20 серпня 2010

Україна: другий квартал 2010 подарував вражаюче зростання на ринку побутової техніки та електроніки

Україна: другий квартал 2010 подарував вражаюче зростання на ринку побутової техніки та електроніки

2070

Збільшення продажів спостерігалося на всіх сегментах ринку, зростання кожного сегменту перевищило 20 %. Ринки фототехніки та телекомунікаційних пристроїв продемонстрували найкращу динаміку як у другому кварталі цього року, так і в першому півріччі загалом. Показники зростання майже всіх груп товарів були двозначними, зменшення обсягів продажів спостерігалося лише для декількох груп з сектору побутової електроніки. Тепер ми можемо впевнено твердити про нормальну сезонність ринку та прогнозувати покращення ситуації у третьому кварталі 2010 року, якщо не в темпах зростання, то принаймні в абсолютних обсягах продажів. Незважаючи на значне зростання, в абсолютних одиницях ринок все ще набагато менший за докризовий 2008 рік і навіть трохи менший за 2007 рік. Загальний обсяг ринку побутової техніки та електроніки, за оцінками GfK TEMAX, у другому кварталі поточного року склав 6,45 млрд. грн., що на 40,3% більше, ніж в аналогічному періоді 2009 року. У другому кварталі 2010 року всі сектори ринку стрімко розвивалися, демонструючи зростання у межах від 23% до 77%. Щобільше, за перші шість місяців року ринок зріс на вражаючі 30%, лише велика побутова техніка та побутова електроніка були єдиними групами із темпами зростання нижче за 10% через послаблення продажів на початку року.   Офісне обладнання: зростання менше за середнє по ринку, але більше за 20%   Зазвичай у огляді TEMAX сектори перераховані за темпами зростання. У другому кварталі 2010 року найгірші показники були зафіксовані на ринку офісного обладнання, в якому збільшення продажів склало 22,8%. Проте у порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник виглядає досить оптимістично. Сектор продовжує розвиватися за рахунок багатофункціональних приладах, продажі яких зросли на 32% та становили 59% від товарообігу. Продажі друкувальних пристроїв збільшилися на 30%, сканерів – на 10%, якщо порівняти квітень-червень 2010 року з відповідним періодом минулого року.   Побутова електроніка: LCD-телевізори залишаються рушійною силою зростання   Знов, як і в першому кварталі, динаміка сектору побутової електроніки значною мірою залежала від LCD-телевізорів. Ця товарна група становила 52% від обсягів продажів сектора, їхня частка продовжує зростати. Оскільки продажі LCD-телевізорів визначають обсяги продажів сектору загалом, на щастя для ринку побутової електроніки LCD-телевізори продемонстрували 60% зростання у порівнянні з другим кварталом 2009 року. Цікаво, що конкурентна технологія плазмових телевізорів продемонструвала аналогічні темпи зростання – 56%, хоча у першому кварталі продажі плазмових телевізорів скоротились на 4%. Ми можемо зробити висновок, що зростання попиту відбулося у всіх сегментах сучасних телевізорів. Одночасно зі збільшенням обсягів продажів LCD та плазмових телевізорів з ринку виходить застаріла CRT технологія: обсяг продажів CRT-телевізорів скоротився на третину. Автомагнітоли, домашні кінотеатри та інші аудіо-системи завершили період квітень-червень 2010 року із небезпечним падінням продажів на 21%, 13% та 35% відповідно. Ці групи товарів є єдиними з негативними темпами зростання на всьому ринку побутової техніки та електроніки України. Продажі DVD-рекордерів залишилися на рівні минулого року із незначним зростанням на 1%. Схожа динаміка зафіксована і на ринку відеокамер, який не зміг підтримати зростання сегменту фото техніки та закінчив другий квартал зі зростанням у 1,4%. Карти пам’яті та USB-носії відтворили загальний розвиток ринку та закінчили період з ростом в 58% та 46% відповідно. Динаміка карток пам’яті була підтримана зростанням на ринку фото-техніки, а також мобільних телефонів та смартфонів. USB-пам’ять, що є відносно дешевою групою, додатково продемонструвала зниження ціни за 1 GB, що також стимулювало продажі. У третьому кварталі 2010 року очікується продовження наявних тенденцій.   Мала побутова техніка: стабільність та зростання Другий квартал був помірно вдалим для сектору малої побутової техніки. Продажі сектору зросли на 27% у порівнянні з відповідним періодом минулого року та склали 461 млн. грн. Цікаво, що групи товарів сектору малої побутової техніки продемонстрували дуже схожу між собою динаміку. Найменше зросли продажі у такій незначній групі як фритюрниці – на 12% (на 15 п.п. нижче за середнє), в той час як чайники виявилися лідерами сектору зі зростанням на 39% (на 12 п.п. більше за середнє). Всі інші продуктові групи розташувалися у цьому проміжку, без наявного лідера у секторі. Загалом, у цьому секторі зафіксовані дві основні тенденції. Перша – це збільшення дорогих цінових сегментів. Цей тренд спостерігався у найбільшій групі товарів – пилососах (29% від обсягу сектора), де зростання на 24% значною мірою зумовлене потужними та технологічно просунутими моделями. Ще один приклад – пристрої для приготування їжі. Значне зростання у 27% головним чином було обумовлено моделями з вищої цінової категорії блендерів, які займали нішу кухонних комбайнів. Другий тренд, який варто відзначити – це вплив літа та періоду відпусток. Цей вплив можна побачити в сегменті чайників, де малі моделі для подорожей допомогли досягнути зростання на 39%, прасок (збільшення продажів на 31%), де група пристроїв для подорожей значно вплинув на загальний обсяг, та засоби для гоління, де позитивна динаміка у продажах епіляторів призвела до збільшення на 27%. Очікується, що сектор малої побутової техніки буде найбільш стабільним на ринку у наступні місяці, нормальна сезонність буде підкріплена розвитком дорогих сегментів.   Велика побутова техніка: бум морозильних камер Велика побутова техніка – це ще один відносно технологічно стабільний сектор. Подібно до ринку малої побутової техніки темпи зростання сегменту великої побутової техніки склали 28%. Водночас, лідером за показним зростання стали морозильні камери, що зараз складають 6% від обороту сектору: обсяг продажів такої техніки значно збільшився на 126%. Тут не відбулося жодного технологічного прориву чи спеціальних акцій з просування товарів. Зростання було результатом рішення українських споживачів додати до холодильника спеціалізований пристрій. Холодильники залишились найбільшою групою (39% від продажів сектору), яка до того ж зросла на 32%. Друга за значенням продуктова група – пральні машини, продажі яких збільшились на 17%, що на 11 п.п. менше за середнє по сектору. Це може служити індикатором певної насиченості ринку. Посудомийні машини залишаються продуктовою групою з низьким рівнем проникнення, що дозволило значно збільшити продажі на 53%. Мала кількість нових квартир та загальна несхильність до початку дорогих ремонтів негативно вплинула на продажі таких продуктових груп як поверхні для приготування їжі, кухонні витяжки та прилади для приготування їжі. Темпи зростання склали 21%, 20% та 24% відповідно. Мікрохвильові печі продемонстрували помірне зростання на 15% на фоні зменшення середньої ціни.   Інформаційні технології: тенденція триває Динаміка сектору IT залишилася схожою на ту, яка спостерігалася у минулому кварталі. Єдина різниця полягає в невеликих відмінностях темпів зростання від показників першого кварталу 2010 року. Ноутбуки залишились однією з найбільших груп товарів на ринку побутової техніки та електроніки України, їхні продажі зросли на 66%. Частка ноутбуків в загальному обсязі продажів IT сектору також зросла до 61%. За лідером сектору розташувались стаціонарні комп’ютери та монітори,і продажі яких зросли на 40% та 15% відповідно. Все це призвело до загального зростання продажів груп ІТ товарів на 50% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.   Телекомунікаційне обладнання: рік смартфонів Сектор телекомунікаційного обладнання також повторив тренди минулого кварталу. Значні зростання продажів на 63% відбулося завдяки мобільним телефонам та смартфонам. Розвиток категорії мобільних телефонів був подібний до загальної динаміки ринку, продажі зросли на 47% у порівнянні з другим кварталом 2009 року. Абсолютний обсяг продажів зафіксовано на позначці 1,2 млрд. грн., що зробило мобільні телефони найбільшою групою ринку. Смартфони знов демонстрували надзвичайне зростання на 288%. Споживачі безсумнівно стають все більш сфокусованими на сучасних мобільних технологіях. Цікаво, що абсолютні продажі смартфонів у другому кварталі перевищили рівень першого кварталу, що незвично для ринку України. Смартфони становили 17% від обороту сектору і можна прогнозувати, що наприкінці року більше однієї п’ятої припаде на продажі цієї товарної групи. Дві менші групи, факсимільні машини та стаціонарні телефони, продемонстрували позитивну динаміку й збільшили продажі на помірні 55% та 10% відповідно.   Фото ринок: в Україні мода на фотографування Інтенсивне зростання продажів на 77% відбулося у секторі фотокамер. Другий квартал був надзвичайно успішним для ринку фото-техніки, динаміка сектору виявилася найкращою на загальному ринку. Цей результат став можливим завдяки поєднанню вподобань покупців та помірної середньої ціни на фотокамеру. Ще одним фактором, який позитивно вплинув на продажі, стало наближення сезону відпусток; продажі у червні виявилися найкращими за останні 18 місяців. У другій половині року очікується зниження темпів зростання, однак для сегменту фото-техніки наступні періоди скоріш за все будуть кращими, ніж середні показники динаміки ринку.   Другий квартал 2010: загальні висновки Український ринок побутової техніки та електроніки продовжив позитивні тенденції першого кварталу та продемонстрував значний прогрес у квітні-червні цього року. Зростання продажів спостерігалося у всіх секторах та перевищило 20%. Також став помітним розподіл ринку на дві частини. Перша група – це технологічно стабільні велика та мала побутова техніка, а також побутова електроніка, де швидкий розвиток LCD-телевізорів був дещо пригальмований іншими товарними групами. Темпи зростання цих секторів були нижчими за середньо ринкові завдяки структурі уподобань покупців та певній насиченості ринку. Іншу частину складають ІТ продукти, телекомунікаційне обладнання та фотокамери. Тут на користь ринку зіграла комбінація розвитку технологій з економічною стабільністю та непоганим рівнем споживчих настроїв. За поточних економічних умов ринок загалом та кожен окремий сектор скоріш за все будуть продовжувати відновлювати обсяги продажів у другому півріччі 2010 року з темпами зростання понад 10%. Сектори ІТ, телекомунікаційних та фото-техніки залишаться лідерами ринку.   Торгівля в Україні Портал розничной и оптовой торговли TradeMaster Справка ТМ: GfK Group забезпечує важливі знання, які для прийняття рішень потребують компанії, що працюють у сфері промисловості, роздрібної торгівлі, послуг, а також медіа. Дослідницька група пропонує різноманітну інформацію та консультативні послуги за трьома бізнес-напрямками: дослідження на замовлення, електропанель та медіа-дослідження. GfK Group – четверта за розмірами мережа з маркетингових досліджень в світі – здійснює свою діяльність в більш ніж 100 країнах. В компаніях GfK Group працюють більше 10 тис. співробітників. В 2009 році обсяг продажів GfK Group становив 1,16 млрд. євро.   Результати GfK TEMAX® Україна за другий квартал 2010 року

Раздел: Статті >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*