17 червня 2024

ВООЗ: великі виробники тютюну, алкоголю, їжі та палива відповідальні за 34% смертей у світі

ВООЗ: великі виробники тютюну, алкоголю, їжі та палива відповідальні за 34% смертей у світі
295

Тютюн, продукти харчування глибокої переробки, викопне паливо та алкоголь щороку забирають 19 млн життів, йдеться у доповіді «Комерційні детермінанти неінфекційних захворювань» Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ). Це 34% від загальної кількості смертей планети, підрахували експерти організації. Про це повідомляє TradeMaster.UA.

У Європі виробники такої продукції повністю або частково відповідальні за смерть 2,7 млн осіб, тобто 24,5% від загальної кількості смертей. Найбільше людей помирає через куріння — 1,15 млн осіб на рік (10,37%). Наслідки використання викопного палива забирають майже 579 000 життів (5,21%), споживання алкоголю - майже 427 000 (3,84%), ще 391 139 смертей (3,52%) спровоковані харчуванням з високим споживанням обробленого м'яса. , консерви тощо), солі, трансжирів, а також напоїв з цукром. Підсолоджені напої ВООЗ навіть виділяє окремим рядком та зазначає, що податки на них діють лише у 19 країнах регіону.

Що турбує ВООЗ

Вплив індустрій ВООЗ вважає однією з основних перешкод на шляху досягнення цілей охорони здоров'я в європейському регіоні. Приміром, тут розташовано п'ять найбільших виробників спиртного, а річний ринок збуту оцінюється в 200 млрд. євро — це п'ята частина від глобального ринку. Тютюнова продукція приносить 256 млн євро, і цей ринок, за оцінками експертів, зростає на 2,6% на рік.

Організацію також турбує, що на алкогольний ринок йдуть найбільші виробники газування — та ж Coca-Cola випустила напій разом із Jack Daniel's. Зростання популярності цих продуктів може призвести до збільшення споживання алкоголю серед молоді.

Також компанії харчової галузі промисловості заважали впровадженню маркування продуктів харчування з інформацією для споживачів щодо їхнього впливу на здоров'я — пропонувалося наносити її на продукти глибокої переробки. Корпорації перешкоджали і запровадження податків на напої з високим вмістом цукру. Так, європейська організація з виробництва безалкогольних напоїв Unesda заявила, що «добровільні дії» можуть бути «ефективною альтернативою регулюванню».

У доповіді наводиться приклад, як виробники боролися із французьким законом Евена, спрямованим на заборону куріння у громадських місцях та реклами алкоголю. У 2009 р. було дозволено рекламу алкоголю в інтернеті. У 2016 р. з-під дії закону вивели рекламу спиртного, який має сертифікат про походження — зокрема французького вина, шотландського віскі. Один із аргументів виробників: заборона на маркетинг та просування таких товарів загрожує втратами робочих місць та зниженням доходів від експорту та туризму.

Виробники часто вводять людей в оману, заявив європейський регіональний директор ВООЗ Ганс Клюге. Зокрема, вони поширюють неправдиву інформацію про переваги своєї продукції або її екологічну чистоту.

Що пропонують зробити експерти

На думку авторів доповіді, великі промислові корпорації заважають просувати політику, яка покращить здоров'я людей. Вони використовують свій вплив і блокують нормативно-правові акти, які б допомогли захистити європейців від шкідливих продуктів та їх реклами.

Міністр соціальної політики та охорони здоров'я Бельгії Франк Ванденбрук на презентації доповіді заявив: «Надто довго ми вважали, що фактори ризику в основному пов'язані з особистим вибором людини». За його словами, цей підхід потрібно переосмислити, наприклад, обмежити рекламу шкідливих продуктів і не давати корпораціям лобіювати вигідні їм закони.

Як відреагували виробники

Доповідь вже прокоментували представники харчової промисловості. Директор з безпеки продуктів харчування, досліджень та інновацій асоціації FoodDrinkEurope Ребека Фернандес заявила, що некоректно поєднувати продукти глибокої переробки з тютюновою індустрією та копалинами. Вона наголосила: «На жаль, ВООЗ не вказує, що не існує єдиного визначення того, що таке харчові продукти глибокої переробки, не кажучи вже про їх вплив на здоров'я людини".

Директор алкогольної асоціації spiritsEurope Адам Ульріх розкритикував методологію доповіді. За його даними, з 2010 р. споживання алкоголю впало на 10%, а кількість смертей від нього за цей же період скоротилася на 30%. Це відповідь на твердження дослідників, що споживання алкоголю залишається в європейському регіоні незмінним із 2010 р.

Керівник асоціації Tobacco Europe Наталі Дардж заявила, що члени організації рішуче мають на меті скоротити шкоду для здоров'я від куріння в Європі. Для цього вони інвестують у продукти з тютюном та нікотином, які менш шкідливі, ніж цигарки, додала вона. Автори доповіді, однак, висловлювали занепокоєння щодо поширення електронних систем доставки нікотину (ЕСДН) та бездимних тютюнових виробів серед молоді.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua



Ексклюзивні матеріали TradeMaster.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від СПАМ

Сообщение*

Читайте також