01 лютого 2023

Виклики сучасності та перелаштування на внутрішній ринок у VARUS

Виклики сучасності та перелаштування на внутрішній ринок у VARUS

2420

У мережі VARUS на сьогодні представлено 9 ВТМ, загальною кількістю 1600 SKU. Хоча рік був досить складним, але мережі вдалось реалізувати плани з розширення асортименту. Команда охоче робить ставку саме на національних виробників, зараз зокрема в пошуках виробників сирної продукції, ділеться досвідом Сергій Чорний, начальник управління розробки торгових марок мережі VARUS

 – Минулого року ви планували розширення асортименту ВТМ в усіх категоріях. Які зміни відбулися протягом року? Які корективи внесло повномасштабне вторгнення росії у вашу стратегію? 

– Згідно зі стратегією ми планували розширення у всіх категоріях. Усі задачі з розширення виконано. Проте основний акцент було зроблено в категоріях напої та снеки. Чому? Бо в саме цих категоріях у нас була найменша доля, а відповідно й найбільший потенціал для розвитку ВТМ.

Так, війна внесла зміни в бізнес процеси і само собою в стратегію. Із самого початку року ми планували зробити акцент на імпорт. Але воєнні дії обмежили можливості логістики та ввозу продукції із-за кордону, тож ми перелаштувалися на внутрішній ринок та українських виробників. Також воєнні дії скоригували час на введення нових позицій. На початку війни він став набагато більшим. Але наші виробники швидко пристосувалися до нових умов і цей процес було налагоджено.  

– Протягом літа у вас з’явилися новинки. Це відкладені у зв’язку з війною проєкти, які планували раніше, чи уже реалізація нової стратегії?

– Це реалізація діючої стратегії, трохи скоригована воєнними діями. Безумовно, були паузи, бо деякі виробники змінювали місце виробництва на більш безпечне й розпочали стабільне виробництво уже влітку, тому ввід новинок припадає переважно на середину літа. Навіть у період гарячих воєнних дій навесні ми не припиняли діяти згідно зі стратегією, хоча в перший місяць війни ми адаптувались до нових реалій, але згодом налагодили всі процеси й відновили роботу із запуску новинок.

– Із якими труднощами на сьогодні стикаєтесь під час співпраці на умовах контрактного виробництва з національними та іноземними партнерами? Які можливі шляхи їх вирішення?

 – Слід розділити національних та імпортних виробників.

В українських виробників основна проблема нині – стабільність виробництва. Доволі часто доводиться змінювати графіки поставок та узгоджувати їх в індивідуальному порядку. Під час повітряних тривог підприємства турбуються про безпеку своїх співробітників, тому процес виробництва припиняється. Не завжди в заплановані терміни виробник може гарантувати виробництво необхідної партії товару. Це реалії сьогодення, з якими доводиться працювати.   

З імпортними виробниками виникають труднощі пов’язані з нестабільністю курсу національної валюти та суттєве зростання вартості логістики. Через зростання курсу валюти ціни змінювались від поставки до поставки. Щоб не вийти за ринкову вартість, один із виходів для нас був – робити збільшену закупку, щоб мати продовольчі запаси за стійкою закупівельною ціною. Також проблеми були зі зростанням вартості логістичних послуг, тому доводиться проводити нові тендери та шукати найприйнятніші варіанти з точки зору ціни. Як вихід ми здійснювали контрактацію автотранспорту заздалегідь, щоб убезпечити себе від непередбачуваного зростання цін. 

На жаль від деяких товарів нам довелося відмовитись, адже їх вартість значно перевищила ринкову. Вихід із цієї ситуації єдиний – шукати аналогічні продукти в національних виробників. 

– Яким має бути антикризове управління ВТМ у мережі сьогодні?

– Насамперед необхідно думати про клієнта, щоб він отримав необхідну продукцію вчасно. Бо ритейл – це критично важлива інфраструктура, що забезпечує доступ до продуктів харчування населенню, а під час воєнного стану ВТМ надає доступ до якісних продуктів за низькими цінами, що особливо актуально в умовах обмежених коштів у населення.

 Головна криза – відсутність продуктів харчування. Для цього треба постійно переглядати умови взаємодії всередині компанії, працювати на результат, гнучко змінюючи графіки замовлень та постачань.

Я вважав і вважаю, що ВТМ повинні мати стабільно високу якість продукції. Під час війни це стало завданням із зірочкою, оскільки виробники втрачали постачальників якісних інгредієнтів, а нашою задачею було – зберегти якість продукції ВТМ. Для цього треба не йти на компроміси в питаннях якості продукції: ми не змінили жодного стандарту перевірки якості продукції та вхідного контролю. І переконали виробників дотримуватись їх. За це наші клієнти віддячили нам підвищеним попитом на наші товари Private Label від VARUS.

– Які б ви виділи тенденції і тренди у сприйнятті та споживанні продуктів під ВТМ серед споживачів на сьогодні? На що орієнтуєтеся у розвитку Private Label?

 – Зараз основна тенденція – збільшення покупок товарів низького цінового сегменту. Клієнти доволі швидко переорієнтувались із середнього цінового сегменту на низький та почали шукати аналогічні продукти, до яких вже звикли, за більш низькою ціною. 

Тому подальша стратегія – опора на наші торгові марки з низького цінового сегменту, наприклад, «Вигода» та «Чиста вигода», що забезпечує нам першу ціну на ринку. Також у фокусі нашої уваги торгова марка Varto, що в середньому ціновому сегменті дає вигідну пропозицію серед найбільш популярних продуктів.

– На вашу думку, можна прогнозувати значний ріст Private Label в Україні чи нинішня ситуація відкине нас у розвитку цього сегменту назад?

– До війни ВТМ були потрібні виробникам для завантаження виробництва, проте з початком війни кількість виробництв скоротилась. Хтось опинився на окупованих територіях, хтось втратив потужності внаслідок бойових дій або в стані переміщення виробництва в нові, безпечні регіони України. Відповідно постачальники, які продовжують працювати й не зупинялись, зараз завантажені повністю і не хочуть братись за виробництво ВТМ, щоб не втрачати прибутки.

Якщо така політика виробників буде тривати, то Private Label можуть чекати нелегкі часи. Але я переконаний, що ми впораємось. Ми заздалегідь приймаємо рішення, щоб убезпечити свої ВТМ – шукаємо менших виробників, що з радістю погодяться взятись за наші замовлення в разі відмови діючих.

Я прогнозую, що ВТМ будуть зростати, незважаючи на нові чинники: Private Label потрібні клієнтам і ми знайдемо нові способи доставки, знайдемо нових виробників, введемо нові продукти, щоб забезпечити всі потреби нашого клієнта.

 

 Читати всі статті у Каталозі Головних Проєктів PrivateLabel – 2022

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Раздел: Інтерв'ю >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*