01 травня 2023

Як влаштована логістика контейнерних перевезень

Як влаштована логістика контейнерних перевезень

5041

Які особливості та переваги контейнерних перевезень поряд з іншими способами транспортування, як влаштований процес контейнерних перевезень, як повномасштабне вторгнення вплинуло на логістику. Про ці та інші аспекти своєї роботи розповідає керівник відділу контейнерних перевезень в «Укравтологістика» Владислав Титомир. 

Як влаштований процес контейнерних перевезень в «Укравтологістика» 

Коли замовник доручає нам перевезення вантажу, ми дізнаємося про тип і розмір товару, який він хоче перевезти, а також уточнюємо вид пакування, у якому планується перевезення. Припустимо, що замовнику потрібно транспортувати металеві вироби. Ми визначаємо їх як малогабаритний розсипчастий товар із великою загальною вагою. Потім з'ясовуємо маршрут і який тоннаж треба перевезти та підбираємо під контейнер. Але найчастіше замовник уже сам знає, який контейнер використовувати. Після чого прораховуємо вартість перевезення вантажу. Для цього ми звертаємося в лінію, дізнаємося вартість фрахту від порту до порту (наприклад із Константи до Бейрута), вартість вантажно-розвантажувальних робіт у портах і вартість автодовезення вантажу до/з порту або до/від місця, де потрібно завантажити/ розвантажити. 

Джерело

В якому контейнері краще перевозити вантаж

У своїй роботі ми використовуємо переважно 20-футовий (6 м завдовжки) та 40-футовий контейнери (12 м завдовжки). Коли ми розуміємо, який вид вантажу потрібно перевезти і який тоннаж може поміститися в контейнер, тоді ми й підбираємо відповідний контейнер. Бо легкий вантаж, наприклад вату, можна розмістити у великому контейнері й тоді він не перевищуватиме допустимої ваги. І навпаки: важкий вантаж на кшталт металу ми перевеземо в маленькому контейнері, оскільки вантаж не об'ємний, але важкий, і його можна завантажити максимум до 24 тонн. Тому вибір контейнера безпосередньо залежить від виду вантажу. 

Якщо потрібно перевезти заморожене м'ясо, його занурюють у рефрижераторний контейнер (рефконтейнер), щоб зберегти потрібну температуру під час транспортування. У таких випадках «Укравтологістика» використовує лінійні контейнери судноплавств, з якими працює (CMA CGM, MAERSK та інші). Іноді контейнери вже є в замовників. У майбутньому «Укравтологістика» планує придбати власні контейнери. 

Джерело

Процеси завантаження та маржа

Потім ми привозимо порожній контейнер у місце завантаження, вантажимо товар, веземо в порт для розміщення на судні й далі вантаж транспортується в місце призначення. Тобто стандартне перевезення рахується із трьома головними компонентами: наземний та морський фрахт і вантажно-розвантажувальні роботи. До них долучаються додаткові супутні: експедиторська та страхова робота. Якщо замовника влаштовує ціна, ми підписуємо документи співробітництва, а після підпису для транспортування вантажу подаємо документи до потрібних інстанцій: митниця, порт тощо. Умови оплати теж відрізняються залежно від нашої історії відносин із замовником: з кимось працюємо за відстроченням платежу, а хтось платить наперед — усе індивідуально.

Джерело

Особливості перевезення в контейнерах 

Перша особливість пов'язана із перевезенням зернових. Перевезення зерна у великих мішках по тоні кожен (big-bag) жодних труднощів не спричинить, бо зерно насипається в такі мішки та транспортується від 20 до 24 штук у контейнері — це ваговий максимум, який можна перевозити. А ось під час перевезення зерна насипом усе трохи складніше. Адже перш ніж насипати зерно в контейнер, потрібно оббити його з усіх боків спеціальним картоном, щоби воно не висипалося через нього, та долучити силікагель, щоби зерно не набрало вологи. Один зі способів завантаження зерна — це насипання на спеціальних терміналах верхнім завантаженням через люк. До термінала під'їжджає автомобіль або залізничний склад із контейнером і зверху насипається зерно. 

Друга особливість — це різновид зерна. Перш ніж насипати зерно в контейнер, його у великій кількості привозять на склад (термінал), де потім розсипають по секціях. Наприклад, в одній секції буде один різновид зерна, а другий — в іншій, залежно від структури та складу зерна. Іноді замовники просять нас зробити сертифікати з описом складу зерна, і буває, що кілька різновидів зерна змішуються, допоки лабораторія не покаже потрібні показники. І далі змішане зерно насипається в контейнер. 

І третя особливість — зерно повинне бути просушене і не повинне бути вологим.