Контроль строків придатності товару: як упорядкувати процес та встежити за всім

Кожен ритейлер рано чи пізно стикається з тією проблемою, що частина товару в його магазині не продається до кінцевого терміну придатності. Стосовно такої продукції ритейлер змушений вживати певних заходів, як-от: уцінка, списання та утилізація чи повернення постачальнику. Як правило, такі кроки пов'язані з додатковими витратами та збільшенням робочого навантаження на персонал. Правильно організований контроль строків придатності товару допоможе продавцеві знизити обсяги списання та уникнути небажаних фінансових витрат. Про те, як краще налагодити такий контроль, розповість Олександр Севостьянов, експерт у галузі ланцюгів постачання та автоматизації процесів у магазині компанії Consulting for Retail.
Управління строками придатності товару: розставляємо акценти
У своїй діяльності ритейлери часто в першу чергу фокусуються на контролі швидкопсувної продукції, такої як овочі та фрукти, молочні продукти, м'ясо, риба тощо. Стосовно таких товарів, що знаходяться на полицях, як правило, налагоджено процес регулярної перевірки термінів придатності, який здійснюється персоналом у ручному режимі.
Але зосереджуючись на контролі категорії fresh, ритейлери нерідко випускають із поля зору продукцію більш тривалого зберігання. Найчастіше до «зони ризику» потрапляють товари з категорії бакалія, такі як консерви, крупи або олія. І часом на практиці в діяльності деяких торгових точок утворюється тенденція: чим більший строк придатності того чи іншого продукту, тим менше йому приділяють часу.
Це цілком зрозуміло. Адже щодня ходити торговельним залом і контролювати дати на всіх товарах на полицях досить важко. Але така недосконала організація процесу часом призводить до практичних ситуацій, коли товар тривалого зберігання також потрапляє до «прострочки».
І щоб така тенденція не перетворилася на закономірність, важливо грамотно налагодити процедуру перевірки термінів придатності продукції за всіма категоріями товарів.
Як часто потрібно проводити контроль товарів, здатних зберігатись понад 100 днів? І як правильно вибудувати цей процес? Розкажемо далі.
Спрощуємо та прискорюємо
Якщо процес контролю відбувається в ручному режимі, фахівці рекомендують щомісяця переглядати продукцію, просуваючись по всіх полицях.
При використанні автоматичних систем контролю процес може виглядати наступним чином.
Одночасно з розміщенням на полиці SKU із нової партії мерчандайзер, продавець чи інший працівник, відповідальний за поповнення полиці, перевіряє, чи вже є на ній такий товар. Якщо є, то зіставляє терміни придатності товарів із попередньої та нової партії. Після чого, за необхідності, проводить ротацію, і в разі, якщо нова партія має гірший термін придатності, сканує товар і заносить до системи інформацію про найбільш ранню дату.
Якщо ж такий товар ще не було представлено на полиці й, відповідно, інформації про терміни придатності попередніх партій немає, тоді достатньо внести до системи кінцеву дату придатності товару з поточної поставки.
Важливо, що всі згадані вище дії (розміщення на полиці, перевірка дат, ротація та занесення інформації до системи) виконуються працівником на місці, без потреби підходити до комп'ютера чи записувати щось на папері. Операції здійснюються через ТЗД або телефон. Це позбавляє персонал необхідності залишати торговий зал для внесення інформації, тим самим заощаджуючи час працівників, який вони можуть направити на вирішення інших робочих завдань.
Для чого це потрібно?
З наближенням критичного терміну придатності товару, відповідну інформацію щодо якого було внесено до системи, користувач автоматично отримує звіт, що нагадує про необхідність перевірки конкретних SKU.
Після проведення перевірки та виявлення товару з відповідними термінами персонал магазину, як правило, виконує щодо нього одну з таких дій:
- клеїть уціночний стикер;
- переміщає до іншого місця для розпродажу;
- знімає з продажу, як це роблять деякі магазини преміумкласу;
-вчиняє інші кроки по роботі з відповідними товарами, передбачені внутрішньою політикою компанії.
