21 березня 2019

Навіщо потрібна вивіска закладу та як визначити її якість, якщо в галузі відсутні стандарти

Навіщо потрібна вивіска закладу та як визначити її якість,  якщо в галузі відсутні стандарти

8092

Вивіска – це «одяг», по якому зустрічають компанію і те, що створює і підтримує ваш імідж. Рекламна вивіска буде мати більший ефект в тому випадку, якщо вона розроблена з урахуванням основних вимог та стандартів.

При її розробці важливо враховувати конкретну цільову аудиторію закладу і не забувати, що фасадні конструкції мають гармонійно виглядати на будівлях і не спотворювати їх. Саме тому, виготовленням вивісок мають займатися професіонали. Основи роботи над вивіскою – це бачення клієнта (побажання, приклади, концепція) і вимоги законодавства, а далі за справу беруться дизайнери та технологи.

Як не помилитися у виборі підрядника та на що звертати увагу при замовленні вивіски?

Вивіска – частина вашої стратегії, це інвестиція у ваш бізнес, і тому замовляти її потрібно з розумінням цих перспектив. Адже, згідно статистики, саме вивіска приводить до вас близько 35% клієнтів, а далі вже справа за асортиментом, продавцями і т.п.

Вивіски створюють рекламно-виробничі компанії. Виробничі – ключова частина. Такі компанії самостійно розроблять вам дизайн-макет, спроектують конструкцію, виготовлять та встановлять вивіску, і зона відповідальності буде в одних руках.

Нажаль, наша галузь,  поки що, не має чітких стандартів, і те, що зображено на вашому ескізі, кожен підрядник виготовить по-своєму, зі звичних йому матеріалів, застосовуючи свої технології.

Вартість такого результату, у різних підрядників, буде суттєво відрізнятися. Не так страшно, якщо мова йде про невеличкі вивіски чи таблички, а от коли ми говоримо про дахові конструкції чи габаритні вивіски та фризи на фасадах, або ж стели, пілони – ризик помилки та неприємних наслідків величезний.

Саме тому Українська асоціація візуальної індустрії розробляє та впроваджує базові стандарти виробництва рекламних конструкцій, яких важливо дотримуватися всім виробникам. Мова йде про необхідність інженерного проектування, з розрахунком вітрових, снігових навантажень. Досвідчений проектувальник з кваліфікаційним сертифікатом точно розрахує номінали металевих труб та всі навантаження, включно з навантаженням на перевертання та стійкість, а виробництво реалізує вивіску згідно з проектом.

На що ще слід звернути увагу при виборі підрядника?

Виділимо кілька критеріїв.

- Вік компанії-виробника – щоб отримати досвід у виробництві рекламних конструкцій, компанія повинна працювати хоча б три роки. Якщо компанія не надійна, за цей час її продукція зруйнується разом з репутацією в ЗМІ та мережі інтернет;

- Портфоліо підрядника – огляньте та проаналізуйте рівень його робіт, а також ознайомтесь з відгуками про роботу виробника від його клієнтів: так ви зрозумієте, хто раніше їм довіряв свої об`єкти та якої складності;

- Повний цикл – як неофітам, так і досвідченим підприємцям ми рекомендуємо звертатися в компанію, яка виконає весь обсяг робіт комплексно та буде відповідати за всі ділянки роботи;

- Доброзичливий сервіс – вивіску не придбати за один день. З цими людьми вам працювати близько місяця, тому обирайте компанію, з  працівниками якої  вам комфортно спілкуватися, та які чуйно йдуть вам на допомогу;

- Прозорі ціни – виготовлення вивіски складається з кількох етапів, і ви маєте розуміти, коли і за що платите. Тим, хто не займаєтеся рекламним виробництвом, складно розібратися в цьому процесі, тому не наполягайте на дешевших матеріалах. Щоб бути впевненим у справедливій вартості вивіски, попросіть 2-3 варіанти кошторису з різними матеріалами, технологіями виготовлення та терміном експлуатації. Наприклад, порівняйте варіанти «стандарт» та «преміум» – і оберіть той, який буде для вас оптимальним;

- В комерційній пропозиції попросіть вказати гарантію на кожен варіант. Сьогодні мінімальний гарантійний термін для якісного пластику – рік, на світлодіодну техніку – три роки. На фото приклади типових помилок економії на вивісці.

