування».

Спікер виділив чотири стратегії управління ризиками: уникнення, зниження, передачу (наприклад, через страхування) та прийняття, що дозволяє компаніям адаптуватися до непередбачуваних ситуацій. Важливим аспектом є страхування вантажів, яке пропонує два типи покриття — повне (всі ризики, крім виключень) та обмежене (ДТП, пожежа, намокання тощо), з можливістю включення воєнних ризиків, таких як пошкодження транспорту від ракет, вибухів або пожеж, викликаних бойовими діями. Також доступні опції нульової франшизи, відстрочки платежу та виплат у валюті для нерезидентів.

Віталій розповів про нові можливості гарантування, зокрема індивідуальні гарантії, які спрощують процес митного оформлення без додаткових узгоджень. Він згадав також зміну міжнародних угод, зокрема розширення Конвенції про спільний транзит за рахунок приєднання нових країн, що відкриває додаткові можливості для логістичних компаній. 

На завершення спікер підкреслив, що страхування залишається ключовим інструментом мінімізації фінансових втрат у логістиці, особливо в умовах війни. Адаптивність продуктів (динамічні ліміти, гнучкі умови) та зміни в законодавстві забезпечують стабільність бізнесу. Наприклад, покриття воєнних ризиків включає відшкодування збитків від падіння ракет, звукових хвиль або мін, що критично важливо для компаній, які працюють у зоні активних бойових дій.

Олена Пасюта, керівник компанії BIT-UA, виступила з доповіддю «Як ми зробили дистриб’юторів ближче до мережі».

Спікерка наголосила, що дистриб’юторський бізнес, хоч на перший погляд зводиться до простої схеми «купив-продав-доставив-отримав гроші», на практиці є дуже складним, особливо на етапі логістики та продажів. BIT-UA пропонує вирішення цих проблем через цифровізацію, а саме — впровадження готових інструментів на базі системи BAS, щоб зробити дистриб’юторів ефективнішими та «ближчими» до їхніх клієнтів.

Ключовим рішенням є «Електронний каталог» — спеціалізований B2B-інструмент, який дозволяє клієнтам дистриб’ютора (наприклад, магазинам) самостійно переглядати весь актуальний асортимент та робити замовлення 24/7, без участі торгового представника. Це не лише зручніше для клієнта, який часто купує більше запланованого, але й значно дешевше та простіше у впровадженні, ніж розробка повноцінного інтернет-магазину: вартість становить 19 500 грн проти тисяч доларів на e-commerce-рішення.

Окрім автоматизації продажів, BIT-UA також пропонує інструменти для оптимізації найскладнішого етапу — логістики. Це готовий модуль для візуалізації та побудови оптимальних маршрутів доставки «по колу» прямо в системі BAS, що дозволяє економити час та ресурси. Таким чином, підхід компанії охоплює два головних фронти дистриб’юції: полегшення процесу замовлення для клієнта та оптимізацію виконання замовлень з боку постачальника.

Сергій Деркач, заступник міністра розвитку громад та територій України, презентував виступ «Українські перевезення на шляху до ЄС: нові правила, цифрові інструменти та реальні перспективи».

Презентація була присвячена стратегічним крокам України щодо інтеграції автомобільних вантажних перевезень у єдиний транспортний простір ЄС. Ключовими напрямами цього процесу є цифровізація, гармонізація нормативної бази та впровадження європейських технічних стандартів. Серед головних інструментів — система «єЧерга» для організації перетину кордону, яка впроваджується як експериментальний проєкт до грудня 2026 року з подальшим масштабуванням на весь ліцензований транспорт та врегулюванням пріоритетів руху. Спікер розповів, що паралельно триває поступова цифровізація документообігу, зокрема заплановано повноцінне використання електронної транспортної накладної (е-ТТН) та запуск проєкту з цифровізації дозволів.

Важливим технічним аспектом, за словами Сергія, є перехід на європейські стандарти обладнання, зокрема обов’язкове впровадження смарт-тахографів. З жовтня розпочалася видача карток водіям у понад 20 центрах, а з 1 липня 2026 року всі вперше реєстровані вантажівки мають бути ними обладнані. Це прямий шлях до відповідності вимогам ЄС щодо контролю режиму праці та відпочинку водіїв.

Нормативна гармонізація включає низку конкретних ініціатив: впровадження положення про менеджерів-управителів транспортних компаній, оновлення ліцензійних умов, регулювання перевезень небезпечних та швидкопсувних вантажів, а також розширення міжнародної співпраці – підписання угоди про перевезення з Марокко та ведення переговорів з Албанією. Усі ці кроки спрямовані на підвищення ефективності, прозорості та конкурентоспроможності українських перевізників на європейському ринку.

Виступ Івана Ісаєнко, керівника LCL-відділу Freight Transport Partner, мав назву «LCL покроково: контроль, швидкість та профіт для ваших вантажів».

