26 березня 2021

Автоматизуйся або піди? Важливість рішень автоматизації для сучасного ритейлу

Автоматизуйся або піди? Важливість рішень автоматизації для сучасного ритейлу

3092

Чи може магазин або торговельна мережа сьогодні працювати, не автоматизуючи процеси обслуговування покупців і обліку діяльності в цілому. Зміни, що відбулися на ринку за останні пару років, свіжі тенденції, що стосуються споживчих настроїв в умовах пандемії, прямо підказують, що ні, не може. Про впровадження інновацій в торговому бізнесі, переваги автоматизації процесів і перспективи розвитку смарт-рішень в українському ритейлі, розповідає Дмитро Агапов, власник компанії CHM Software, розробника IT-рішень для автоматизації торгового бізнесу.

CHM Software займається розробкою, впровадженням, підтримкою програмного забезпечення і устаткування для автоматизації робочих місць продавців та обліку діяльності підприємств торгівлі. На українському ринку з 2009 року. Головний офіс компанії знаходиться в Харкові, де працює близько 60 співробітників. Рішення для автоматизації касової зони Chameleon POS вже використовують понад 6000 торгових точок в країні.

Назад дороги немає: час розумних рішень для ритейл-галузі

Пандемія змінила український ритейл. 2020 рік став для нього роком викликів та вніс кардинальні зміни в організацію майже всіх бізнес-процесів. Зміни стосуються, в першу чергу, не стільки динаміки продажів і зростання, скільки трансформації бізнесу в цілому. Змінився підхід до вибудовування комунікацій з покупцями: використання сучасних каналів для зв'язку, інноваційних способів в обслуговуванні та інше.

Українські ритейлери сьогодні розуміють, що похід в оффлайн-магазин – це не просто необхідність поповнення запасів продуктів або товарів, це спосіб проведення часу. І цей факт стає ключовим в організації взаємодії з покупцями.

– Дмитре Олександровичу, як ваші POS-рішення допомагають клієнтам адаптуватися під нові вимоги ринку?

Ми розуміємо, що основне завдання бізнесу наших клієнтів – це збільшення купівельного трафіку, перетворення випадкових покупців на постійних, максимально повне задоволення їх потреб. Тому наші розробки спрямовані, в першу чергу, на те, щоб допомогти клієнтам ефективно вирішувати цю задачу.

Ми допомагаємо бізнесу перетворити ланцюжок «продавець-покупець» на комфортні і приємні комунікації, а управління магазином або мережею – в прогнозовану і прозору систему. Наша мета – зробити торговий процес окремого клієнта і український ритейл в цілому сучасним та інноваційним, щоб робота касира або продавця була максимально зручною, а покупець відчував комфорт і турботу. Для цього ми і розробляємо наші продукти.

– Що являє собою ваша розробка – програмний комплекс Chameleon. Як вона впливає на вибудовування ефективних комунікацій з покупцями?


Наш програмний комплекс – це POS-рішення для автоматизації торгових операцій з трьох сторін:

  • З боку продавця: це ті рішення, які автоматизують касову зону і робочі місця.
  • З боку покупця: рішення, які створюють зручні умови для розрахунків і взаємодії з продавцем, покращують якість обслуговування.
  • З боку власника і менеджменту магазина: рішення, які дають дієві інструменти контролю, спрощують облік товарообігу і фінансів, підвищують ефективність управління.

– Як змінюється робота касира після автоматизації робочого місця і впровадження смарт-рішень?

Можна сміливо стверджувати, що подібні рішення виводять роботу продавця на новий сучасний рівень.

Калькулятор, зошит для записів – все це повинно піти в далеке минуле. Касир сьогодні – професіонал, який з легкістю знаходить спільну мову з будь-яким покупцем і вміє поводитися з сучасним торговим обладнанням: сканерами, POS-терміналами, touch-моніторами, фіскальними реєстраторами та інше.

POS-система «Chameleon POS» – це комплект касового обладнання, підібраного під вимоги і потреби кожного окремого клієнта, і програмне забезпечення, яке працює на ПК, сенсорному моніторі або як мобільний додаток на Android-пристрої.

Після її впровадження всі торговельні операції продавець проводить буквально декількома кліками. А вся інформація і дані фіксуються і надійно зберігаються в базі.

 

Програмний комплекс Chameleon: рішення для автоматизації касової зони, веб-додаток для торгового обліку, додаткові модулі для обслуговування покупців

– Якщо говорити про можливості для власника, в чому цінність автоматизації для нього?

Власник може з легкістю контролювати бізнес, перебуваючи в будь-якому місці, в будь-якій точці світу, де є інтернет. Всі бізнес-процеси завжди в швидкому доступі: фінанси, облік, маркетинг, аналітика.

Сучасні технології визначать майбутнє ритейлу. Сьогодні просто неможливо побудувати стабільний торговий бізнес, якщо системно не вести облік товарів, грошей, залишків. Потрібна система, яка дозволяє все це враховувати, прогнозувати, бачити всі важливі показники компанії, як на долоні. Крім того, автоматизація та впровадження новацій – це ще й просто вимога часу. Автоматизуйся або піди, як то кажуть.

Функціонал хмарного веб-додатку «Chameleon Cloud» дозволяє менеджменту магазину тримати всі потрібні показники під рукою, відстежувати динаміку і вчасно приймати правильні рішення. Для цього в програмі передбачено 19 звітів, які охоплюють облік всіх торгових операцій.

– Для роздрібної сфери кількість покупців та їх задоволеність – ключовий показник успішної діяльності. Ви говорите, що ваші рішення допомагають ритейлерам підвищити якість обслуговування. Як саме?

Ми постійно вивчаємо наших клієнтів, бачимо їхній біль і потреби. Для роздрібної торгівлі одна з актуальних проблем – це черги в магазинах. Особливо гостро це питання стоїть в умовах пандемії. Каси самообслуговування – хороший варіант забезпечити додаткову безпеку покупцям, а також розвантажити касові зони в години-пік. Це підвищує рівень задоволеності і ймовірність того, що люди повернуться в торгову точку.

Для прямої роботи з лояльністю покупців в нашому комплексі ми передбачили модуль для управління акціями. Це свого роду конструктор, за допомогою якого маркетолог або керуючий може розробити власну систему лояльності, з унікальними умовами, бонусами і можливостями.

Ще одна додаткова цінність, яку наші клієнти можуть запропонувати покупцям, – це модуль для прийому платежів від будь-яких операторів і комунальних установ. Додаткова зручність, яка теж впливає на рівень лояльності.

– Якщо говорити про каси самообслуговування, наскільки повно вони можуть «обслужити» покупця? Вони повністю замінюють касира?

Наша розробка – каса самообслуговування Chameleon Indigo – передбачає повний функціонал для самостійного обслуговування. Покупець може сам зважити і відсканувати товар, розплатитися готівкою або банківською картою, отримати здачу декількома способами: купюри або монети, сформувати купон на знижку, покласти на бонусний рахунок або поповнити мобільний.

Програма має зрозумілий для покупця інтерфейс, містить продумані діалоги, які дозволяють максимально спростити процес оплати покупок.

Тому така каса може повністю задовольнити потреби покупця.

– Які, на ваш погляд, тренди для роздрібного ринку України будуть панувати в найближчому майбутньому?

Тренд, який буде тривати, хочемо ми цього чи ні, – це зниження людського фактора. Обслуговування в торгових мережах буде все більше автоматизуватися.

Сьогодні ми вже спостерігаємо спроби впровадження в ритейлі «розумних» візків, мобільних додатків, які допомагають покупцям вибирати продукти і спрощують процес покупок, використання так званих коботів (коллаборативні роботи), які допомагають людям виконувати монотонні та рутинні завдання, впровадження рішень додаткової реальності для контролю порожніх місць на полицях і багато іншого.

Ритейлери вже не можуть ігнорувати ці тенденції і повинні вчитися грати за новими правилами.

Ми бачимо нашу місію в подальшому розвитку систем самообслуговування та інноваційних рішень, які допоможуть ритейлерам ефективно задовольняти стрімко мінливі потреби покупців.

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

 

Раздел: Світовий досвід >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*