Експлуатація швидко продемонструє кваліфікацію вашого підрядника, а також – наскільки якісні матеріали були використані в роботі. А наслідки трапляються не просто плачевні, а часто призводять до величезних втрат для клієнта.

Очевидно, що вивіска, як правило, знаходиться над входом в приміщення магазину чи торговий центр. І якщо виробники рекламної конструкції до монтажу підійшли халатно або елементи її кріплення себе не виправдали (а на сьогодні кріплення навіть кращих виробників не відповідають ДСТУ) – це загроза для життя та здоров`я вашого та ваших відвідувачів.

На вулицях наших міст часто можна бачити поширену помилку при виготовленні вивісок – коли написи світяться «леопардовим», плямистим світлом. Проблема в невірно розрахованому співвідношенні глибини літер та технічних характеристик застосованих світлодіодів. До цього призводить економія у виборі низькоякісних модулів, погана ізоляція, не передбачене тепловідведення.

Чи знаєте ви, що неправильно скомутована чи підключена вивіска – це серйозна пожежна небезпека: ризик втратити в пожежі все своє майно, ризик здоров`ю та життю людей. Не вірите?

 Як приймати роботу клієнту, щоб потім не шкодувати?

Головна порада – перевіряйте все до монтажу. Потім буде пізно. Попросіть фотозвіт готової вивіски на виробництві підрядника. Розкладіть вивіску на землі та пройдіться по пунктах, починаючи з видимих параметрів:

- Текст. Так, помилки трапляються навіть у вивісках. Не лінуйтеся перевірити кожне слово;

- Габарити. Товщина пластику, габарити літери чи лайт-боксів мають відповідати даним в ескізах та кошторисах;

- Електрика. Попросіть увімкнути вивіску до початку монтажу, щоб оцінити яскравість та рівномірність освітлення. Перевірте кількість діодів, потужність, вказану на блоку живлення (котрий, доречі, має бути герметичним та вологозахисним для вулиці (IP 67))

В кінці монтажу разом з підрядником перевіряйте те, що не має бути помітним:

- Шви. Якщо вивіска виготовлена на совість, то помітити їх можна тільки зблизька;

- Щілини. Світло не має пробиватися, проводка не сторчить назовні;

- Кріплення. Воно має бути всередині. Якщо ззвоні залишається головка самонарізу, то вона має бути охайно вкручена, при бажанні заклеєна або пофарбована в тон вивіски;

Складніше за все перевірити виробника матеріалів. Бренд вказано на захисних плівках, які вже зняли. Тому краще працювати з тим підрядником, якому ви довіряєте. Недобросовісні компанії знають, що тільки дуже досвідчений клієнт зможе помітити підміну матеріалу.

Повернемося до питання електрики – які помилки легко помітити візуально звичайному замовнику?

По-перше, вся проводка після монтажу вивіски має бути вкладена в гофру. По-друге, всі з`єднання кабелів та комутація мають бути сховані в герметичних розподільчих коробках. Вимагайте від підрядників дотримання елементарних правил налаштування електроустановок – ПУЕ.

Важливим показником для спокою клієнта є гарантія, котру забезпечує вам виробник. Не замовляйте вивіски без договору, в якому прописана гарантія не менше року. Але не женіться також за надто довготривалою гарантією – це загрожує обманом.

Чи замислювалися ви над тим, що після закінчення гарантійного терміну на вивіску – вона потребує щорічно постгарантійного обслуговування? І це зона відповідальності власника рекламної конструкції! Якою б якісною не була вивіска – на неї діють зовнішнє середовище (сонце, вітер, мороз, опади, УФ-випромінювання). Окрім того, фізичні процеси та коефіцієнт лінійного розширення матеріалів ніхто не відміняв. В процесі експлуатації розхитуються кріплення, деякі – взагалі ламаються; корозія нещадно знищує метал. Саме важливість регулярного постгарантійного обслуговування рекламних конструкцій і впроваджує наша асоціація УАВІ, як необхідний стандарт галузі.