Спікер розповів, що ключовим елементом LCL-послуг від компанії  FTP є фізичний контроль вантажів на складах у Китаї, де здійснюється їхня консолідація. Компанія надає послуги фото- та відеофіксації вантажів при заїзді на склад, а також при консолідації, а за запитом клієнта — перепакування, маркування та перевірку вмісту. Важливою перевагою є вплив на порядок завантаження контейнера, який планується виходячи із запланованої послідовності доставки вантажів у пункті призначення, що оптимізує логістичний ланцюг.

Для мінімізації ризиків затримок компанія FTP активно готує агентів у країні призначення (Україна) до процедур розмитнення та вивозу вантажів. Ця підготовка, що розпочинається за 21 день до ETD (estimated time of departure), включає збір та перевірку всіх необхідних документів, що дозволяє уникнути затримок через паперову роботу або завантаженість партнерів-агентів у транзитних країнах, наприклад, у Польщі. Таким чином, підхід орієнтований на попередження проблем, а не на їх вирішення в останній момент.

На завершення, Іван Ісаєнко навів найближчі дати відправлення суден (судновихходів) з основних портів Китаю, таких як Шанхай, Нінбо, Шеньчжень та Циндао та розповів про спеціальні тарифи на деякі рейси.

Михайло Таран, власник компанії 4PROFIT GROUP, і Валентин Бєляєв, директор департаменту логістики AFINA GROUP, виступили з презентацією «Прогнозування попиту та управління запасами: досвід впровадження 4PROFIT SCM в AFINA GROUP».

Спікери продемонстрували переваги та результати впровадження системи 4PROFIT SCM у співпраці з AFINA GROUP. Ключовим досягненням стала оптимізація управління ланцюгами постачання, що призводить до конкретних бізнес-результатів: скорочення рівня товарних залишків до 20% та покращення рівня сервісу на 2%. Це досягається завдяки впровадженню єдиних стандартів у керуванні запасами та автоматизації закупівельних процесів, що знижує залежність від людського фактору.

Важливим аспектом спільної роботи є завчасне планування маркетингових подій, зокрема узгодження плану промо-акцій на наступний квартал за 3-4 тижні до його початку. Ця практика дозволяє побудувати якісний прогноз закупівель, своєчасно створити необхідні запаси під акції на складах як виробника, так і AFINA GROUP, що в підсумку веде до збільшення продажів та задоволеності клієнтів. Впровадження спільного планування на основі надання прогнозу закупівель на 3-6 місяців вперед з періодичним оновленням підвищує якість планування залишків у виробників і покращує рівень сервісу обслуговування.

Спікери наголосили, що 4PROFIT SCM стала інструментом для досягнення спільних точок зростання AFINA GROUP та її партнерів-виробників. Система забезпечила перехід до сучасних методів планування, що дає вимірювані фінансові та операційні переваги.

Сергій Волоський, заступник генерального директору з комерційної діяльності ТОВ «Інтеркарготрак», презентував доповідь «Вітчизняний виробник комерційної техніки: рефрижераторних, ізотермічних, промтоварних, бортових, тентованих автофургонів».

Спікер презентував широкий спектр продукції компанії, включаючи рефрижераторні, ізотермічні, промтоварні, бортові та тентовані автофургони. Він акцентував увагу на важливості адаптації продукції до потреб ринку, підкресливши, що компанія активно розвиває нові технології та рішення, щоб задовольнити вимоги сучасних споживачів.

Важливим аспектом презентації стало обговорення політики якості, яка підтверджується сертифікацією ISO 9001:2015. Сергій зазначив, що продукція сертифікована за стандартом ATP, що відкриває можливості для експорту на ринки Європейського Союзу. Це свідчить про високі стандарти виробництва та відповідність європейським вимогам, що, в свою чергу, підвищує конкурентоспроможність компанії на міжнародному рівні.

На завершення, спікер поділився досягненнями компанії, зокрема, виготовленням понад 8000 різнотипних фургонів за 15 років та виконанням більше 10000 одиниць ремонтів. Сергій Волоський також підкреслив важливість інноваційних рішень, таких як гнучкі температурні відсіки та додаткове обладнання, що дозволяє компанії залишатися лідером у галузі.

Сергій Бєднов, начальник комерційного відділу ПП «ЮНІОН Трейд Плюс», виступив із темою «Власні торгові марки, виробництво та імпорт як стратегії дистрибуції для забезпечення стійкості та ефективності бізнесу у нових економічних реаліях».

Спікер акцентував увагу на важливості адаптації до змінюваного ринкового середовища, зокрема через розвиток власного виробництва. Він зазначив, що інвестиції в сучасні технології та автоматизацію виробництва дозволяють знижувати витрати та підвищувати якість продукції. Це, у свою чергу, сприяє формуванню стабільного асортименту товарів, що відповідає потребам споживачів, і забезпечує компанії стійкість до зовнішніх економічних шоків.

