03 сентября 2021

Денис Сависько, Кока Кола Беверіджиз Україна: effie> дає нам можливість моніторити усі процеси, аж до постановки задач та контролю їх виконання. Повинен відзначити, з його допомогою ми покращили результати з багатьох показників

Денис Сависько, Кока Кола Беверіджиз Україна: effie> дає нам можливість моніторити усі процеси, аж до постановки задач та контролю їх виконання. Повинен відзначити, з його допомогою ми покращили результати з багатьох показників

1841

Як компанія Кока Кола Беверіджиз Україна пройшла свій путь автоматизації бізнес-процесів та яких результатів досягли за допомогою IT-сервісу effie>, розповідає Денис Сависько, керівник мерчандайзингу.

Ваша компанія співпрацює з мерчандайзинговими агенціями. Як змінилися ваші взаємовідносини з ними після впровадження сервісу effie>? Як цей процес виглядає сьогодні і що він вам дає?

Працюю з сервісом effie> протягом одного року, і маю відзначити, з його допомогою ми покращили результати з багатьох показників.  

За допомогою effie> нам вдалося оптимізувати процеси відвідування точок саме в якості. За рахунок того, що ми бачимо поточну ситуацію та розташування торгових точок, оптимізували час у дорозі, як результат, стало менше пропущених візитів.  Покращили якість відвідування торгових точок, передивилися час у дорозі, час у торговій точці та максимально навантажили продуктивний робочий день, зробивши його повноцінним восьмигодинним.

Дуже радує те, що АЙПІЛЕНД йде назустріч, вдосконалюючи свій продукт. Наприклад, минулого року були випадки, коли мерчандайзери допускали багато невідповідностей з фотографіями та GPS-координатами. За підсумками 2019 року кількість таких випадків складала не менше 1/5 частини усіх звітів, а в перші місяці 2021 року знизилася до мінімуму.

Ми повністю прибрали можливість використовувати у звітах сторонні фотографії, що їх часто завантажували у програму мерчандайзери, завдяки тому що за замовчуванням використовується камера effie>. Можливо, їм це не сподобалося, але у нас принцип Pay for PERFORMANCE, ми платимо лише за виконану роботу. 

Набагато покращилася ситуація з позаплановими візитами. Як результат, збільшилася представленість нашого товару у торгових точках, - мова йде про асортиментні матриці. Сьогодні стало зручніше їх контролювати, ми побачили ситуацію у мережах у цілому, відсутній асортимент, і зараз можемо швидко реагувати на ті чи інші проблеми. Незалежно від причини випадіння, показники з представленості значно покращилися.

Те ж саме можна відзначити і щодо частки представленості, оскільки до сервісу залиті правильні частки згідно контрактних умов, і мерчандайзери сумлінно їх дотримуються.  Також ми додали до процесу контроль своїх співробітників, торгових представників, що будуть робити постановку задач та контролювати їх виконання. У цілому це дуже зручно та продуктивно, тому що результати кажуть самі за себе.

Завдяки контролю, взаємовідносини з агенціями стали більш прозорими. Агенції брали це до уваги, проводили внутрішню комунікацію зі своїми супервайзерами та торговими командами, і швидко вирішували ці питання.  Натомість, кількість подібних порушень звели практично до нуля. 

Як сервіс допомагає контролювати виконання мерчандайзингових стандартів?

Сервіс допомагає нам оптимізувати цей процес. Будь-який новий співробітник, наприклад, мерчандайзер, може з легкістю відкрити програму, у нього є усі необхідні матеріали, у тому числі, щодо стандартів та кроків візиту.

Ми навіть запускали іноді тести та робили зрізи, аналізуючи знання з мерчандайзингу, щоб розуміти, де все добре, і на що треба звернути увагу під час навчання мобільного співробітника.

У цілому агенція - це третя сторона, що виконує роботу, але вона має бути синхронною з нами, щоб розуміти усі процеси, що відбуваються у нашій компанії. 

Які ще процеси автоматизовані за допомогою сервісу?

Раніше усі процеси працювали в ручному режимі, вручну ставилися задачі та складалися графіки. Не було розуміння, чи достатню кількість часу мерчандайзер проводить у кожній торговій точці.

Зараз сервіс дає нам можливість моніторити усі процеси, у тому числі, постановку задач, та контролювати їх виконання. Раніше це було в телефонному режимі, за допомогою вайберу тощо.

Будь-яка задача, поставлена за допомогою сервісу, чітко визначає строки її виконання, що ставляться постановником. Зараз бачимо дату виконання, вчасно чи невчасно, причини, через яку її не було виконано.

Один з найважливіших для вас процесів – робота з ДМП. Як працюєте з ДМП сьогодні?

effie> містить багато опитувальників, в які ми можемо легко та швидко додавати питання, на які хочемо отримувати відповіді. Аж до того, що можемо створювати додаткові тести для того, щоб зробити зріз даних щодо певних стандартів або з наявності товарів, холодильників чи ДМП. 

Раніше власноруч робив вибірку даних для відділу маркетингу відносно ситуації в торгових точках, наприклад, щодо нових полиць чи ДМП. Зараз вони самі працюють з системою аналітики, завантажуючи інформацію за певний період. З її допомогою маркетологи проводять аналіз, чи гарно вони виглядають, чи відповідають стандартами, чи не заважає полиця вітрині тощо.

Колеги просили когось із співробітників, щоб хтось заїхав та сфотографував їх, зараз же все це робиться дуже просто – маркетологи можуть завантажити усі дані безпосередньо з порталу, використовуючи прямий доступ до потрібної інформації. Це дуже допомагає у роботі.

Також у вас налаштована робота зі сторчеками, віртуальним сторчеком. Які задачі вирішуєте з їх допомогою?

Ця опція дуже корисна для супервайзерів, що ретельно слідкують за своїми командами. За допомогою сторчека можемо точно відслідкувати, що робив мерчандайзер у торговій точці, чи робив там фотозвіти, о котрій годині прийшов і коли пішов, яка відстань була до точки на момент його прибуття та після, чи була порушена дистанція з точкою.

Якщо порушена дистанція, це означає що співробітник почав чи закінчив візит на відстані більше 300 м, і це вже є порушенням.

Завантажений опитувальник щодо асортиментної матриці, чи є товар у наявності, якщо ні – мерчандайзер обов’язково зазначає причину його відсутності. За допомогою сервісу можна легко зрозуміти, чому товару немає на полицях – або його немає на складі, чи немає ціни, або на полиці для нього немає місця.

Ми точно знаємо, коли та чи інша новинка зайшла на полицю, але через якісь причини відсутня у торговій точці. Ці питання вирішуються дуже оперативно – це питання відразу ж ставиться КАМу, він, в свою чергу, спілкується із мережею та вирішує його.

Таким чином працюємо і з випадіннями, контролюючи відсутність асортименту. Аналізуємо причини, якщо вони присутні.

У сервісі на порталі доступний функціонал «Оцінка фото», цікава річ. З його допомогою чітко бачимо роботу, нашу й агенції. Дуже зручно дивитися фотографії у довільному порядку, ставити лайки чи дизлайки, збираючи таким чином статистику фото, які перевірили. 

Наприклад, у однієї з агенцій є співробітник, що займається оцінкою фотографій. Він перевіряє усі фото, зроблені у торгових точках, чи відповідають вони дійсності, чи були вони зроблені з іншого пристрою, наприклад. Якщо він ставить лайки, ми бачимо підсумок, скільки фото перевірив той чи інший співробітник.

Якщо на фотографії ставиться дизлайк, відразу ж ставиться задача, із зазначенням, що саме потрібно виправити. За допомогою такої статистики можемо перевірити, скільки фото із загального об’єму відповідають критеріям, з нормальною присутністю, скільки фото у відсотковому співвідношенні було подано на виправлення ситуації.

Також використовуємо чат-бот. Це дуже зручна опція, що дозволяє без ноутбука швидко знайти торгову точку або визначити її. Можу з легкістю підійти до будь-якого маркету та визначити, що це за точка. За допомогою GPS сервіс визначає магазин, останнє відвідування мерчандайзера, хто це був, його номер телефону, активності, які він там робив під час останнього візиту; можемо побачити усі фотографії, зроблені під час візиту.

Точно так можна з легкістю поставити доручення, що полетить на виконання будь-кому – мерчандайзеру, супервайзеру тощо. 

Ви кажете, що за час використання сервісу значно покращили свої показники. Поділіться, будь ласка, результатами.

Сьогодні володіємо ситуацією з полів по мережам усієї країни в цілому.

За час використання сервісу лише за рік кількість відвідуваних точок за планом збільшилася практично у два рази. А якщо сумарно брати плановий та неплановий візит, кількість візитів збільшилася на третину.

Працюючи з асортиментом, ми збільшили його наявність у торгових точках на 15%. При цьому частки в категоріях збільшилися на 5–7%.

У першому кварталі 2019 року наявність ДМП складала лише третину від планових показників, і уже за результатами четвертого кварталу того ж року – вже половину. Таким чином, ми стали чітко контролювати дотримання домовленостей мережами. Часто його немає через певну причину, і ми відразу ж це бачимо, можемо швидко реагувати на цю невідповідність – або повернути його назад, або не платити, склавши акт невідповідності.

Тут дуже допомагає функціонал постановки доручень. Якщо порівнювати доручення, відсоток виконаних доручень виріс з 35 до 75%.

Також повинен відзначити показники за порушеннями, з 2019 року кількість порушень (фейкові фото, переведення часу, фейкові GPS-координати) знизилися до мінімуму, і ми продовжуємо з цим працювати.  

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Раздел: Статьи >

Теги:

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*