Адже в містах нашої країни розміщено безліч старих, деформованих 8- та 12-річних вивісок, котрі не просто морально застаріли, а також є загрозою життю та здоров`ю мешканців міст. Не варто забувати про фізичне зношення окремих елементів вивісок – зовнішні пошкодження, плівка, що вигоріла та потріскалась на сонці, блоки живлення, що перегоріли і через це назву вашого магазину прочитати неможна, іноді банально необхідно чищення та мийка поверхні вивіски.

Перейдемо до наступного стандарту, що впроваджує УАВІ

Якісне освітлення вивіски, яка має світитися яскраво та рівномірно – це можна виявити неозброєним оком в темний час, незалежно від походження світла (лампи, неон, світлодіоди). Щоб не купувати «кота в мішку» краще довіритися відомим брендам виробників світлодіодів з притомною гарантією. Ні для кого не секрет, що світлодіоди – це яскраво, надовго та в першу чергу економічно з точки зору енергоспоживання. Якісна вивіска починається з якісного джерела світла, якщо це світлодіоди – то за зовнішнім виглядом модуля ви навряд чи зможете оцінити якість кристала в середині чи плати, на якій він стоїть, а отже і як довго буде світити ваша вивіска буде залежати від багатьох чинників.

Давайте по черзі.

- Головний показник світлодіодного модуля – це співвідношення Люмен/Ват, або ж ефективність модуля. Цей показник відповідає за те, скільки світлового потоку видасть модуль на 1 Ват споживання. Чим вищий показник, тим ефективніший модуль, а отже ваша вивіска буде яскравою при мінімальному споживанні електроенергії;

- Світлодіодний кристал боїться перегрівання, оскільки при підвищенні температури він деградує. Внаслідок цього вивіска втрачає яскравість та стає тьмяною. Надійні виробники модулів в процесі виробництва світлодіодів при виготовленні корпусів використовують алюміній як матеріал, що має високий коефіцієнт тепловіддачі.

- Діодний кристал деградує також від надлишкового струму, до того ж швидше, ніж від перегріву. Внаслідок цього збільшується сила струму в ланцюжку, і це призводить до того, що вивіска буде тьмянішати в пришвидшеному режимі до повного перегорання.

Сучасні світлодіоди відомих виробників стабілізовані за напругою та мають стабілізацію струму. Але ж є і недобросовісні виробники модулів «noname», які, переслідуючи мету підвищення яскравості модуля, зумисно подають надлишковий струм, в результаті чого вивіска світиться яскраво, але недовго.

Технологічних деталей багато, то як же клієнту перестрахувати себе від отримання неякісно освітленої вивіски?

1. На стадії розрахунку вивіски попросіть у виробника розкладку світлодіодів, уточніть марку і виробника модулів та загальну потужність вивіски;

2. Акцентуйте увагу підрядника на тому, що ваша вивіска має світитися яскраво та рівномірно – це буде критерієм приймання робіт;

3. Вимагайте гарантію на світлодіоди не менше 2 років, зафіксуйте це в договорі.

4. Попросіть у виробника такі фотокартки відкритих літер чи лайт-боксу, на яких ви могли б порахувати модулі, побачити марку (бренд) діода. Рекомендуємо використовувати відомі та перевірені часом бренди світлотехніки, такі як Elf або Rishang;

5. Перевірте, щоб блоки живлення, якщо ваша вивіска замовлена для вулиці, були герметичними та вологозахищеними з IP 67.

Вимагайте від своїх підрядників якість, професіоналізм та відповідальність. А перевірити якість ваших вивісок вам допоможуть стандарти, рекомендовані Українською асоціацією візуальної індустрії. Тоді ваш бізнес буде процвітати, а міста України будуть естетичними та безпечними!

Читайте также: Современные тренды розничной торговли в Украине

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

 

 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Раздел: Персонал >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*