Фахівці компанії Num8erz презентували українським ритейлерам та виробникам унікальний сервіс Num8erz.InsightsPanel, який не має аналогів на ринку

Аналітична компанія Num8erz та відома торговельна мережа NOVUS взяли участь у виставці CatMan, де розповіли про те, як завдяки спільним зусиллям партнерам вдалося покращити пропозицію для покупця за допомогою унікальних інсайтів, отриманих із нового сервісу Num8erz.InsightsPanel.
Num8erz.InsightsPanel – панель досліджень поведінки покупців для CPG та ритейлерів, яка не має аналогів на ринку. Вона дозволяє приймати маркетингові рішення на основі даних, а також надає цінні для бізнесу висновки, використовуючи аналіз кошиків, сегментацію поведінки покупців, кластеризацію, дерева прийняття рішень споживачами, аналіз одиниць потреб, побудовані на анонімізованих чекових даних та даних карток лояльності торговельних мереж.
На початку доповіді Денис Ромаш, co-founder та директор з досліджень компанії Num8erz, висвітив актуальні проблеми, з якими стикаються ритейлери при дослідженні даних, та розповів про сучасні розробки українських фахівців, що допомагають розв'язувати ці проблеми. Доповідь продовжив Дмитро Москвічов, директор компанії NOVUS з продажів, який поділився практичними кейсами та на їх прикладі показав результати, яких досягають ритейлери від використання сервісу Num8erz.InsightsPanel.
Для чого потрібна аналітична платформа Num8erz.InsightsPanel та які задачі вона вирішує
Ситуація на ринку ритейлу змінюється дуже швидко як в цілому у світі, так і в Україні. Відбуваються активні зміни трендів та поведінки покупців, зникають окремі бренди, а міграція населення в деяких регіонах досягає 50% на місяць. Тому традиційні методи аналізу та прогнозування вже не є достатньо ефективними, а ритейлери потребують нових, сучасних інструментів, щоб встигати за всіма змінами.
Перед ритейлерами постають питання: як своєчасно відстежувати зміни поведінки покупців та зміни у споживанні? Як бачити, що відбувається не тільки всередині власної мережі, а й навколо – в районі, місті, регіоні, країні? Які тенденції в зміні поведінки потрібно брати до уваги та як на них реагувати?
Щоб надати відповідь на ці запитання, фахівцями компанії Num8erz було розроблено та введено в дію сервіс Num8erz.InsightsPanel, який допомагає ритейлерам на щотижневій основі відстежувати зміни поведінки покупців всередині мережі, а також на рівні всієї країни, регіонів, міст та районів міста.
Від теорії до практики
Від теоретичних пояснень спікери перейшли до конкретних прикладів застосування панелі досліджень поведінки покупців. Так, у своїй доповіді Дмитро Москвічов поділився двома цікавими кейсами.
Кейс № 1. Аналіз загальних кошиків покупців.
Фахівці Num8erz провели аналіз загальних кошиків покупців по м.Києву за період з січня 2022 року до січня 2023 року. Завдяки аналізу було виявлено суттєві зміни в споживанні м’яса та молочної продукції, а саме: споживання м'яса зросло на 59%, а молочної продукції знизилось на 23%.
Зокрема, було встановлено, що найбільший приріст м’ясної категорії відбувся в магазинах формату «біля дому», в яких до цього категорія fresh не мала великої популярності. Виявлені результати дали можливість ритейлеру оперативно зреагувати на зміну поведінки споживачів та доповнити магазини «біля дому» правильним асортиментом, а також посилити контроль за наповненням м’ясного кошика, який на той період був дуже важливим для покупців мережі.
Разом з тим було визначено магазини, в яких спостерігалось найбільше падіння у категорії м’ясних виробів. Фахівці звернули увагу на те, що в деяких районах міста fresh-категорія «просіла» дуже сильно, але водночас «виросли» інші категорії, зокрема такі, як «Тютюн», «Алкогольні напої» та «Солодка вода».
Така нерівномірність спонукала продовжити дослідження поведінки покупців і провести поглиблений аналіз ситуації. Подальше дослідження дозволило виявило цікаві факти:
- зростання попиту на категорію «Алкогольні напої» на 20%–30% здебільшого по районах, розташованим на лівому березі м.Києва;
- падіння попиту на категорію «Алкогольні напої» на 20%–40% у районах, розташованих на правому березі м.Києва, а також в одному з районів лівого берега.
Оскільки через руйнацію заводів та складів підприємств, зникнення окремих брендів, зупинки імпорту й обмеження продажів категорія «Алкогольні напої» зазнала суттєвих втрат, партнери прийняли рішення ще більше заглибитись в цю категорію та роздивитись її окремі сегменти, зокрема, категорію «Пиво».
Кейс № 2. Аналіз категорії «Пиво».
Партнери сформулювали задачі: детально дослідити переключення попиту споживачів у категорії «Пиво», встановити бренди, що відчули найбільший відтік покупців, або навпаки зросли, а також з’ясувати причини зміни вподобань покупців.
Фахівці Num8erz дослідили весь 2022 рік в порівнянні з 2021 роком, та отримали:
- перелік брендів, що втратили покупців;
- перелік брендів, що отримали найбільше зростання, тобто переключення покупців;
- детальну інформацію про те, з яких на які бренди переключились покупці.
Також аналіз показав, що протягом досліджуваного періоду суттєво зросла популярність виробників із західних регіонів України. А деякі торгові марки навпаки втратили 50%–72% покупців.
До переліку брендів, що зазнали суттєвого падіння попиту, потрапив і відомий бренд Corona, який був лідером із продажів у мережі NOVUS до початку війни.
Шляхом досліджень було виявлено причини переключення попиту, а саме:
- 20% переключень – через відсутність промо по ТМ Corona в цей період (частка черрі-пікерів серед покупців цієї ТМ);
- 30% переключень – через загальну зміну кошика домогосподарств;
- 40% переключень – через збільшення ціни.
Досліджуючи зміни цінової чутливості покупців категорії «Пиво» у 2022 році порівняно з 2021 роком, фахівці виявили суттєве зростання низькоцінового сегмента і падіння долі високого та середнього цінового сегмента. Кількість чутливих до цін покупців пива збільшилась на третину, але в різних магазинах цей процес відбувався по різному і є райони, в яких у 2022 році зберігалась низька чутливість покупців до ціни.
Оперативна реакція ритейлера на ці процеси, своєчасна зміна цінових та промо політик дала змогу вжити ефективних заходів: зокрема, не зважаючи на всі перешкоди з ланцюгами поставок привезти бренд Svyturys та переключити близько 10 тисяч домогосподарств на власний імпорт. При цьому загальний uplift Svyturys склав 140 тисяч пляшок.
«Це лише частина інсайтів, які ми досліджували і якими можемо поділитися. Ми намагаємось зробити висновки з отриманих результатів, внести зміни до наших процесів і підготуватися до нового сезону в цій та інших категоріях», – зазначив Дмитро Москвічов.
Доповідь спікерів була підкріплена серією слайдів, що містили конкретні цифри та красномовно демонстрували, як змінювалась поведінка покупців протягом досліджуваного періоду.
«Ми пишаємось тим, що вже кілька років є партнерами з обробки даних і з аналітики даних для компанії NOVUS. NOVUS – це дуже репрезентативна вибірка Києва, оскільки охоплює 500 тисяч постійних покупців мережі, або 20% домогосподарств м. Києва, які є користувачами карт лояльності. Ще 40% інформації ми отримали з анонімізованих чекових даних покупців, що не використовують карти лояльності. Тобто загальний обсяг вибірки становить 1 мільйон киян, що здійснюють покупки в мережі NOVUS.
Ми вже зробили досить репрезентативну вибірку по м. Києву. Наша наступна мета – зібрати не менше 25% даних про роздрібні покупки населення країни, в тому числі з картками лояльності, з усіх представників українського ритейлу і ми запрошуємо всіх ритейлерів до співпраці», – заявив Денис Ромаш.
Портфель компанії Num8erz містить лінійку програмних продуктів, які трансформують необроблені дані про роздрібну торгівлю в аналітичну інформацію для отримання додаткового прибутку. Команда має великий досвід різносторонньої аналітики даних з чеків та карток лояльності роздрібної торгівлі, яку ритейлери та виробники використовують для вивчення поведінки покупців та своєчасної реакції на зміни їхніх уподобань.
Щоб дізнатися більше про продукти та послуги компанії, телефонуйте за номером +38 (096) 676 70 75, пишіть на info@num8erz.comабо заповнюйте форму на сайті для замовлення зворотного дзвінка.
Довідка:
Num8erz – інтелектуальна аналітична платформа для категорійних менеджерів та спеціалістів з маркетингу. Компанія Num8erz входить до складу холдингу Atriny, який працює в понад 10 країнах світу. Обслуговує понад 1000 брендів у більш ніж 300 товарних категоріях. Серед клієнтів – ТОП найбільших ритейлерів у країнах, де компанія веде свою діяльність.
NOVUS (Новус Україна) – найбільший ритейлер в Україні, працює на ринку з 2008 року. Мережа об'єднує понад 80 магазинів та забезпечує роботою більш ніж 5500 працівників. Пропонує більш як 40 000 найменувань різноманітних категорій товарів, серед яких напої, великий вибір органічних, екологічно чистих та дієтичних продуктів, одяг, інструменти та ексклюзивна продукція. Ритейлер активно розвиває власні торгові марки, яких уже зараз понад 400 одиниць.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Інновації у рітейлі >
Теги: новини ритейлу, новини виробників, інновації в ритейлі
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар