01 квітня 2020

Нові умови буття українського ритейлу та дистриб’юторів

Нові умови буття українського ритейлу та дистриб’юторів

4701

Коронавірус продовжує стрімко ширитися планетою. Про це свідчить невтішна статистика та поступове падіння світової економіки. Щоранку ми заходимо в інтернет та соціальні мережі, щоб дізнатися останні новини, які стосуються кожного. Чи були запроваджені нові заходи владою? Що відбувається у сусідніх державах? Яка ситуація складається на фондових ринках? Чи встигли вчені розробити вакцину? Так, питань багато, але поки немає чіткої відповіді, ми маємо прийняти ситуацію і навчитись жити за правилами нової реальності, які нам диктує COVID-19.

Українські компанії швидко адаптуються до заходів, які запроваджує державна влада, спрямувавши усі зусилля на боротьбу з розповсюдженням коронавірусу по всій території України. Перед кожним із сегментів бізнесу, особливо тих, які найбільше постраждали від карантинних заходів, постає ряд надважливих задач: виконання договірних зобов’язань, утримання персоналу та своєчасна виплата заробітної платні, адміністративні витрати, а також інвестиції, маркетинг, логістика та багато інших завдань, які необхідно підлаштовувати до нових бізнес-реалій. Багато закладів вимушені були закритись, а що буде з іншими – покаже час.

Карантинні заходи

Одна з найважливіших останніх подій – подовження карантину та введення режиму надзвичайного стану по всій території країни. До того ж, київська влада оприлюднила перелік профілактичних та протиепідеміологічних заходів, яких повинні дотримуватися усі заклади громадського харчування та food-ритейлу в період карантину.

Алгоритм дій для упередження розповсюдження СOVID-19

- Чітке дотримання санітарних норм: вхід у продуктові магазини/супермаркети лише за наявності ЗІЗ (масок). Контроль кількості людей, що перебувають у торгівельних залах (1 особа на 10 м²).

- Контроль дотримання відстані не менше 1 метра між відвідувачами, які очікують дозволу на вхід до торгівельних приміщень.

- Захист усіх продуктів харчування захисними плівками (продаж продуктів здійснюється лише за наявності захисту у вигляді плівки або упаковки виробника).

- Проведення інструктажів з персоналом щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників.

- Забезпечення усіх працівників засобами індивідуального захисту у достатній кількості, особливо працівників, які постійно контактують з відвідувачами.

- Збільшення щоденних процедур прибирання у приміщеннях з використанням дезінфікуючих засобів на основі спирту або хлору. Ретельна обробка місць найбільшого контакту з поверхнями: ручки дверей, касові стрічки, кнопки/екрани банкоматів, терміналів самообслуговування, кнопки виклику ліфтів, перила тощо.

- Дотримання нормативних показників температури повітря, періодичне провітрювання приміщень.

- Щоденний моніторинг стану працівників. В разі виявлення ознак респіраторного захворювання працівник в жодному не допускається до роботи, інформація надається у медичні заклади.

Обмеження масових заходи у закритих приміщеннях.

Забезпечення працівниками необхідними умовами для дотримання особистої гігієни:

мило, одноразові рушники, паперові серветки, спиртовмісні дезінфектанти, ЗІЗ; збільшення кількості рукомийників).

Обладнання залів магазинів стійками з дезінфектантами. Забезпечення достатньої кількості одноразових рукавичок та сміттєвих баків для їх утилізації.

Як працює український ритейл

Заклади ритейл, особливо продуктові мережі, які щоденно забезпечують життєдіяльність людей, мають розуміти всю відповідальність та направити сили на убезпечення як відвідувачів, так і персонал від розповсюдження інфекцій. Так, наприклад, компанія Fozzy Group озвучила заяву, в якій деталізувала введені додаткові санітарно-гігієнічні правила. Зокрема компанія посилила частоту обробки дезінфікуючими засобами поверхонь, які відносяться до «гарячих зрн»: каси, ручки візків, продуктові кошики, вітрини, дверні ручки тощо та забезпечила свої співробітників  необхідною кількістю дезінфектантів для регулярної обробки рук.

Як було зазначено, керівництво Fozzy Group контролює стан здоров’я працівників: за наявності будь-яких ознак хвороби (підвищена температура, кашель, ускладнене дихання тощо) співробітники направляються додому з рекомендацією звернутися до лікаря. Також заборонено приходити на робоче місце у разі відчуття будь-яких ознак нездужання.

Торгівельна мережа «Епіцентр» забезпечує в своїх магазинах наявність та продаж захисних масок, антисептиків, побутових засобів дезінфекції, спиртовмісних засобів та базових харчових продуктів. «Вводимо суворі європейські стандарти санітарно-гігієнічного контролю для безпеки покупців. Ми працюємо за практикою європейських країн, де побутово-господарські магазини забезпечують населення товарами першої необхідності! Водночас регулюємо кількість відвідувачів згідно з встановленими обмеженнями», – запевняють в компанії. При цьому ритейлер нарощує постачання стратегічних груп товарів, щоб уникнути дефіциту та паніки.

Щодо протиепідеміологічних дій в самих ТЦ, у компанії відзначають, що кожні три години в магазинах проводиться вологе прибирання спецзасобами. Здійснюється додаткова санітарна обробка обладнання, з яким контактують покупці. Встановлені засоби для дезінфекції рук у торгових відділах, прикасових зонах, приміщеннях для персоналу та санвузлах. Щоночі проводиться кварцування приміщень, де в робочі часи перебуває велика кількість людей.

На вході в магазин проводиться температурний контроль відвідувачів, а персонал забезпечується засобами захисту. Також компанія зберегла всі соціальні гарантії для працівників.

Щоб знизити ризики передачі COVID-10 та посилити рівень захисту здоров’я відвідувачів і персоналу, у перший день дії карантину в Україні в мережах Novus ввели особливі заходи: здійснюється постійний контроль стану здоров’я працівників, введений посилений режим дезінфекції усіх робочих поверхонь та усього обладнання (санітарна обробка проводиться як мінімум кожні 2 години, встановлені санітарні станції при вході до магазину, наявні яскраві жовті лінії для розмітки необхідної відстані від людини до людини).

Окрім цього в компанії зазначають, що цього тижня, після введення надзвичайної ситуації у Києві, стикнулися з новим викликом, який значно ускладнює організацію роботи магазинів – це транспортування працівників на робочі місця. Щоб вирішити це питання в оперативному режимі Novus запустив 8 транспортних засобів, які доправляють працівників на роботу. При цьому графіки змінюються та оновлюються майже щодня, щоб максимально відповідати потребам персоналу. Також в компанії підтримали ініціативу і компенсують витрати для тих працівників, які мають власний транспорт і допомагають своїм колегам дістатися місця роботи.

Як адаптуються до нових реалій дистриб’ютори

Як соціально відповідальний бізнес компанія «Бетта» не може стояти осторонь глобальних процесів, що відбувають у всьому світі і в Україні. Компанія розуміє необхідність карантину для здоров’я українського населення. Враховуючи всі рекомендації органів влади, в компанії «Бетта» запроваджено також ряд необхідних заходів:

- усі співробітники отримали детальну інформацію щодо симптомів коронавірусу, способів самозахисту, рекомендації щодо самоізоляції тощо.

- більша частина наших офісних співробітників працює дистанційно.

- за необхідності співробітники на службових авто доправляють своїх колег до офісу.

- служба логістики продовжує працювати в штатному режимі, замовлення обробляються та здійснюється доставка товару.

- співробітники, що відповідають за доставку  товару, оснащені дезінфекторами, захисними масками, рукавичками. Усі без винятку проходять первинний огляд і не допускаються до роботи у разі погіршення самопочуття.

- значно посилені заходи дезінфекції в приміщеннях офісу та складу.

Отже, на сьогоднійшній день головний виклик для всіх постачальників – це  перебудування ланцюгів поставок таким чином, щоб забезпечити безперебійний процес доставки товарів. В умовах, коли карантинні заходи стають більш жорстокими, закрите залізничне та авіасполучення, встановлюють блок-пости на в’їздах/виїздах з міст, дистриб’ютори несуть високу відповідальність за якість логістичних процесів. А пріоритетом ритейлерів є забезпечення роботи магазинів і логістики навіть в таких непростих умовах.

Бізнес-поради

Співзасновник шведського проекту DYP–Develop Your Business Ігор Гут дає наступні рекомендації бізнесу в нелегкі часи:

1. Усвідомте, що карантин так швидко не закінчиться, все тільки починається.

2. Змоделюйте найгірший сценарій.

3. Протестуйте 100% роботу офісу дистанційно. І впроваджуйте.

4. Персонал. Це болюче питання, але слід пам’ятати, що не варто «розкидатися» людьми. Підтримайте співробітників та їх родини. Саме зараз і проявляються справжні цінності компанії.

5. Поставки товару. Ризик закриття комерційних перевезень є, але він маленький.
Зараз ви можете відчути тимчасове зростання продажів у  товарах тривалого використання через падіння гривні. Зробіть резерв по хітам, але терміново позбавляйтеся від неліквіду. Зараз гроші важливіше. Подумайте самі, які є ризики саме у вашому секторі.

6. Витрати. Відсікайте все зайве та другорядне. Це гарний привід «почистити» бізнес. Але обережно з ключовими клієнтами, ключовими співробітниками і ключовими постачальниками. Це загальна біда - тримайтеся один одного в ядрі вашого бізнесу.

7. Стратегія. Погляньте на плани в довгостроковому періоді (хоча б один-два роки). Інколи немає часу прогнозувати, попрацювати над майбутнім. І зараз у вас та у всієї вашої команди з’явився час подумати, вивчити ринки, підтягнути компетенції. Я рекомендую звернути увагу на конкурентоспроможність. Ті, хто пройде це випробування, будуть дуже крутими конкурентами. Готуйтесь.

Перед усім українським бізнесом зараз багато складних завдань, та головне – не панікувати, не вдаватися до необдуманих рішень і забезпечити максимально можливе функціонування бізнес-процесів.

В умовах нестабільної економічної ситуації, безпрецедентних заходів безпеки на державному рівні ми несемо відповідальність не тільки за виконання домовленостей з партнерами, а й громадянську відповідальність перед кінцевими споживачами. Тому ми маємо зробити все від нас залежне, щоб полиці у супермаркетах не буди пустими, щоб кожен українець зміг купить необхідні йому речі та не  допустити спекулювання на товарах першої необхідності.

Ми бажаємо здоров’я та спокою кожному! Ми поруч!

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Раздел: Керівнику ЗЕД >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*