Крім того, спікер обговорив роль імпорту в стратегії компанії, зазначаючи, що це дозволяє розширити асортимент та задовольнити різноманітні потреби клієнтів. Він підкреслив, що ефективна логістика та стратегічні партнерства з постачальниками є ключовими факторами успіху в імпорті. Завдяки цим підходам, за словами Сергія, ПП «ЮНІОН Трейд Плюс» може не лише підтримувати свою конкурентоспроможність, але й активно розвиватися в умовах нестабільності на ринку.

Доповідь Дар'ї Сеньченко, Head of Land Boxline UCL UA, мала назву «Від конкуренції до співпраці: новий тренд на ринку логістики».

Спікерка підкреслила, що в умовах сучасного ринку, де понад 60% логістичних компаній ЄС шукають партнерів для оптимізації витрат, довіра стає новою валютою. Замість традиційної боротьби за ресурси, компанії починають об'єднувати зусилля для досягнення спільних цілей, що дозволяє підвищити ефективність і знизити витрати.

Дар’я розглянула різні аспекти співпраці в логістиці, включаючи транспортну, складську, інформаційну та фінансову кооперацію. Вона навела приклади успішних альянсів, таких як стратегічний альянс 2M між Maersk і MSC, який дозволив оптимізувати маршрути і зменшити дублювання сервісів. Спікерка акцентувала увагу на важливості створення спільних інфраструктур, таких як кросс-докингові платформи та спільні склади, що сприяє зниженню витрат і підвищенню обслуговування клієнтів.

На завершення, Дар'я Сеньченко підкреслила, що співпраця на цифрових платформах відкриває нові можливості для логістичних компаній. Вона закликала до активного пошуку партнерів і розвитку довірчих відносин, які є критично важливими для успіху в умовах сучасного ринку.

Марія Голубова, керівниця відділу імпортної логістики ТОВ «Бюро Вин», виступила з презентацією «Глобальні виклики: стратегії адаптації до геополітичних змін та криз».

Спікерка акцентувала увагу на реформуванні української митниці в контексті вступу України до ЄС до 2030 року. Вона підкреслила, що ключовим завданням є приведення національного митного законодавства у відповідність до законодавства ЄС, зокрема шляхом ухвалення нового Митного кодексу України, адаптованого на основі Митного кодексу ЄС. Це реформування є частиною більш широкої ініціативи ЄС, яка включає запуск амбітної митної реформи, що має на меті спростити та цифровізувати митні процедури.

Марія також зазначила, що Україна відстає від ЄС у впровадженні спрощень та діджиталізації на 5 років, що створює додаткові виклики для бізнесу. Вона закликала підприємства активно долучатися до процесу реформ, слідкувати за змінами в законодавстві та впливати на них через участь у бізнес-асоціаціях. Це дозволить не лише спростити митні процедури, але й підвищити загальну ефективність імпортної логістики.

На завершення Марія Голубова зазначила, що успішна реалізація митних реформ дозволить Україні інтегруватися в європейський економічний простір та підвищити конкурентоспроможність на міжнародному ринку.

Людмила Грищишин, керівниця з розвитку митного терміналу «Шегині», ТОВ «Омега Захід», виступила з доповіддю «Митний термінал «Шегині» — найкраще логістичне рішення вашого бізнесу».

Спікерка акцентувала увагу на перевагах та можливостях, які надає митний термінал «Шегіні» для бізнесу. Вона підкреслила, що «Шегині» є найкращим логістичним рішенням, яке забезпечує швидкість та ефективність у процесах митного оформлення. Завдяки оптимізації процедур, середній час оформлення митних декларацій складає лише 1 годину 20 хвилин, що значно знижує затрати часу для підприємств.

Спікерка також розглянула ключові цінності, на яких базується діяльність терміналу. Це законність, прозорість, етичність, незалежність, професіоналізм та компетентність. Людмила наголосила на важливості партнерства з митними органами та трейдерами, що сприяє створенню довірчих відносин і покращенню обслуговування клієнтів. Це підкреслює прагнення терміналу до високих стандартів обслуговування та підтримки бізнесу.

На завершення Людимла Грищишин представила широкий спектр адміністративних послуг, які надає митний термінал «Шегині». Серед них — сканування товаросупровідних документів, проведення фізичного та митного огляду, відбір зразків для лабораторних досліджень та доставка оригіналів документів. Ці послуги сприяють підвищенню ефективності логістичних процесів і забезпечують підприємствам необхідну підтримку в митних процедурах.

Олексій Болтєнков, Supply planning and Logistic Lead PepsiCo Україна, розповів про «Стійкість у кризу: як зберігати ефективність у нестабільних умовах».

Спікер підкреслив важливість ефективної логістики та клієнтського сервісу як основних складових успішного функціонування бізнесу в умовах кризи. Він акцентував увагу на необхідності адаптації та взаємодії між різними підрозділами компанії, що дозволяє забезпечити стійкість та гнучкість в управлінні ресурсами.

Олексій також розглянув ключові фактори, які сприяють успішному подоланню кризових ситуацій. Серед них виділяються колаборація, готовність до криз, мультискілінг співробітників тощо. Він наголосив на важливості постійного оновлення ризиків та альтернативних рішень, що дозволяє компанії швидко реагувати на зміни в зовнішньому середовищі та підтримувати високу ефективність.

На завершення, Олексій Болтєнков поділився прикладами ініціатив PepsiCo, спрямованих на підтримку українців під час війни, включаючи фінансову допомогу, волонтерство та соціальні програми. Він підкреслив, що стійкість бізнесу не лише забезпечує його виживання, але й створює конкурентні переваги, що дозволяє компанії залишатися лідером у своїй галузі навіть в умовах нестабільності.

Юрій Свірський, Co-Founder & CEO Consolid.ai, виступив із темою «Цифрова трансформація логістики: підходи, кейси та ризики».

Спікер наголосив на важливості впровадження нових технологій для підвищення ефективності бізнес-процесів у логістиці, підкреслюючи, що цифрова трансформація є комплексним підходом, який передбачає не лише технологічні зміни, але й залучення людей та адаптацію бізнес-процесів.

Юрій навів конкретні приклади автоматизації, які демонструють позитивні результати впровадження цифрових рішень. Він зазначив, що повна автоматизація в харчовій промисловості дозволила знизити транспортні витрати та скоротити потребу в людських ресурсах на 75%, тоді як часткова автоматизація в логістичній компанії призвела до тричі швидшого підбору перевізників та підвищення своєчасності доставки до 98%. Ці кейси ілюструють, як цифрові технології можуть суттєво поліпшити управління ланцюгами постачання.

Однак, спікер також звернув увагу на ризики, пов'язані з цифровою трансформацією, такі як ускладнена адаптація персоналу, бюджетні відхилення та технічні проблеми на етапі впровадження. Для зменшення цих ризиків Юрій Свірський рекомендував обирати рішення з перевіреною технічною підтримкою, залучати співробітників до змін та впроваджувати нові технології поступово через тестові етапи.

Завершив сесію 27 листопада Євген Дьордяй, радник директора «МХП-Логістика». Він презентував кейс «Системний підхід до оптимізації складських процесів: досвід МХП-Логістики».

Спікер підкреслив важливість інтеграції різних елементів складської логістики для досягнення високої ефективності. Він акцентував увагу на стабілізації потоків, раціональному використанні ресурсів та оптимізації навантаження, що дозволяє зменшити операційні витрати та підвищити якість обслуговування клієнтів.

Євген детально розглянув ключові аспекти, такі як управління навантаженням у пікові години, завчасна комплектація замовлень та прогнозування сезонності. Він наголосив на важливості тісної співпраці з клієнтами та гнучкості в коригуванні графіків доставки. Завдяки цим заходам компанія змогла досягти значних покращень у своєму сервісі, зокрема у своєчасності та точності комплектації замовлень.

На завершення, Євген Дьордяй акцентував увагу на інфраструктурі, яка відповідає бізнес-завданням, включаючи контроль температури та вологості, дотримання принципів FIFO та FEFO, а також використання стандартних стелажних рішень для різних форматів продукції.

Закінчився перший день врученням національної Премії - Ukrainian Logistics Award-2025, яку четвертий рік поспіль ініціює наша компанія ТрейдМастерГруп

Переможці:

  • Найкраща комплексна логістична компанія - UNI-LAMAN GROUP
  • Найефективніша логістична компанія- ТОВ «АСЛ ЛОГІСТИК»
  • Інноваційний лідер у сфері автоматизації логістики - Ukrainian Intelligent Systems
  • Найвідоміша логістична компанія - UNI-LAMAN GROUP
  • Лідер з комплексної логістики - Talman Logistic
  • Найстабільніша логістична компанія - Укр-Китай Коммуникейшин
  • Логістична компанія року - ТОВ Чілд Логістика
  • Найкращий логістичний оператор року - UNI-LAMAN GROUP

Конференція продовжилася 28 листопада. Після вступного слова модератора Дмитра Лінника сесію виступів у цей день розпочав Євген Євтушенко, комерційний директор STV Group, виступив із темою «Консолідація ринку, виклики та можливості для дистрибуційного бізнесу».

Спікер акцентував увагу на актуальних викликах, з якими стикається дистрибуційний сектор в умовах сучасної економіки, зокрема на впливі зовнішніх факторів, таких як волатильність ринку, зміни в споживчих уподобаннях та регуляторні обмеження. Він підкреслив, що дистриб'ютори повинні бути готовими до швидких змін і адаптувати свої стратегії відповідно до нових умов.

Далі Євген розглянув можливості, які відкриває консолідація ринку. Він навів приклади успішних злиттів та поглинань, які дозволяють компаніям зміцнити свої позиції, знизити витрати та підвищити ефективність. Спікер зазначиі, що в умовах зростаючої конкуренції важливо не лише зберігати існуючі ринкові частки, але й активно шукати нові можливості для розширення бізнесу через стратегічні партнерства та інновації.

На завершення, Євген Євтушенко надав рекомендації щодо оптимізації бізнес-процесів та підвищення операційної ефективності. Він закликав учасників ринку до активного пошуку нових шляхів для адаптації до змін, акцентуючи на важливості інвестицій у розвиток персоналу та технологій. Спікер підкреслив, що успіх у дистрибуційному бізнесі залежить від здатності компаній швидко реагувати на виклики та використовувати наявні можливості для зростання.

Василь Росада, керівник «Вчасно.ТТН» і Юлія Зінкевич , менеджерка проєктів з цифрової трансформації «Еколь Логістікс», виступили з презентацією «е-ТТН від «Вчасно»: як легко цифровізувати найскладніший для перевізників процес».

Спікери підкреслили важливість цифровізації документообігу для підвищення ефективності роботи перевізників, зокрема, як е-ТТН може спростити складні процеси, пов’язані з оформленням та обробкою документів.

У презентації було розглянуто переваги переходу на е-ТТН, зокрема, зменшення часу на обробку документів, підвищення точності даних та зниження ризиків, пов'язаних із людським фактором. Спікери також акцентували увагу на важливості навчання та технічної підтримки для водіїв, що використовують нові технології, а також на необхідності інтеграції з існуючими системами для забезпечення безперебійної роботи.

На завершення, Василь Росада та Юлія Зінкевич надали рекомендації для компаній, які тільки починають впроваджувати е-ТТН, включаючи аналіз процесів, формування проектних команд та розробку інструкцій для всіх учасників.

Дмитро Пасенков, експерт з логістичної та промислової нерухомості, представив аналіз «Ринку складської та логістичної нерухомості України у 2025 році та перспективи розвитку». Спікер окреслив ключові показники ринку в київському регіоні, зокрема стабільно низьку вакантність на рівні 2,2% та високий попит на сучасні склади класу А. Це, за його словами, створює сприятливе підґрунтя для нового девелопменту.

Особливу увагу він приділив активному зростанню будівництва: у 2025–2026 роках в Україні заплановано введення близько 500 тис. кв. м нових площ, що сигналізує про відновлення інвестиційної активності. Дмитро підкреслив, що найбільшим попитом володіють 3PL-оператори, ритейл та дистрибуція, які разом формують основну частку орендних угод.

Спікер також акцентував на ключових трендах: рекордних обсягах продажу землі під логістичні об’єкти, зростанні ролі індустріальних парків (до 105 зареєстрованих), а також швидкій інтеграції автоматизації та роботизації у складські процеси. Це включає використання AMR-роботів, систем AS/RS та впровадження принципів ESG, що підвищує ефективність і зменшує витрати енергії.

На завершення Дмитро Пасенков зазначив, що український складський ринок, попри ризики та виклики, демонструє стійку динаміку та рухається у напрямку європейських стандартів, відкриваючи нові можливості для інвесторів, девелоперів та логістичних операторів.

Олексій Сумарєв, СЕО компанії «Навіс Груп», і Артем Амергулов, директор по роботі з клієнтами компанії «Навіс Груп», виступили з доповіддю «Побудова та збереження команди в компанії. Тримання і утримання клієнта: формула успіху в логістиці».

Спікери підкреслили, що основним активом компанії є люди, і для успішної роботи необхідно створити ефективну корпоративну культуру, яка сприяє командній роботі, взаємодопомозі та спільним рішенням. Вони детально розглянули етапи найму, онбордингу та навчання нових співробітників, акцентуючи увагу на важливості створення комфортного середовища для розвитку талантів.

Спікери також обговорили систему мотивації, яка включає як фінансові, так і нематеріальні стимули для співробітників. Було зазначено, що компанія «Навіс Груп» досягає рекордно низької текучості кадрів, що на 98% нижча за середній показник на ринку. Вони також акцентували увагу на важливості балансу між роботою та особистим життям, що сприяє задоволенню співробітників та їхньому бажанню залишатися в компанії.

Олексій Сумарєв і Артем Амергулов також розглянули стратегії утримання клієнтів, підкреслюючи важливість чіткої комунікації, управління ризиками та адаптації бізнес-процесів під потреби клієнтів. Вони представили концепцію SOP (Standard Operating Procedure) як основу для ефективної взаємодії з клієнтами, що включає прозорість на всіх етапах співпраці. Ця формула успіху в логістиці, за словами спікерів, базується на взаємодії команди та клієнтів, що забезпечує стабільне зростання компанії.

Максим Тищук, заступник генерального директора з комерційних питань ТОВ «ВТФ «ЕКМІ», розповів, «Як вибудувати ефективну дистрибуційну модельпід тиском ритейлу: досвід компанії ACME.

Спікер акцентував увагу на трансформації ринку FMCG, де великі мережі займають домінуючу позицію, що створює виклики для українських виробників. Він підкреслив, що традиційні моделі дистрибуції стають нерентабельними, і компанії повинні адаптуватися, скорочуючи кількість посередників та переходячи до прямих або гібридних форм обслуговування ключових мереж.

