10 червня 2011
Закон України "Про внутрішню торгівлю" (Проект)

Цей Закон визначає правові та організаційні засади при здійсненні господарської діяльності у сфері внутрішньої торгівлі в Україні та регулює відносини при проведенні торговельної та виробничо-торговельної діяльності
РОЗДІЛ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
РОЗДІЛ ІV ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ Стаття 18. Державне регулювання у сфері внутрішньої торгівлі 1. Державне регулювання у сфері внутрішньої торгівлі здійснюють Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі та інші органи відповідно до їх компетенції. 2. Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі є Міністерство економічного розвитку і торгівлі. 3. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі здійснює регулювання та координацію у сфері внутрішньої торгівлі у межах повноважень, визначених цим Законом. 4. Метою державного регулювання у сфері внутрішньої торгівлі є:
- асортимент – товари різних груп і видів, об’єднані за споживчою, торговою або виробничою ознакою, які реалізуються суб’єктом торговельної діяльності на об’єкті торгівлі;
- відкритий майданчик – об’єкт торгівлі та/або ресторанного господарства або його частина, який розташовується на спеціально відведеній земельній ділянці та оснащений торгово-технологічним обладнанням;
- виробничо-торговельна діяльність – діяльність з виробництва, переробки, продажу і організації споживання продуктів харчування, в тому числі власного виробництва, а також надання послуг, пов’язаних з цією діяльністю;
- внутрішня торгівля – торговельна та виробничо-торговельна діяльність суб’єктів господарювання з реалізації (продажу) вітчизняних та/або імпортованих споживчих товарів на внутрішньому ринку;
- магазин – об’єкт торгівлі, розташований в окремих капітальних спорудах або приміщеннях іншої капітальної споруди або тимчасової споруди некапітального типу або їх частинах з торговельними, підсобними, адміністративно-побутовими приміщеннями, а також приміщеннями для приймання, зберігання, підготовки та продажу товарів, оснащений торговим та інженерним устаткуванням, яке забезпечує здійснення торговельної діяльності;
- об’єкт торгівлі – спеціально облаштовані місця для провадження торговельної та/або виробничо-торговельної діяльності і розташовані в окремих капітальних спорудах або приміщеннях іншої капітальної або тимчасової споруди некапітального типу або в розвізних, переносних технічних засобах або на спеціально відведеній земельній ділянці;
- партія товару – визначена кількість товарів одного або декількох найменувань, отриманих від одного постачальника, згідно з окремим первинним документом;
- суб’єкт торговельної діяльності - виробник, постачальник, продавець, покупець у сфері внутрішньої торгівлі.
- торговельна діяльність – діяльність з купівлі-продажу товарів, у тому числі власного виробництва, або посередницька діяльність, у тому числі із надання агентських, комісійних та інших послуг у просуванні товарів від виробників (постачальників) до кінцевого покупця;
- ярмарок – торговельний, торговельно-презентаційний, культурно-мистецький захід з організації продажу товарів, що проводиться за рішенням органів місцевого самоврядування в певному місці та у визначені строки.
- зовнішньої торгівлі;
- торгівлі лікарськими засобами;
- торгівлі цінними паперами, об’єктами нерухомості, лотерейними квитками, вхідними квитками у заклади культури та спорту; проїзними квитками, державними знаками поштової оплати, не розфасованими для продажу газом та водою, електричною та тепловою енергією;
- торгівлі предметами релігійного культу в культових закладах;
- біржової торгівлі;
- торгівлі речами, які закладені в ломбарді.
- рівність прав суб’єктів торговельної діяльності;
- дотримання прав і законних інтересів суб’єктів торговельної діяльності;
- добросовісна конкуренція;
- недопущення незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у діяльність суб’єктів торговельної діяльності;
- дотримання встановлених законодавством вимог щодо правил та норм торговельного обслуговування покупців.
- магазини, склади товарні, магазини-склади, ринки, заклади ресторанного господарства, розміщені в капітальних спорудах.
- тимчасові споруди некапітального типу, автомагазин, розвозка, інший вид пересувної торговельної мережі, відкриті майданчики.
- пристосовані для покупців з обмеженими фізичними можливостями відповідно до вимог законодавства;
- безпечними для життя і здоров’я покупців, їх майна та навколишнього природного середовища.
- забезпечити продаж товарів належної якості і безпеки, культуру обслуговування покупців та додержання їх прав, встановлених законодавством;
- дотримуватись норм, правил та стандартів у сфері внутрішньої торгівлі;
- здійснювати розрахунки із покупцями у порядку встановленому законодавством;
- дотримуватись встановленого режиму роботи об’єкта торгівлі;
- забезпечувати належні умови праці для працівників торгівлі;
- забезпечити ведення обліку реалізованих товарів та подання звітності;
- дотримуватись інших вимог, встановлених цим Законом та законодавством.
- номер торгового патенту;
- найменування власника торгового патенту;
- вид підприємницької (торговельної) діяльності;
- місцезнаходження об’єкта торгівлі;
- місце проведення державної реєстрації суб’єкта господарювання (місцезнаходження структурного (відокремленого) підрозділу такого суб’єкта);
- строк дії торгового патенту;
- найменування державного органу, що видав торговий патент.
- місцезнаходження об’єкта торгівлі;
- вид підприємницької (торговельної) діяльності, що здійснюється на такому об‘єкті торгівлі;
- місце проведення державної реєстрації суб’єкта господарювання.
- зміст послуги, її мета, товари, яких вона стосується;
- порядок (умови) її надання та приймання;
- строки надання послуги;
- вартість кожної окремої послуги;
- строк дії договору;
- умови, порядок та строки розрахунків за надану послугу;
- відповідальність сторін у разі невиконання своїх зобов’язань.
- не пізніше десяти робочих днів з дня отримання суб’єктом господарювання партії товарів строк (термін) придатності яких менше десяти днів;
- не пізніше тридцяти робочих днів з дня отримання суб’єктом господарювання партії товарів строк (термін) придатності яких від десяти до тридцяти днів
- не пізніше сорока п’яти робочих днів з дня отримання з дня отримання суб’єктом господарювання партії товарів строк (термін) придатності яких понад тридцять днів
РОЗДІЛ ІV ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ Стаття 18. Державне регулювання у сфері внутрішньої торгівлі 1. Державне регулювання у сфері внутрішньої торгівлі здійснюють Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі та інші органи відповідно до їх компетенції. 2. Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі є Міністерство економічного розвитку і торгівлі. 3. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі здійснює регулювання та координацію у сфері внутрішньої торгівлі у межах повноважень, визначених цим Законом. 4. Метою державного регулювання у сфері внутрішньої торгівлі є:
- розвиток торговельної та виробничо-торговельної діяльності, у тому числі шляхом державної підтримки національного товаровиробника, суб’єктів господарювання та розвитку конкуренції;
- впровадження єдиного порядку організації та здійснення торговельної та виробничо - торговельної діяльності;
- створення умов для найбільш повного задоволення потреб споживачів у товарах (роботах, послугах) належної якості та за прийнятними цінами;
- забезпечення сталого насичення торговельної мережі соціально значущими товарами;
- забезпечення цінової стабільності на ринках споживчих соціально значущих товарів шляхом здійснення товарних інтервенцій у роздрібну торговельну мережу;
- забезпечення дотримання прав та законних інтересів суб’єктів торговельної діяльності.