Тобто наявність у системі інформації щодо строків придатності, що спливають, та механізму створення нагадувань для персоналу про необхідність контролю допомагає ритейлеру скоротити трудовитрати й полегшує роботу з відповідною продукцією, дозволяючи, наприклад, завчасно планувати знижки або розподіл у точки, де товар краще продається.
Які вигоди отримує ритейлер від автоматизації процесу контролю? Читайте далі.
Автоматизація контролю строків придатності: у чому користь та які можливості
Сучасні інструменти для автоматизації суттєво спрощують життя ритейлеру та приносять бізнесу певну економічну вигоду.
Так, рішення для автоматизації перевірки термінів придатності UBD Retail, що пропонує компанія C4R, дозволяє:
- Швидко та легко вносити до системи інформацію про термін придатності товару. Завдання виконується буквально в пару кліків, що дає можливість персоналу працювати швидше та ефективніше. Завдяки цій функції працівники завжди мають під рукою актуальний список продуктів, строк придатності яких незабаром закінчиться.
- Автоматично створювати завдання в мобільному терміналі або надсилати користувачеві звіти, що містять інформацію про SKU, строк придатності яких незабаром спливає, та які необхідно перевірити. Такий звіт доступний користувачеві на комп'ютері для вивантаження в Excel або отримання/надсилання електронною поштою. Наявність артикулів, що рекомендуються до перевірки, у вигляді роздрукованого комп'ютерного звіту дозволяє працівнику, відповідальному за поповнення полиці, правильно організувати свою роботу, скласти оптимальний для себе маршрут перевірки й тим самим уникнути повторних підходів до однієї й тієї ж полиці. Використання термінала надає персоналу можливість, не залишаючи торгового залу, отримати завдання на перевірку.
- Формувати список товару та кількості уціночних стикерів для друку з певною періодичністю. При цьому ритейлер самостійно визначає, який відсоток знижки за який період до закінчення строків придатності він хоче проставити на стикер. Ціни перераховуються автоматично при скануванні уціночного стикера на касі.
5 причин розпочати роботу з UBD Retail:
Обираючи практичне рішення від компанії C4R, ви отримуєте:
1. Легкий старт. Сервіс сумісний із пристроями на Android (терміналом, планшетом, мобільним телефоном).
2. Швидку підготовку працівників. Лічені години на навчання персоналу, інтерфейс зрозумілий навіть працівникам, що мають мінімальний досвід роботи з технічними пристроями.
3. Оптимізацію трудовитрат. Вводиться інформація лише щодо найгіршої за строками партії, а не щодо всіх партій, які є в магазині. Перевірка відбувається в той момент, коли це необхідно, а не просто за графіком. Це дозволяє суттєво заощаджувати час внаслідок зменшення кількості рутинних дій персоналу.
4. Контроль працівників. Можливість бачити, скільки товарів перевірив працівник сьогодні чи за минулий тиждень, та бути впевненим у тому, що він реально перевіряв терміни придатності позицій, які цього вимагали.
5. Можливість друкувати уціночні стикери для продуктів, строки придатності яких наближаються до критичних.
Експерти компанії C4R надають супровід під час впровадження та підтримку клієнтів після запуску рішення.
Компанія Consulting for Retail успішно реалізувала 200+ проєктів із впровадження систем управління процесами роздрібної торгівлі, дистрибуції та логістики в Україні, Європі та Азії. Досвід та знання наших фахівців у сфері автоматизації бізнес-процесів дозволяють нашим клієнтам суттєво скоротити витрати та отримати максимальну віддачу від інвестицій. Більше про проєкти, рішення та послуги компанії читайте на сайті компанії.
Читайте також: 5 секретів ефективного управління товарами категорії fresh
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua
Раздел: > Новости Украины
Теги: инновации в бизнесе, автоматизация процессов, новости ритейла
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар