Як ABM Cloud оновлює рішення для ритейлерів та підвищує їх ефективність в умовах кризи
Українські продуктові IT компанії продовжують розвивати ринок навіть в умовах війни, адаптуючись до них і пропонуючи відповідні рішення. ABM Cloud — компанія, яка не лише впроваджує нові продукти та послуги, але й допомагає роздрібним бізнесам, дистриб’юторам та виробникам в Україні та за кордоном підвищити ефективність у ці непрості часи. Про це ми поговорили з VP of Sales ABM Cloud Романом Ковальчуком.
— Пане Романе, розкажіть про вашу компанію, її основні напрямки та продукти?
— ABM Cloud — це українська компанія, яка розробляє та надає хмарні програмні рішення для бізнесу. Серед одинадцяти наших основних продуктів:
ABM Inventory — система для управління запасами, яка допомагає підприємствам оптимізувати процеси, зменшити витрати та підвищити продажі. Вона забезпечує повний цикл управління, включаючи планування попиту, автозамовлення, ведення обліку запасів, відстеження їх рівня.
ABM Shelf — рішення для автоматизації мерчандайзингу, завдяки якому ритейлери автоматизують та підвищують ефективність викладки та продажів.
ABM Assortment – система для оптимізації роботи з асортиментом, що автоматизує управління життєвим циклом товарів та полегшує аналіз ефективності категорій.
Усі продукти працюють за моделлю SaaS. Це дозволяє клієнтам використовувати їх без необхідності інвестувати в обладнання. ABM Cloud пропонує свої продукти та послуги підприємствам у різних галузях, включаючи виробництво, роздрібну торгівлю, дистрибуцію, логістику. Компанія має клієнтів більш ніж 20 країнах світу.
— Ми знаємо, що у 2022-2023 рр. ви кардинально оновили два ваші продукти — ABM Shelf та ABM Inventory. Це були заплановані оновлення ще до початку війни, чи Ви адаптували їх до нових реалій?
— Так, оновлення ABM Shelf та ABM Inventory були заплановані ще до початку повномасштабної війни. Ми постійно працюємо над покращенням наших продуктів та прагнемо, щоб вони були більш ефективними та відповідали потребам наших клієнтів. Зокрема, з’явилися нові аналітичні звіти, а інтерфейс систем став ще зручнішим. Звичайно, війна внесла корективи у плани. Ми були змушені прискорити розробку функцій, які були б корисні для наших клієнтів у нових реаліях. Вони дозволяють оперативно реагувати на зміни цін на ринку, зменшити витрати на запаси в умовах невизначеності.
ABM Shelf в 2023: зручніший інтерфейс та глибока аналітика за кілька кліків
Пропоную по черзі поговорити про кожне з оновлень. Почнемо з ABM Shelf. Кому підходить цей продукт? Хто основні користувачі?
ABM Shelf підходить роздрібним торговим точкам та виробникам будь-якого розміру, які прагнуть оптимізувати мерчандайзинг, підвищити ефективність продажів, комплексно аналізувати ефективність процесів. Торгова точка може використовувати ABM Shelf, щоб спланувати розміщення товарів на полицях та забезпечити максимальну видимість продуктів, які мають попит. Також користувачі системи можуть налаштувати реалізацію планограм та якісний контроль їх виконання в магазинах, а ще — аналізувати результати виконаної роботи.
— На чому ви зробили акцент при оновленні? Що саме змінилось?
— У 2022 році ми створили новий розділ глибокої аналітики для планограм. Реліз містить сім нових звітів, які базуються на потребах реальних клієнтів:
— LFL (Like for Like). Для аналізу продажів, ефективності викладки та запасів;
— Асортимент. Для аналізу розміщення товарів на планограмах та оптимізації асортименту;
— Залишки. Для аналізу рівня заповненості планограм та оптимізації запасів;
— Структура викладки. Для визначення відповідності домовленостей з постачальниками та ефективності розташування товарів на полицях;
— Рекомендації по зміні фейсингів. Система пропонує зміни в планограмах, базуючись на даних про продажі;
— Коефіцієнт віддачі. Для розуміння ефективності викладки та можливості змінити розташування товарів;
— Розрахунок ефективності планограм. Для оцінки економічного впливу змін в планограмах та порівняння магазинів у розрізі категорій.
Вже у 2023 році команда розробки ABM Shelf оновила інтерфейс продукту. Він став інтуїтивно зрозумілим і ще більш зручним у використанні. Новий дизайн — це чітка структура, простий доступ до основних функцій та покращена навігація.
Від звітів до автоматизації: як ABM Inventory виводить управління запасами на новий рівень
— Що нового у сфері управління запасами ви можете запропонувати? На які корисні функції може розраховувати клієнт оновленого ABM Inventory?
— У 2023 році ми випустили кілька оновлень платформи для управління запасами ABM Inventory. Коротко розповім про основні зміни. Деякі з них сміливо можу назвати революційними.
Одне з ключових оновлень — це функція прогнозування промо. Завдяки машинному навчанню система може прогнозувати обсяг продажів під час промоакцій. Це дозволяє бізнесу уникнути дефіциту товарів і зменшити післяакційні залишки.
Для категорії ультрафреш, яка потребує щоденного поповнення, доданий функціонал відкладених замовлень. Це дозволяє відділам закупок робити замовлення на вихідні дні.
Завдяки кластеризації система може об’єднувати товари в категорії за схожістю попиту. Це дозволяє прогнозувати попит на нові продукти, які вводяться до асортименту.
