31 травня 2022

Ринок персоналу й війна: нові реалії та перспективи

Ринок персоналу й війна: нові реалії та перспективи

4918

З початком війни з’явились нові тенденції ринку праці, відбулися зміни в поведінці як роботодавців, так і шукачів. На сьогодні попит перевищує пропозицію, компанії оптимізують витрати, скорочують заробітні плати та бонуси або взагалі скорочують співробітників. Про зміни в роботі, пошук нового персоналу, безпеку на робочих місцях і перспективи ринку праці редакції розповіла керівниця відділу персоналу компанії, що виробляє макаронні вироби і крупи під ТМ «Ярка», Маргарита Рубаненко.

– Які основні особливості ринку персоналу Ви могли б назвати до і після початку війни?

– На початку 2022 року на ринку праці курс був на технологічну трансформацію, автоматизацію праці та переналаштування управлінських процесів, що було зумовлено пандемією. Спостерігалася тенденція збільшення середньої заробітної плати, віддаленого формату роботи, відчувався дефіцит професійних кадрів. Працівники під час вибору роботи були більш вимогливими до успішності та стабільності компанії, до її клієнтоорієнтованості, шукали власний комфорт у всьому.

Але війна перевернула з ніг на голову життя українців та українського бізнесу. На ринку праці зараз відбуваються кардинальні зміни. Як і будь-яка криза, війна – час максимальної оптимізації витрат. І люди, і бізнес спочатку були шоковані цими жахливими подіями, але згодом почали приходити до тями і пристосовуватися до нових умов. Війна змусила бізнес скорочувати та оптимізувати свою діяльність, частина компаній припинила існування, багато бізнесів зазнали колосальних втрат. Українські фахівці, які втратили роботу через переїзд в інші міста або через скорочення чи звільнення, активно шукають роботу. Хоча у пріоритеті українських компаній, які продовжують свою діяльність, – збереження та підтримка наявних працівників.

Таким чином, нині на ринку праці стався переворот: він став належати роботодавцям. Попит на роботу – величезний. Середня кількість відгуків на вакансію зросла вдесятеро.

– Які зміни відбулися у Вашій компанії за останні три місяці?

– У таких умовах, зрозуміло, не обійшлося без змін у нашій компанії. Що стосується мобілізованих співробітників та тих, хто вважав за необхідне евакуюватися в безпечніші місця, ми зберегли за ними всі робочі місця, адже наша компанія суворо дотримуємося КЗпП і ми не можемо навіть з гуманного погляду вчинити інакше.

– Як знаходили, розвивали та мотивували співробітників в умовах війни?

– Щодо питання пошуку персоналу, можу сказати, що здебільшого спрацювало «сарафанне радіо» та інтернет майданчики з розміщення вакансій. Так склалося, що в кожного з нас хтось із знайомих залишився без роботи. Абсолютно природно, що в умовах війни всі згуртувалися та почали передавати номер телефону, тому посипалися дзвінки з проханнями взяти на будь-яку посаду. Ще вчора успішний менеджер із закупівлі або менеджер ЗЕД готовий працювати вантажником, фасувальником, та будь-ким, аби взагалі мати роботу. Звичайно, ми розуміємо, що це лише тимчасові працівники, які повернуться до своїх безпосередніх посад після завершення війни, але допомагати у працевлаштуванні та адаптації необхідно зараз.

– Яким чином забезпечуєте безпеку персоналу в робочий час?

– Компанія дбає про безпеку своїх співробітників. Співробітники, посади яких дозволяють вести роботу дистанційно, були переведені на віддалений формат роботи. Решта персоналу має скорочений робочий день, а також були обладнані безпечні місця в разі повітряних тривог або іншої надзвичайної ситуації.

– Чи зазнала змін організація робочого процесу та навчання персоналу?

– У зв'язку зі сформованим становищем ми не стали переглядати норми навчання персоналу, оскільки це може згубно позначитися на якості нашої продукції. Усі етапи організації робочого процесу та навчання персоналу здійснюються відповідно до раніше затверджених регламентів та методичних матеріалів. Війна – це не привід нехтувати стандартами чи якістю.

– Розкажіть про емоційний стан працівників під час війни. Як зберігати високу працездатність у стресовій ситуації, адже на війну довкола неможливо не реагувати?

– Це один із важливих викликів на сьогодні для директорів з персоналу. Зберегти емоційний стан співробітників було досить складно в перші дні, ми намагалися заспокоїти всіх, налаштовували на дотримання здорового глузду і просили не втрачати пильності. Життя продовжується, незважаючи ні на що. Навіть незважаючи на війну та повну невизначеність у найближчому майбутньому. Якщо є можливість зібрати свій колектив та згуртувати його для продовження роботи – треба збирати та гуртувати.

– Оцінюючи стан ринку в перспективі, яких змін варто очікувати на ринку персоналу? На Вашу думку, значна частина висококваліфікованих професіоналів може не повернутись в Україну після перемоги?

– Яким буде ринок праці в майбутньому, безпосередньо залежить від термінів закінчення війни: чим швидше закінчяться бойові дії, тим швидше почне відновлюватися ринок праці та економіка. Проте ситуація з вакансіями вже поступово покращується. Відкриваються виробничі підприємства, заклади харчування та інші бізнеси. Тому роботодавці дедалі частіше запрошують до себе водіїв, маркетологів, аналітиків, спеціалістів індустрії краси та виробничих спеціальностей, операторів кол-центрів тощо.

Що стосується майбутніх трендів ринку праці, то очікується суттєвий попит на будівельників, інженерів та інших фахівців із реконструкції будівель. Не погіршиться ситуація і для ІТ-фахівців та інтернет-маркетологів. Багато бізнесів перейдуть в онлайн-сегмент, тому попит на інформаційні технології та інновації буде лише зростати. Ми можемо зіткнутися з кадровим голодом у певних галузях, особливо це стосується знову ж таки будівельної сфери. Загалом після війни ринок праці покращуватиме свої позиції. Багато країн готові підтримувати нас новими проектами, і це забезпечить українцям достатньо робочих місць.

Для співпраці звертайтесь за тел.:
050 426 46 58 – Сердюков Валерій,
067 560 86 00 – Стась Артур.

Email: serdiukovvaleriy@icloud.com, artur20097@gmail.com

Сайт компанії: https://www.jarka.ua/

 

Читайте також: Продажі макаронних виробів в Україні: чого хоче покупець і що нас чекає у 2022

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*