11 февраля 2022

Транспортна логістика для дистриб

Транспортна логістика для дистриб

3898

Майже кожна FMCG-компанія стикається з двома головними проблемами організації доставок: забезпечення високої якості клієнтського сервісу, з одного боку, прогнозування та мінімізація транспортних витрат – з іншого.

Висока якість сервісу – це насамперед відсутність запізнень, через які асортимент торгових мереж вчасно не поповнюється, виручка від продажів падає, а дистриб'ютору часто доводиться нести додаткові витрати у вигляді штрафів.

Розглянемо основні причини запізнень:

❏    Не враховується час простою автомобілів на складі при завантаженні;
❏    Автомобілі завантажуються неоптимально (відправляються напівпорожніми);
❏    Не враховується час розвантаження на точках доставки;
❏    Не враховується дорожня обстановка (затори) і метеорологічні умови;
❏    Немає можливості врахувати побажання клієнтів щодо часу доставки;
❏    Не відслідковується місцезнаходження машин протягом дня.

 Для того щоб поліпшити сервіс і перестрахуватися від запізнень, логіст намагається відправити на маршрути більшу кількість машин. Це, в свою чергу, значно збільшує витрати на паливо, амортизацію і оплату праці водіїв. Потрібно розуміти, що при ручному плануванні логіст не може розрахувати достовірний пробіг і графік руху, а отже, й отримати точний прогноз витрат. Саме тому всі старання поліпшити клієнтський сервіс призводять до зростання витрат, у той час як спроби оптимізувати витрати - до погіршення якості обслуговування. Для комплексного вирішення обох завдань при плануванні роботи автотранспорту необхідно враховувати в різних комбінаціях десятки обмежуючих факторів. Такі розрахунки в лічені хвилини може виконати будь-який логіст по транспорту, в управлінні якого знаходиться хмарна TMS ANT-Logistics.

 Для прикладу розглянемо результати декількох способів планування маршрутів, які користуються попитом у дистриб'юторів:

❏    Динамічне планування;

❏    Планування по групах точок;

❏    Планування з урахуванням сумісності товарних груп.

Для кожного способу розрахунки будуть виконуватися з умовою неприпустимості запізнень в точки, перевантаження машин і переробки водіїв. При розрахунку буде враховуватися місткість і вартість транспорту, а також прогноз дорожньої обстановки (затори).

 Складемо невелику заявку на 300 торгових точок для міста Київ з наступними обмежувальними параметрами:

  1. Склад

1.1. Час роботи: 07:00-20:00

1.2. Перерва: немає

1.3. Час завантаження: 30 хв.

  1. Транспортний засіб

2.1. Кількість транспортних одиниць: 30

2.2. Шаблон маршруту: склад-торговельні точки-склад

2.3. Час роботи: 07:30-17:00

2.4. Перерва: немає

2.5. Тип машини: легковий (до 3,5 т.)

2.6. Вантажопідйомність: 0,5 / 1,5 т.

2.7. Вартість ТЗ:

        паливо та амортизація 1 км. - 3,7 / 5,6 у.г.о.,

        водій 1 година - 75/95 у.г.о.,

  1. Торгові точки

3.1. Час роботи: 08:00-16:00

3.2. Перерва: немає

3.3. Час відстою в точці: 10 хв.

3.4. Вага продукції, що доставляється: 8791 кг.

 

Динамічне планування

При динамічному плануванні система управління транспортом ANT-Logistics формує із заданих точок доставки оптимальні маршрути, враховуючи всі наявні обмеження. При такому способі планування ручне втручання логістів зведено до мінімуму, але допускається при коригуванні вже спланованих маршрутів. Логіст може задавати пріоритетність відвідування VIP-клієнтів, додавати або видаляти точки, переносити точки доставки з одного маршруту в інший.

 

Мал. 1. Торгові точки на карті перед початком планування

 При динамічному плануванні система розрахувала 12 маршрутів, загальною відстанню 794 км, тривалістю 95 годин та середньою завантаженістю транспортних засобів 59%. Розрахункова вартість доставки - 12917 умовних грошових одиниць.

  

Таб. 1. Результати динамічного планування

 Планування по групам точок

Для деяких компаній актуально планування маршрутів доставки з поділом торгових точок на групи. Наприклад, для доставки великих партій товарів у великі супермаркети потрібні більш місткі автомобілі, в той час як розвезення невеликих замовлень в локальні магазинчики вигідніше виконувати маневреними легковими фургонами. В систему ANT-Logistics внесемо 2 групи торгових точок: «Загальна» і «Супермаркет» та закріпимо за ними відповідні автомобілі. У заявці такі групи відобразимо для наочності різними фігурами.

 

Рис. 2. Фігури груп торгових точок на карті перед початком планування

 Результати розрахунків представимо в зведеній таблиці. Відразу помітне збільшення кількості задіяних автомобілів, пробігу та загальної тривалості маршрутів, що являється цілком логічним, так як розрахунки були доповнені новими обмеженнями. При цьому витрати збільшенні несуттєво - лише на 1.4% - завдяки більш щільному заповнюванні транспортних засобів – 73%. 

 

Таб. 2. Результати планування з урахуванням груп торгових точок

Планування з урахуванням сумісності товарних груп

Дистриб'ютори продуктової групи товарів при плануванні маршрутів доставки часто стикаються з необхідністю підбору транспортних засобів з урахуванням сумісності типів вантажів між собою і автомобілями. Наприклад, м'ясну групу товарів потрібно перевозити виключно в рефрижераторах, в той час як для перевезення інших продуктових груп підходять будь-які автомобілі з закритим кузовом. Для даного прикладу в TMS заведемо дві товарні групи: «Загальна» і «Заморозка». Далі завантажимо замовлення з товарами що відмічені ознакою відповідної групи, виділимо транспортні засоби призначені для перевезення тієї чи іншої товарної групи і, виконаємо розрахунки.

 

Рис. 3. Приклад сформованого маршруту для товарної групи “Заморозка”

Зведемо результати в таблиці. Так як системі було поставлено умову розрахунку маршрутів з урахуванням сумісності вантажів і машин, то результати менш економічні, ніж при динамічному плануванні а вартість доставки найбільша, але при цьому кожна група товарів доставляється автомобілями, обладнаними відповідним чином.

 

Таб. 3. Результати планування з урахуванням сумісності товарних груп

 Підсумки

Звичайно, планування маршрутів доставки для дистрибуції не обмежується представленими трьома способами. У системі є можливість використання й інших способів розрахунку. Але, як показує досвід, саме вищезазначеними способами найчастіше користуються дистриб'ютори FMCG. Визначити, який з них кращий однозначно не можна, так як це залежить від специфіки компанії і організації бізнес-процесів.

Якщо Ви вирішили впроваджувати в роботу TMS, але ще не впевнені в своєму виборі - почніть з аудиту Ваших фактичних маршрутів. Це дозволить Вам ще до укладення договору і першої оплати визначити, наскільки компанія і персонал готові до впровадження TMS.

Аудит необхідний також для того, щоб підібрати оптимальний варіант планування маршрутів з урахуванням специфіки Вашого бізнесу.

В кінцевому рахунку Ви отримаєте детальний звіт про аудит фактичних маршрутів, що дозволить побудувати прототип рішення "як було і як буде" і розрахувати планову економію від впровадження TMS.

Разом зі звітом замовнику надається тестовий доступ до аккаунту ANT-Logistics, в якому був виконаний розрахунок маршрутів. Замовити аудит можна залишивши заявку на сайті ANT-Logistics

 

Олексій Приймак, директор з продажів, співзасновник ANT-Logistics

инновации в логистике 2021, Новые технологии в логистике, новые решения в логистике, логистические тренды

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*