Ще система може автоматично розподіляти товари з центрального складу на магазини відповідно до актуального попиту. Це дозволяє уникнути дефіциту товарів.
Графіки товарів також оновлені і стали більш інформативними. Зокрема, до графіку DFO ми додали дві вкладки, які дозволяють проаналізувати п’ять різних сценаріїв:
1. Збалансованість запасів центрального складу та мережі.
2. Релевантність оборотності центрального складу для поповнення магазинів.
3. Причини формування замовлень і прогноз попиту на майбутнє плече доставки.
4. Збалансованість мережі з точки зору товарних запасів.
5. Кількість магазинів з надлишками товарів і кількість втрачених продажів.
Також система може автоматично додавати товари до асортименту, які мають високу швидкість продажів.
У цьому році команда розробників також оновила дашборд АВМ Inventory. Він став ще більш інформативним та функціональним. Дашборд поділений на два основні блоки: операційний та стратегічний:
- операційний блок дозволяє менеджерам швидко оцінювати стан запасів та щоденних завдань. Система надає підказки щодо обміну, замовлень, новинок та помилок, що допомагає швидко реагувати на проблеми;
- стратегічний блок надає аналітику за ключовими показниками з періодичністю один раз на тиждень.
Такий підхід допомагає менеджерам ефективно керувати запасами, швидко виявляти та розв'язувати проблеми.
— А є конкретні приклади?
— Наш клієнт, мережа магазинів «Антошка» впровадила у 2023 році систему ABM Inventory для управління запасами. Це дозволило їй досягти значних результатів у покращенні ефективності управління запасами та якості обслуговування клієнтів. Імплементація призвела до зменшення запасів, збільшення доступності та зростання продажів.
Завдяки системі вдалося збільшити оборотність товарів та покращити їх доступність. Відображення цих показників у вигляді звітів дозволяє виділяти проблемні місця в асортиментній матриці, надавати рекомендації щодо розміщення товарів та оптимізації кількості на полицях.
Система ABM Inventory змінила спосіб визначення глибини асортиментної матриці. Тепер використовується показник «буфер безпеки». Він залежить не від продажів, а від кількості товарів на полиці.
Нові рішення та перспективні розробки
— Романе, ми поговорили про, скажімо так, класичні інструменти ABM Cloud. Але нам відомо, що ви розробляєте дещо унікальне. Розкажіть про ABM Assortment. Що це за рішення, на кого воно спрямоване?
— ABM Assortment — це платформа для управління асортиментом, яка допомагає оптимізувати асортимент, підвищити продажі та прибуток. Вона забезпечує повний цикл управління, включаючи ведення обліку, планування, аналіз. Це рішення ми спрямовуємо на категорійних менеджерів, які відповідають за процеси у роздрібних торгових точках, виробничих підприємствах та інших організаціях.
— На якому етапі зараз розробка?
— На момент нашого інтерв’ю розробка ABM Assortment вже завершена, і платформа проходить імплементацію у перших клієнтів в Україні, Казахстані, Узбекистані та інших країнах. При роботі з рішенням ABM Assortment ми обрали модель просування “early bird”. Також ми співпрацювали з нашими першими клієнтами вже на ранніх етапах розробки, щоб отримати від них відгуки та внести необхідні зміни.
— Чим це продукт буде відрізнятися від тих, що є на ринку?
— ABM Assortment — перший подібний продукт на ринку України та СНД. Платформа має ряд унікальних функцій, які відрізняють її від інших продуктів для управління асортиментом на ринку. Це, зокрема:
- аналіз потенційних проблем та згенеровані за допомогою алгоритмів інсайти, які допоможуть уникнути помилок в управлінні ;
- інструменти для комфортного управління повним життєвим циклом товару (від його введення в асортимент, зміни його статусів, аналізу та покращення його ефективності до виведення);
- глибока аналітика ефективності категорії, відповідність їх показників до планів та стратегії.
Платформа дозволить спеціалістам відійти від використання традиційного «міксу» з Excel, облікової та BI-системи.
— Останнє питання досить типове, але воно дуже на часі. Які у вас плани на майбутнє?
— Якщо говорити про найближчі плани, у стадії розробки зараз знаходиться мультифункціональний мобільний застосунок AMB SuperApp. Ми створюємо його для топ менеджменту та спеціалістів різних відділів: мерчандайзингу, логістики, управління запасами, комерційного відділу тощо. Звичайно, плануються різні рівні доступу до даних.
Застосунок об’єднає дані з різних інструментів ABM Cloud. За допомогою нього можна буде аналізувати ключові показники, швидко отримувати дані про наявність товарів у магазині, ставити задачі менеджерам, отримувати швидкі інсайти по трендам або попередження про потенційні проблеми.
Звісно, у компанії є і стратегічні плани. Впевнений, що результати їх реалізації ми з вами обговоримо під час наступних зустрічей. Ми просуваємось вперед, адже ABM Cloud — це потужна команда спеціалістів у сферах розробки та підтримки, яка професійно реалізує задачі та реагує на нові виклики. Нас надихають клієнти — компанії, які розвиваються попри всі зовнішні обставини. Вони — круті драйвери інновацій. І звісно, що наше прагнення — забезпечити відповідність системи їх потребам.
З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua
Раздел: Інновації у рітейлі >
Теги: новини ритейлу, інновації в ритейлі, автоматизація в ритейлі
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар