12 лютого 2021

Ринок техніки та електроніки 2020: рекордні продажі в «кризовий» рік

Ринок техніки та електроніки 2020: рекордні продажі в «кризовий» рік

5771

2020 рік був найбільш непередбачуваним. Пандемія, весняний локдаун, постійні зміни в карантинних обмеженнях, страх і нові умови для покупців – це все дестабілізували ринок і гравці ринку побутової техніки та електроніки навряд очікували великих продажів, але вони справились із цими викликами і рік став для них досить успішним. У відповідь на обмеження роботи роздрібних магазинів ритейлери переорієнтовувались на онлайн-канали продажів та активно розвивали омніканальну комерцію, що буде характерно для ринку й надалі. Давайте подивимось, як всі ці події відзначились на показниках української сфери торгівлі побутовою технікою та електронікою відповідно до даних GfK Ukraine.

Обмеження, нові умови роботи та проведення дозвілля відобразились на продажах техніки. Українці перетворювали власні будинки в зручний робочий та освітній простір, робили з них розважальні центри та намагались спростити щоденні справи, в тому числі й за рахунок вивільнених коштів від подорожей, які довелось відкласти на кращі часи. Такі тенденції разом із сезонними промоакціями зумовили значне зростання ринку побутової техніки та електроніки в усіх категоріях – + 19% порівняно з 2019 роком. Лідерами були такі категорії, як IT, гаджети, ігрові приставки та аксесуари, телевізори великих діагоналей. Серед побутової техніки користувались неабияким попитом кавові машини, кухонні прилади, роботи-пилосмоки та посудомийні машини. Помітний ріст продажів був і в категорії електротранспорту, обмеження у зв’язку з Covit-19 і тренд на використання електротранспорту сприяли продажам електросамокатів.

Споживчий кошик та витрати (в євро) на побутову техніку та електроніку (TCG), річне зростання у %

 

Із графіка бачимо, що четвертий квартал 2020 року був вдалим для ринку ІТ в Україні і становив чверть позитивної динаміки (+66).

Головна промо-подія року – Чорна п’ятниця – перевершила минулий рік і продажі досягали рекордних позначок. Лідером за попитом у Чорну п’ятницю (48–49 тижні 2020 року) стала побутова техніка. В результаті ринок великої побутової техніки зріс у вартісному вираженні на 29%, тоді як сектор дрібної побутової техніки продемонстрував значне зростання і становив + 49% до попереднього кварталу цього ж року. Ринок побутової техніки у четвертому кварталі 2020 року продовжував демонструвати позитивну динаміку та двозначне зростання порівняно з тим же періодом 2019 року.

У четвертому кварталі 2020 року показники продажів у секторі телекомунікацій продовжували покращуватись і становити + 27% порівняно з тим самим кварталом 2019 року.

Що стосується каналів продажу, то у другому кварталі під час локдауну інтернет-продажі досягли рекордних показників за відсутності альтернатив, але й надалі вони залишались лідерами. Навіть відновлення офлайн-продажів із третього кварталу, яке активно продовжилось і в четвертому кварталі, не змогло наздогнати продажів через інтернет, які залишалася на значно вищих рівнях порівняно з періодами до Covid навіть під час Чорної п’ятниці.

Роздрібні продажі (фіксована вартість у євро) побутової техніки та електроніки, річний приріст у % 
(з четвертого кварталу 2016 року)

 

Що ж відбувалось у межах кожної категорії?

Серйозних збитків зазнав сегмент офісної техніки. У першому та другому кварталі для цієї групи товарів були характерні рекордно низькі показники, які не спостерігались протягом останніх 4 років. І навіть із відновленням звичного режиму роботи ця категорія досі не може продемонструвати повернення продажів до рівня 2019 року. Варто зазначити, що в постпандемічному майбутньому очікується скорочення офісного формату. Частка компаній, які працюють лише дистанційно, значно не збільшиться, але буде характерним для ринку поєднання офісної роботи з віддаленою, що буде залежати від організацій, відділів чи певних співробітників.

У четвертому кварталі 2020 року Чорна п’ятниця, різдвяні розпродажі та очікування січневого локдауну, коли знову потрібно працювати та вчитися вдома, зумовили зростання попиту на групу ІТ, зокрема ріст був за рахунок моніторів, комунікаційних пристроїв, камер.

У секторі телекомунікацій гарнітури продемонстрували найвищий ріст – на 20% порівняно з попереднім роком, серед мобільних пристроїв смартфони продемонстрували помірне зростання продажів (лише + 3%). Завдяки промоакціям та зростанню популярності суттєво виросла категорія побутових товарів за рахунок акустичних систем.

Категорії, що значно вплинули на сектор великої побутової техніки – це вбудовані варильні поверхні та духовки, які становили + 14% та + 13% відповідно порівняно з попереднім роком. Посудомийні та сушильні машини показали найвище зростанням через низьку присутність на ринку України в попередні роки. У четвертому кварталі 2020 року найбільшими драйверами серед дрібної побутової техніки були прилади для приготування їжі та обробки повітря. Значний внесок у загальний ріст сектору протягом Чорної п’ятниці зробили прилади для приготування напоїв, зокрема кавові машини, та пилососи (особливо роботи).

Зростання обсягу обороту в євро за рік (з четвертого кварталу 2016 року)

 

Загалом, як для року, що позначився ще й падінням ВВП, такі результати приголомшливі: продажі деяких категорій товарів, за даними дослідницької компанії GfK, виросли майже на 20%, проти 2019 року, до 106,5 млрд грн. Це дуже високі показники, враховуючи, що за підсумками 2019 року загальний обсяг продажів побутової техніки та електроніки в Україні перевищив 101,4 млрд грн, що на 6,3% більше, ніж роком раніше. В 2018 році темпи зростання ринку побутової техніки та електроніки в Україні зросли на 25% – до 95,8 млрд грн. Не зважаючи ні на що, ми бачимо чітку позитивну динаміку продажів і бажання українців максимально полегшити виконання рутинних домашніх справ та урізноманітнити дозвілля за рахунок техніки.

 

Читайте також: Логістика 2021: вплив пандемії і нові тренди для виходу з кризи

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*