Максим також обговорив важливість концентрації ресурсів на каналах, які забезпечують максимальний фінансовий результат. Він навів приклади успішних стратегій компанії ACME, які дозволили зменшити вплив посередників та підвищити ефективність дистрибуції. Спікер також наголосив на важливості інвестицій в українську економіку, підкреслюючи, що підтримка місцевих виробників є вигідною не лише для бізнесу, але й для загального економічного розвитку країни.

На завершення, Максим Тищук підкреслив, що успіх компанії ACME базується на якості продукції та локалізації, що дозволяє їй бути надійним партнером для ритейлерів. Він закликав до активної співпраці між виробниками та ритейлерами, щоб створити стійку дистрибуційну модель, яка зможе витримати тиск ринку та забезпечити довгостроковий успіх.

Ярослав Зінченко, директор Офісу трансформації Fozzy Group Логістика, виступив із темою «Продукт для процесів чи процес для продукту».

Спікер зазначив, що для досягнення успіху в управлінні логістикою необхідно не лише мати сучасні технології, такі як SRM, WMS та TMS, але й забезпечити належну стандартизацію та оптимізацію процесів. Він акцентував увагу на Lean-підході, який допомагає зменшити витрати та підвищити ефективність, враховуючи при цьому «людський фактор».

Важливим аспектом виступу стала концепція Digital Twin, яка дозволяє аналізувати різні сценарії та витрати, пов'язані з логістичними процесами. Ярослав навів приклади використання цифрових двійників для моделювання витрат і оптимізації ресурсів, що може суттєво вплинути на прийняття рішень у компанії. Він також розповів про проєкт «ХаХа», який демонструє практичні аспекти впровадження нових технологій у логістиці.

Спікер наголосив на необхідності адаптації продуктів до процесів, а не навпаки, що є критично важливим для успішної трансформації логістичних бізнес-моделей. На завершення, Ярослав Зінченко закликав до активного використання даних для прийняття рішень та підкреслює, що без належної організації процесів навіть найсучасніші технології не зможуть забезпечити ефективність і конкурентоспроможність компанії.

Володимир Новіков, керівник відділу впровадження проєктів Linkos Group, презентував доповідь «е-ТТН як фундамент цифрової логістики: інтеграція з ЕДО та перевірені вигоди для бізнесу».

Спікер підкреслив важливість інтеграції е-ТТН з електронним документообігом (ЕДО), що дозволяє підприємствам оптимізувати процеси документообігу, зменшити витрати та підвищити ефективність роботи. Володимир навів приклади успішної реалізації е-ТТН в Україні, зазначивши, що ці рішення відповідають сучасним вимогам бізнесу та держави.

Спікер розглянув переваги впровадження е-ТТН для бізнесу. Серед основних вигод — оперативність обміну документами, підвищення рівня безпеки, прозорість та контроль процесів документообігу, а також зменшення негативного впливу на довкілля завдяки відмові від паперових документів. Володимир акцентува увагу на тому, що е-ТТН вже стали стандартом у тендерних умовах при виборі перевізників, що свідчить про зміну ринкових стандартів у напрямку цифровізації.

На завершення, Володимир Новіков підкреслив, що впровадження е-ТТН є не лише технічним нововведенням, а й стратегічним кроком для компаній, які прагнуть залишатися конкурентоспроможними на ринку. Він закликав бізнеси активно впроваджувати ці рішення, щоб скористатися усіма перевагами, які вони можуть запропонувати, і адаптуватися до нових умов ведення бізнесу в епоху цифровізації.

Мирослав Зварич, директор департаменту Nestle, BERTA Group, розповів про «Стратегічне партнерство дистрибутораз мультинаціональними компаніями».

Спікер наголосив, що успіх у сучасному світі FMCG-дистрибуції залежить від глибини та якості партнерських відносин, які забезпечують не лише стабільність, але й можливості для зростання. Він зазначив, що стратегічне партнерство вимагає гнучкості, технологій та прозорості, що відкриває нові горизонти для розвитку бізнесу.

Мирослав також акцентував увагу на викликах, які можуть виникати в процесі стратегічного партнерства, таких як фінансові та юридичні бар'єри, конфлікти каналів, а також необхідність відповідності стандартам. Він обговорив, як важливо управляти ризиками та підтримувати репутацію на локальному ринку, що є критично важливим для успішної співпраці з міжнародними партнерами. Спікер навів приклади успішних партнерств, які демонструють, як ефективна співпраця може призвести до значних переваг для обох сторін.

На завершення, Мирослав Зварич підкреслив, що стратегічне партнерство — це не лише виклик, але й можливість для дистрибуторів та мультинаціональних компаній. Він закликав до активного розвитку партнерських відносин, які можуть призвести до інновацій та підвищення конкурентоспроможності на ринку. Правильний підхід до стратегічного партнерства може стати ключем до успіху в динамічному бізнес-середовищі, підсумував Мирослав.

Олександр Зозуля, заступник комерційного директора UNI-LAMAN GROUP, виступив із доповіддю «Оптимізація вартості та термінів доставки в логістиці».

Спікер розглянув ключові стратегії, які дозволяють знизити витрати на міжнародні перевезення та підвищити ефективність логістичних процесів. Основну увагу Олександр приділив використанню генеральної згоди з однією Т1, що суттєво спрощує процедури митного оформлення та скорочує час транзиту, а також впровадженню власних автотранспортних підприємств (АТП) у різних країнах.

Олександр навів переваги наявності власного автопарку в Україні, Польщі, Молдові та Румунії, що дозволяє компанії контролювати витрати, зменшувати терміни доставки та знижувати ризики, пов'язані з залежністю від ринку перевізників. Спікер також підкреслив важливість географічного покриття, яке забезпечує швидку реакцію на запити клієнтів та гнучкість у плануванні перевезень, що є критично важливим у сучасних умовах бізнесу.

На завершення, Олександр Зозуля наголосив на необхідності системного підходу до оптимізації логістичних процесів, що включає правильну митну стратегію, використання гнучких моделей доставки, таких як LCL, та активне впровадження власних АТП. Це забезпечує стабільність, конкурентоспроможність та високу швидкість обслуговування, що є важливими факторами для успішної діяльності в сфері міжнародних перевезень.

Максим Скрипник, Head of Supply Chain & FSD, METRO Ukraine. Він виступив із доповіддю «Покращення колаборації із постачальниками: інструменти та підходи в роботі».

Спікер акцентував увагу на важливості цифровізації та оптимізації процесів, які сприяють підвищенню ефективності співпраці. Він підкреслив, що успішна колаборація базується на професійній команді, прозорості, дисципліні та чітких комунікаціях з партнерами.

Максим окреслив етапи розвитку співпраці з постачальниками, починаючи від встановлення базових відносин і досягнення довгострокового взаємовигідного партнерства. Він зазначив, що ключовими етапами є впровадження інструменту SCOT (Supplier Collaboration Tool), автоматизація процесів, регулярний обмін прогнозами та аналіз показників ефективності, таких як OTIF (On-Time In-Full).

Спікер наголосив на важливості спільного аналізу даних та використання мультифункціональних інструментів для підвищення прозорості та економії часу в процесах постачання. Максим Скрипник зазначив, що війна стала критичним моментом для переосмислення співпраці з постачальниками, що вимагає нових підходів і рішень для адаптації до змінюваних умов ринку.

Євген Кулик, керівник напрямку комплексних рішень KAPELOU, презентував доповідь «BD ROWA & KAPELOU: автономний роботизований комплекс. Повне управління рухом товарів: поповнення, зберігання, відбір, пакування».

Головною темою презентації стало повне управління рухом товарів на всіх етапах логістичного процесу, за допомоги автономного роботизованого комплексу, розробленого у співпраці з BD ROWA. Спікер підкреслив важливість автоматизації у сучасному бізнес-середовищі, де швидкість і точність виконання операцій стають критично важливими для успіху компаній.

Євген розглянув ключові компоненти роботизованого комплексу, включаючи автоматизовані системи управління складом (WMS), конвеєри, роботи та інші IT-модулі, які працюють як єдина система. Спікер акцентував увагу на гнучкості рішення, яке дозволяє комбінувати різні програмні продукти відповідно до потреб конкретного складу. Це забезпечує стабільність і точність виконання операцій, а також підвищує прозорість і швидкість роботи системи.

На завершення, Євген Кулик навів приклади успішного впровадження рішення в реальних умовах, зокрема в фармацевтичній та роздрібній торгівлі, де автоматизація дозволила значно підвищити швидкість і точність комплектування товарів. Він також зазначив, що такі рішення не лише оптимізують процеси, але й знижують витрати, що робить їх вигідними для бізнесу.

Ірина Карпенко, Key Account Manager robota.ua, виступила з презентацією «Стан ринку праці України: що важливо знати бізнесу».

Спікерка розповіла про ключові тенденції в наймі, зокрема про зростаючий попит на спеціалістів у сферах торгівлі, виробництва та логістики. Вона зазначила, що незважаючи на певні труднощі, ринок праці демонструє ознаки стабілізації, зокрема в кількості нових резюме, що свідчить про відновлення активності.

Ірина розглянула основні вакансії та зарплати в різних секторах, зокрема в логістиці, де спостерігається стабільний попит на водіїв, кур'єрів та менеджерів. Вона підкреслила, що бізнесу важливо адаптувати свої стратегії найму, враховуючи зміни в потребах ринку та очікуваннях кандидатів. Спікерка також запропонувала інструменти та ресурси, які можуть допомогти компаніям швидше закривати вакансії та підвищувати ефективність процесу найму.