- облік об’єктів торгівлі та результатів їх діяльності;
- ліцензування певних видів торговельної діяльності відповідно до законодавства;
- планування та нормування розміщення об’єктів торгівлі;
- підтримка торгівлі соціально значущими товарами;
- державне регулювання цін на окремі види соціально значущих товарів;
- здійснення товарних інтервенцій у роздрібну торговельну мережу;
- встановлення правил торгівлі окремими групами товарів, правил роботи закладів ресторанного господарства, правил для здійснення окремих форм внутрішньої торгівлі;
- єдиний державний контроль і нагляд у сфері внутрішньої торгівлі;
- відповідальність за порушення законодавства у сфері внутрішньої торгівлі.
- забезпечення проведення державної політики у сфері внутрішньої торгівлі;
- державне регулювання внутрішньої торгівлі;
- забезпечення розроблення і виконання програм розвитку внутрішньої торгівлі та інших заходів щодо стимулювання розвитку внутрішньої торгівлі;
- спрямування і координація діяльності міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також місцевих органів виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі;
- визначення органів ліцензування певних видів торговельної діяльності;
- прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;
- здійснення інших повноважень у сфері внутрішньої торгівлі відповідно до законодавство.
- бере участь у формуванні та реалізації державної політики щодо розвитку внутрішньої торгівлі, розробляє механізм її реалізації та державного регулювання, а також здійснює координацію діяльності в цій сфері інших органів виконавчої влади;
- здійснює інформаційно-методологічне забезпечення відповідних підрозділів місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері внутрішньої торгівлі;
- здійснює координацію роботи відповідних місцевих органів виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі;
- здійснює моніторинг та аналіз стану торговельної та виробничо-торговельної діяльності;
- отримує від органів статистики інформацію про товарооборот оптової (роздрібної) торгівлі та ресторанного господарства, ціни на окремі соціально значущі товари на окремих об’єктах торгівлі;
- отримує від місцевих органів виконавчої влади відомості про об’єкти торгівлі;
- сприяє формуванню та товарному насиченню споживчого ринку, розширенню асортименту товарів та поліпшенню їх якості з урахуванням попиту населення;
- розробляє та затверджує правила торгівлі окремими групами товарів, правила роботи закладів ресторанного господарства, правила здійснення окремих форм внутрішньої торгівлі;
- встановлює особливості обслуговування покупців різними типами закладів ресторанного господарства, правила торгівлі на ринках;
- забезпечує реалізацію програм розвитку внутрішньої торгівлі та інші заходи щодо стимулювання розвитку внутрішньої торгівлі;
- здійснює співробітництво з громадськими організаціями та об’єднаннями суб’єктів господарювання сфери внутрішньої торгівлі та залучає їх до участі у формуванні та реалізації державної політики у сфері внутрішньої торгівлі;
- здійснює співробітництво з міжнародними організаціями та відповідними органами іноземних держав;
- здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.
- участь у реалізації державної політики щодо розвитку внутрішньої торгівлі;
- здійснення моніторингу за виконанням суб’єктами господарювання вимог цього Закону, інших нормативно-правових актів у сфері внутрішньої торгівлі на відповідній території та розміщенням об’єктів торгівлі на відповідній території;
- у разі виявлення фактів продажу товарів з порушенням вимог цього Закону повідомляти про це контролюючі органи;
- формування регіональних товарних ресурсів для здійснення товарних інтервенцій у роздрібну торговельну мережу;
- сприяння забезпеченню наявності у торговельній мережі соціально значущих продовольчих товарів;
- нагляд за конституційністю та законністю актів органів місцевого самоврядування, які регулюють відносини у сфері внутрішньої торгівлі на відповідній території;
- здійснення аналізу розвитку внутрішньої торгівлі на відповідній території;
- підготовка пропозицій органам місцевого самоврядування щодо розміщення об’єктів торгівлі на відповідній території;
- розроблення пропозицій щодо необхідності виробництва і реалізації продукції для місцевих потреб;
- сприяння місцевим товаровиробникам у реалізації їх продукції при здійсненні на ярмарках;
- розроблення і реалізація регіональних програм розвитку торгівлі в межах відповідної території.
Раздел: Маркетинг та продажі >
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар