19 грудня 2022

Виробництво косметики під час війни: кейс PROCARE

Виробництво косметики під час війни: кейс PROCARE

5143

Про створення українського виробництва косметики та роботу під час війни ми поговорили з СEO компанії PROCARE - Олександром Каганом.

Як в Україні розвинути бізнес косметики з нуля? Розкажіть коротко про компанію ProCare.

ProCare — це мультибрендова компанія, у нашому портфелі на сьогодні 6 брендів, а також R&D центр, у якому розробляємо косметику private label. Ми дійшли такої стратегії, розуміючи ринок, а також враховуючи особливості його роботи, і не помилилися. Зараз кожен із наших брендів має свої канали продажів, десь вони перетинаються, але кожен зі своїм вектором розвитку. Наш перший бренд Joko Blend, починався з кавових скрабів.

Сьогодні Joko Blend добре продається в інтернеті, в соціальних мережах і частково в роздріб. Barbers — бренд чоловічої косметики, продається в інтернеті, барбершопах, у національних мережах. Shelly — бренд для майстрів манікюру та педикюру. TINK — це косметика-суперфуд, ми його створювали для роздрібних мереж та рітейлу. Touch Protect, Medosan — це історія про антисептики, засоби дезінфекції та побутову хімію. Private Label — окремий напрямок розвитку, в якому до нас приходять компанії, які хочуть виготовляти свою косметику і ми надаємо повний супровід замовлення: від розробки рецептури, документації, дизайну до випуску готового продукту.

Розкажіть, як створювалося виробництво? На які етапи варто звернути особливу увагу?

Для нас завжди було важливо будувати щось масштабне і важливе. Із самого початку ми не розглядали варіант контрактного виготовлення косметики, насамперед хотіли самі повністю контролювати всі процеси. Спочатку  в нас було дуже багато ручної праці, пізніше стало з’являтися автоматизоване обладнання, яке дає можливість нарощувати обсяги продажу та швидкість випуску готової продукції. Саме виробництво також поступово розширювалося з 30 до 1500 м. Ми відстежуємо тренди ринку, дивимося що популярно, тому допрацьовуємо процеси, купуємо обладнання. Постійно реінвестуємо доходи, це дозволяє нам не стояти на місці, а постійно рухатися далі й розвиватися. Попри війну, цього літа ми запровадили новий регламент із виробництва косметики й отримали європейську сертифікацію GMP. У виробництві, як і будь-якому іншому бізнесі, важливе масштабування. Якщо б ми постійно не вкладали гроші та сили у розвиток, то, то, швидше за все, ми б уже не працювали чи залишалися на тому ж рівні, що і три роки тому. А займатися дрібним бізнесом нам не цікаво. Я вважаю, що у виробництві однозначно варто звернути увагу на автоматизацію, контроль якості, швидкість продукції, що випускається.

Чи вважаєте, що доглядова косметика є перспективним ринком в Україні (у майбутньому)?

Так, зараз загалом тема косметики дуже популярна. 5 років тому українських виробників косметики можна було перерахувати на пальцях, зараз великих виробників так само не багато, а дрібних — сотні. Хтось робить косметику вдома та продає в інстаграмі, але за гарними фото ніхто не дізнається, що крем варять і розливають по баночках вдома на кухні. Проте і вони знаходять своїх покупців. Ми орієнтовані на ритейл мережі, онлайн-магазини, почали експорт за кордон, беремо участь у міжнародних виставках.

Розкажіть про особливості кожного бренду ProCare та назвіть основні конкурентні переваги їх?

Joko Blend — це жіночий бренд доглядової косметики.  Вся Косметика виготовляється з натуральних компонентів, має ефективні та якісні склади. Наші топ продажів — альгінатні маски, гіалуронові сироватки для обличчя, скраби для тіла.

Barbers — чоловічий бренд косметики для догляду за бородою та вусами, волоссям  і тілом. Вирізняється стильним лаконічним дизайном, а також натуральними складами.

Shelly — бренд для майстрів манікюру та педикюру. Ми єдиний в Україні виробник SPA рукавичок та шкарпеток для манікюру та педикюру. Shelly допомагає майстрам збільшувати середній чек та заробляти більше.

TINK — бренд суперфуд для обличчя, тіла та волосся. В асортименті представлені натуральні засоби для догляду за обличчям, тілом, волоссям. Відрізняється яскравим, соковитим дизайном, у складах використовуються натуральні екстракти, олії та інші компоненти.

Touch Protect — бренд антисептичних засобів та побутової хімії. Наші антисептики сертифіковані МОЗ України та мають повний пакет висновків та досліджень.

Назвіть головні завдання, якими має займатися власник, щоб його компанія була успішною?

Думати глобально, диверсифікувати бізнеси чи бренди. Тренди та потреби ринку дуже швидко змінюються. Те, що популярне сьогодні, може бути непотрібне завтра. Треба бути готовим до всього, і в разі невдачі з одним із проектів, необхідно мати запасні варіанти та план Б.

Кадри вирішують все? Як підібрати найкращих співробітників в умовах війни ?

Так, кадри є важливою частиною створення якісного продукту. Через війну та закриття багатьох бізнесів, підхід у підборі співробітників змінився, у першу чергу саме через те, що з’явилося багато кваліфікованих співробітників з гарним досвідом роботи. Для нас, це гарна можливість зміцнити нашу команду новими гарними співробітниками.

Які основні проблеми ринку косметики України на сьогодні Ви могли б відмітити? Що для Вас виявилось найскладнішим в умовах воєнного стану?

Перша проблема, з якою ми зіштовхнулися на початку повномасштабного вторгнення — це повернення дебіторської заборгованості. Нам вдалося її вирішити десь за півтори місяці.

Зараз основна проблема ринку та у нас — це терміни виготовлення комплектуючих (тара, дозатори тощо), брак сировини, якої немає в Україні та віялові відключення електроенергії. Тому нам доводиться змінювати постачальників, заміняти інгредієнти в рецептурах або створювати нові продукти з іншої сировини та обов’язково підлаштовувати всі процеси виробництва косметики під вимкнення світла.

Головна наша перевага — це вміння швидко реагувати на зміни та впроваджувати контрдії, щоб не втратити якість нашої косметики.

Як загалом змінилася бізнес-модель Вашої компанії після початку війни? Чи плануєте розширювати виробництво компанії або відкривати нові країни збуту? Чи будуть нові бренди, якщо так, які завдання вони будуть вирішувати?

Після того, як ми перезапустили компанію після початку війни, ми завершили будівництво нашого нового виробництва, вже розширили кількість товарів на 100 SKU та отримали європейську сертифікацію GMP.

Зараз ми плануємо відкриття компанії в Європі та вихід на європейські ринки.

Але ми впевнені в перемозі та віримо в український бізнес, тому залишаємося та працюємо в Україні, підтримаємо армію.

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*