На завершення, Ірина Карпенко надала рекомендації щодо покращення комунікації з кандидатами, включаючи важливість швидкого зворотного зв'язку та прозорості процесу відбору. Вона наголосила на необхідності інвестування в професійний розвиток команди та впровадження нових технологій, таких як автоматизація процесів, що може суттєво підвищити конкурентоспроможність бізнесу на ринку праці України.

Виступ Едуарда Сергієнко, директора з розвитку ID Group, мав назву «Єдина автоматизована платформа управління даними (SOFT)».

Спікер розглянув концепцію створення інтегрованого цифрового рішення для логістичного бізнесу, яке об'єднує всі процеси управління даними. Основна мета платформи полягає в автоматизації збору даних, фінансової звітності та забезпеченні прозорості на всіх етапах перевезення, що дозволяє мінімізувати витрати часу та операційні ризики.

Едуард розповів про переваги, які надає платформа SOFT, зокрема, автоматизацію документів, що дозволяє уникнути дублювання даних і зменшити кількість помилок. Він зазначив, що система забезпечує 100% відповідність бухгалтерських документів, підтримує мультивалютність та швидке формування фінансових звітів. Завдяки інтеграції з 1С та CRM, платформа забезпечує автоматичний обмін даними, що підвищує ефективність роботи компанії.

Спікер також навів практичні кейси використання платформи, демонструючи її здатність до контролю клієнтських оплат і автоматичного формування актів. У підсумку, Едуард Сергієнко зазначив, що впровадження SOFT дозволяє значно скоротити час обробки заявок, знизити витрати на персонал та підвищити загальну продуктивність бізнесу. Таким чином, платформа SOFT стає важливим інструментом для оптимізації логістичних процесів і підвищення конкурентоспроможності компаній.

Валерій Ткачов, заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця», розповів про «Зміни в законодавстві залізничних комерційних перевезень. Перспективи розвитку внутрішнього та зовнішнього ринку перевезень УЗ».

Спікер акцентував увагу на важливості адаптації законодавства до сучасних умов, що дозволить покращити ефективність перевезень та забезпечити конкурентоспроможність української залізниці на міжнародному ринку.

Він також розглянув обсяги перевезень вантажів, зокрема динаміка імпортних перевезень за останні роки. Валерій зазначив, що у 2025 році обсяги імпортних перевезень зросли на 22% у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року, що свідчить про відновлення економіки та зростання попиту на певні види вантажів, такі як кам'яне вугілля та нафта. Це підкреслює важливість залізничного транспорту для забезпечення економічної стабільності країни.

Крім того, спікер обговорив перспективи розвитку європейських транспортних коридорів на території України, що сприятиме інтеграції української залізниці в європейську транспортну мережу. Валерій Ткачов підкреслив, що реалізація цих проектів відкриє нові можливості для міжнародних перевезень, покращить логістичні процеси та сприятиме залученню інвестицій у транспортну інфраструктуру України.

Завершила сесію презентацій Катерина Артюх, яка виступила з темою «Майбутнє міжнародної логістики: стійкість, інновації та глобальні тренди для України, Європи, Близького та Далекого Сходу та Африки».

Спікерка розповіла про ключові аспекти, які визначають розвиток логістичних систем у сучасному світі. Катерина підкреслила важливість стійкості та інновацій у логістиці, що стає конкурентною перевагою для компаній. Вона також проаналізувала глобальні тренди, такі як автоматизація, екологічні та соціальні стандарти (ESG), декарбонізація транспорту, а також важливість безпеки та прозорості у ланцюгах постачання.

Спікерка навела приклади застосування новітніх технологій, таких як IoT-сенсори для моніторингу вантажів у реальному часі, а також штучний інтелект для прогнозування ризиків у логістичних процесах. Вона акцентувала увагу на важливості швидкості прийняття рішень та адаптації до змінюваних умов ринку, що є критично важливим для успішної роботи в умовах глобалізації. Катерина також розглянула роль міжнародної співпраці та партнерства з експертами для впровадження інновацій у логістику.

На завершення, Катерина Артюх підкреслила, що майбутнє міжнародної логістики залежить від здатності компаній інтегрувати нові технології та адаптуватися до глобальних викликів. Вона закликала до розвитку стратегій, які враховують локальні особливості та глобальні тренди, щоб забезпечити ефективність і стійкість логістичних процесів у різних регіонах світу.

Також проходила виставка рішень, послуг, обладнання та техніки для логістики на якій було представлено понад 80 стендів

Цей захід традиційно об'єднав представників галузі для вирішення всіх етапів ланцюга постачання, підвищення ефективності складської обробки товарів, транспортного та інформаційного забезпечення компаній, роботи з персоналом у логістиці, а також передачі логістичних бізнес-процесів на аутсорсинг.

B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.

Ми завжди раді бачити вас на наших наступних конференціях!

Дякуємо ЗМІ за підтримку: Marketer, depo, dsnews.ua, Інтерфакс-Україна, Postfactum, Open4business, Fixygen, Agrostory, delo.ua,  igate, Агронавт  Agroter

  

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Раздел: Директору з логістики >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*