17 серпня 2018

Антон Юмаєв: Як українським брендам варто виходити на західний ринок

Антон Юмаєв: Як українським брендам варто виходити на західний ринок

5913

У липні цього року один з найбільших виробників печива в Україні, кондитерська фабрика «Ярич» святкує своє 10-річчя. За цей період фабрика стала лідером ринку України, отримала безліч міжнародних сертифікацій якості і змогла зайняти перші позиції на ринках Польщі і Чехії. До кінця року продукція фабрики вперше буде експортуватися в Азію.

Інтерв'ю з директором з маркетингу компанії «Ярич» Антоном Юмаєвим, який розповів про тонкощі кондитерського бізнесу в Україні і як українським брендам варто виходити на західний ринок.

ТМ: Опишіть труднощі з якими стикається компанія, яка хоче виходити на європейський роздрібний ринок. Але не тільки формальності і сертифікати. Щось таке, що цікаво знати власнику бізнесу.

 Найбільша проблема - Споживач. Можна отримати всі сертифікати і дозволи на продаж продукції в Європі, це не проблема при належній підготовці. Але споживачу все одно. Якщо йому цей продукт не цікавий – ви приречені.

Тому дуже важливо вивчити Вашого споживача перед тим як виходити на інші ринки і запропонувати схожий продукт, який є на ринку. Можна відрізнити його дизайном, деякими споживацькими якостями, але не радикально. Це шлях з найвищою ймовірністю успіху. Звичайно інновація теж може бути успішною, але все ж давно відомо, що найдешевший спосіб (а в наших реаліях це надзвичайно важливо) – це вийти з діючим продуктом на діючі ринки. Особливо де є велика к-сть дрібних гравців. З такими можна конкурувати.

Найкращий варіанти вивчити ринок - поїхати і самому пройти всі етапи від необхідності споживача до прийняття рішення, покупки та споживання у природному середовищі.

В нашому випадку перед виходом на європейський ринок ключові особи компанії провели тиждень в Польщі і відвідали величезну к-сть супермаркетів, магазинів і дійшли висновку, що діючі продукти не підходять для тамтешнього споживача. І на базі отриманої інформації ми розробили новий вид продукту – печиво Petit Beurre, яке зараз найбільше продається в Європі серед нашого асортименту

Також Варто відвідати спеціалізовані  виставки і подивитись на продукти, які пропонуються, познайомитись із місцевими компаніями, із їхнім характером.

Скільки грошей потрібно витратити на підготовку? На що їх потратити?

 Не можу сказати скільки необхідно потратити, так як у кожного бізнесу, свій продукт, своя специфіка.

Як будувати маркетинг на новому ринку? Як зрозуміти, що назва товару може бути цікавою?

 Все залежить від бюджету. На розвиток власної торгової марки необхідно витратити мільйони. Про що говорити, якщо навіть українські гіганти собі такого не дозволяють.

Так як в більшості випадків бюджети не великі, для початку найкраще представити свою продукцію на виставці. Їх проходить досить багато по всій Європі і це відносно бюджетно – вартість підготовки починається із 7-10 тис. долл. За допомогою виставки можна отримати фідбек про продукт, отримати важливі контакти потенційних партнерів

Де шукати закордонних партнерів? 

 Як було сказано раніше – найдоступніший варіант взяти участь у виставці. Як правило виставки відвідують і дистрибутори і представники торгівельних мереж, з якими можна домовитись про подальшу співпрацю.

Як змінюються операційні процеси всередині компанії, коли бізнес починає працювати на кілька ринків?

 Змінюються кардинально. Як згадувалось раніше – вихід в Європу вимагає отримання певних сертифікатів. В нашому випадку це IFS Food. Такі сертифікати передбачають контроль виробничої та адміністративної діяльності на всіх етапах. Запровадження такого контролю на початках дуже важко сприймається співробітниками та компанією в цілому, але з часом приводить до більш ефективного ведення операційної діяльності.

Крім того необхідно змінювати продукт, працювати з різними мовами, що тягне за собою створення додаткових підрозділів.

Ваші головні висновки і поради іншим підприємцям. Але не в дусі "Вірте в себе". А прикладні інсайди. Щось таке, що покаже читачу, що ви справді подолали проблему і ділитесь висновками.  

 Отримати європейський сертифікат не так складно, як зрозуміти, який продукт запропонувати європейцям. Якщо ви впевнені, що Ваш продукт – саме той, тоді можна спробувати його запропонувати зарубіжним партнерам в якості продукту під їх Private Label. Так можна з практичної точки зору оцінити, чи підходить Ваш продукт на цьому ринку. Саме такий шлях обрала наша компанія.

Якщо Вам вдалося домовитись про проект Private Label з мережею чи дистрибутором, це буде означати що потенціал у продукту є. А найголовніше – вірте в себе!

Читайте также: Устойчивое развитие продаж. Рецепты от лидера рынка, компании "Экософт"

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA

КАЛЕНДАРЬ КОНФЕРЕНЦИЙ ТМ 2018

ЖУРНАЛ PRIVATE LABEL 2018

КАТАЛОГ КОМПАНИЙ ТМ

НОВОСТИ

СТАТЬИ

ВИДЕО

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Раздел: Рекомендації >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*