08 февраля 2022

Логістичні тренди 2022 року: мода чи необхідність?

Логістичні тренди 2022 року: мода чи необхідність?

2678

Цифровізація логістичного бізнесу стала не лише модним трендом, а й крайньою необхідністю, щоб залишитися на ринку. На щастя, автомобільні перевезення нарешті пішли у зріст. Що у 2022 році чекає на транспортно-логістичну галузь, розповідає директор БН-Груп Тарас Ногаль.

Збільшення попиту на логістичні послуги, зростання у сфері e-commerce й експрес-доставки, а також прискорення трансформації бізнесу в бік цифрової взаємодії – Тарас Ногаль, директор БН-Груп розповів про тенденції розвитку світової логістики у 2022 році.

Які події 2021 року найбільше вплинули на міжнародну логістику?

2020-2021 роки можна назвати періодом збою глобальних ланцюжків поставок. Основною причиною розбалансування світового ринку є пандемія COVID-19, що все ще триває, через яку налагоджені та надійні ще півтора-два роки тому схеми доставки вантажів перестали працювати.

Нульова терпимість до коронавірусу в КНР призводить до того, що при виявленні навіть однієї інфікованої людини в морському або аеропорту відразу закривається весь термінал. У результаті вантажі застряють, судна простоюють, збільшується навантаження на інші порти, зростають черги із суден на розвантаження-навантаження. Надійність контейнерних ліній (дотримання розкладу рейсів) минулого року впала нижче рівня 40%.

Помітною негативною подією року стало перекриття у березні Суецького каналу через аварію судна EverGreen. Це ще більше ускладнило проблеми на ринку морських перевезень і спонукало експедиторів розробляти логістичні схеми в обхід Суецького каналу.

Позитивним фактором для логістичного ринку є відновлення у 2021 році світової економіки, зростання торгівлі та, відповідно, підвищення попиту на доставку вантажів. Але підвищення попиту і натомість дефіциту провізних можливостей призводить до зростання ставок на всі види транспорту.

Порівняно з усіма цими складнощами на азіатському напрямку, європейський ринок автомобільних перевезень виглядає більш керованим, хоча тут також є низка негативних моментів.

З травня 2020 року у Європі йде впевнене зростання вартості палива. Зокрема, у Польщі у жовтні 2021 року ціна практично досягла історичного максимуму 2012 року. А оскільки витрати на пальне у транспортних компаній становлять у середньому близько 20% від тарифу, то збільшення цієї складової веде до зростання ставок фрахту як усередині ЄС, так і на напрямках/з Європи.

На зростання ставок впливає також і дефіцит водійських кадрів. Щоб залучити та утримати кваліфікований водійський склад, транспортним компаніям доводиться йти на підвищення оплати праці водіїв.

З якими проблемами логістика стикається сьогодні?

Автомобільні перевезення нарешті пішли на зріст, але знову біда: виявився всеєвропейський дефіцит водіїв вантажівок та проблеми з паливом. Сьогодні логістика намагається адаптуватися до умов, що постійно змінюються, і виникаючих проблем, що потребують швидкої реакції та вирішення.

Стабільності немає у світі і найближчим часом не очікується. Тому бізнес гарячково переходить на роботу в режимі он-лайн.

Нерідко доводиться переглядати з клієнтами та транспортними компаніями умови довгострокових контрактів, оскільки за поточних обставин їх неможливо виконувати тривалий час без ризику втратити надійних підрядників. Витрати автомобільних перевізників зростають і зростатимуть наступного року – доводиться пояснювати це клієнтам і вмовляти їх перегляд старих домовленостей.

Які фактори впливатимуть на розвиток транспортно-логістичної галузі у 2022 році?

У 2022 році продовжиться відновлення світової економіки (за прогнозами МВФ, +4,9%), яке супроводжуватиметься збільшенням попиту на логістичні послуги.

Продовжиться зростання у сфері e-commerce та експрес-доставки. Прискориться процес трансформації бізнесу у бік цифрової взаємодії з учасниками ринку. Точками зростання для логістичних компаній (і не тільки) стануть прозорість та відкритість для партнерів, а також зниження витрат у ланцюжку поставок за рахунок підвищення ефективності управління (цифровізація процесів, блокчейн, автоматизація та роботизація складів). Варто очікувати на скорочення компаніями непрофільних активів та підвищення попиту на аутсорсинг логістичних послуг.

В імпортерів намічається тенденція до розширення пулу постачальників, причому з перевагою для постачальників у своєму регіоні. Згідно з дослідженнями Обернського університету (США), багато компаній-імпортерів (близько 67%) відмовляються від політики єдиного постачальника і починають будувати систему з кількома джерелами постачання з можливістю швидко перемикатися між ними.

При цьому є ризик фінансових потрясінь на тлі високого рівня глобального боргу, який може вилитися у нову кризу. Не зменшилася за поточний рік нестабільність геополітичної ситуації, загострюється економічне та політичне протистояння США з РФ та Китаєм, що може непередбачено вплинути на ринок.

Зберігається загроза впливу COVID-19 через низький світовий рівень вакцинації населення (43,6%) та розвиток нових штамів вірусу.

Ситуація на ринку морських перевезень, за оптимістичними прогнозами, має почати покращуватись з весни 2022 року. Є надія на зниження ставок, що зараз перебувають на граничних висотах. Хоча цей оптимізм поділяють не всі експерти: висловлюються думки, що нестача портових потужностей, недотримання лініями розкладу рейсів, черги до портів залишаться такими ж до кінця 2022 року.

На ринку європейських автомобільних перевезень у 2022 році поки що прогнозується зростання ставок на рівні 3-4 відсотків, але, можливо, з впровадженням нових положень Пакету мобільності на окремих напрямках ставки зростуть і більше.

При цьому залишається глобальний тренд зростання попиту на екологічно безпечні рішення у виробництві та логістиці.

Які проекти будуть пріоритетом для вашої компанії у 2022 році?

У 2022 році ми продовжимо оптимізацію портфеля експедиційних послуг з метою підвищення ефективності бізнесу: більшу увагу буде приділено розвитку співпраці з клієнтами у найбільш перспективних та стійких до несприятливих ситуацій галузях промисловості.

Плануємо значно збільшити кількість клієнтів, з якими буде налагоджено електронний документообіг. Заплановано серйозну трансформацію власної інформаційної системи з метою розвитку автоматизації внутрішніх процесів та процесів взаємодії з клієнтами та підрядниками.

У ситуації нестабільності ринку та дефіциту провізних можливостей підвищується важливість вибудовування надійних довгострокових відносин із транспортними компаніями. Цим також плануємо активно займатись цього року.

Незважаючи на всі складнощі поточної ситуації, ми не відмовляємось від політики скорочення негативного впливу на навколишнє середовище. Екологічно безпечні технології продовжимо впроваджувати на всіх рівнях – від перевезень вантажів до закупівлі представницької та сувенірної продукції.

І, звісно, ми плануємо подальше зростання комерційних показників за рахунок збільшення обсягів послуг для клієнтів-лідерів ринку у своїх галузях.

ТЗОВ "БН-ГРУП"

79041 Україна Львів,

вул. Героїв УПА 73, корпус №4, а/с 11186.

Тел. +38 093-79-53-738

http://bn-group.com.ua/

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*