25 жовтня 2021

БН-Груп: Кожен власник вантажу буде щасливий знайти компанію з 4PL-сервісом

БН-Груп: Кожен власник вантажу буде щасливий знайти компанію з 4PL-сервісом

3816

Концепція аутсорсингу знаходить зараз широке застосування в логістиці. Необхідність управління ланцюгами поставок і логістичними системами робить необхідним появу системних логістичних інтеграторів, яких ще називають 4PL-провайдерами або 4PL-операторами.

Про те, чи готовий ринок до ефективної роботи з 4PL-операторами, експерти в основному сперечаються. Деякі стверджують, що повноцінний 4PL-сервіс на вітчизняному ринку поки неможливий через закритість вантажовласників і їхнє небажання пускати підрядників в економічні ланцюги. Інші ж наполягають, що логістичний ринок не тільки вже звик до 4PL-сервісу, але і рухається до роботи з 5PL-провайдерами. Своєю думкою з цього приводу поділився директор транспортно-експедиційної компанії «БН-Груп» Тарас Ногаль.

- За якими критеріями виділяють саме 4PL-сервіс?

- У логістиці існує певна категорія транспортних та експедиційних компаній: від 1PL до 4PL, і, на моє особисте переконання, вже є й 5PL. Цей статус підкреслює можливості транспортної компанії надавати ті чи інші послуги: чим вище статус, тим більше послуг.

4PL можна ємко назвати принципом роботи в одне вікно. Це так само, як коли ви приходите в держустанову і в одному вікні у вас приймають весь пакет документів. Це дуже зручно для всіх сторін: для вантажовідправника, для одержувача й особливо для клієнта.

Ще пару місяців тому ми активно вивчали критерії отримання 4PL-статусу, порівнюючи досвід всього ринку, але до єдиної думки гравці тут поки не прийшли, тому що цей сервіс включає дуже багато функцій. Якщо відзначити головні, то це: проектування і планування ланцюгів поставок, управління логістичними бізнес-процесами на підприємстві, оптимізація матеріально-технічних ресурсів, формування логістичних контрактів і автоматизація управління персоналом.

Потрібно відзначити, що навіть якщо компанія не має, припустимо, власного транспорту, але може організувати перевезення, то вона теж має на ринку статус 4PL. Головне - позбавити клієнта від необхідності вирішувати задачу транспортування самостійно або через додаткових посередників.

- Чи правда те, що фактично до послуг 4PL вдається дуже обмежене число вантажовласників? Чи змінилося ставлення вантажовласників до сервісу 4PL за останні 2-3 роки?

- Тут я б не погодився. Зараз все вантажовідправники і вантажовласники будуть щасливі, якщо вони знайдуть компанію з 4PL-сервісом. Хоча довго шукати і не потрібно - вони завжди на виду. Скажу більше, компаній, які надають 1PL і 2PL-сервіси, дуже мало. І це ті компанії, які виконують обмежене число завдань протягом усього перевезення, що не завжди зручно.

Наведу приклад. У логістиці є таке поняття, як «транспортне плече». Припустимо, нам потрібно перевезти контейнер з Харкова, скажімо, до Португалії. Одна компанія може переправити цей вантаж тільки на певній ділянці шляху, а потім ми змушені змінити перевізника, тобто використовувати декількох операторів, щоб контейнер потрапив з точки А до точки Б. Природно, для вантажовідправника набагато зручніше, щоб всі операції здійснював один підрядник.

Прагнення компаній до статусу 4PL було помітно й раніше, але зараз, у силу глобалізації та зростання конкуренції, ця тенденція почала набирати обертів.

- Чи є дефіцит сервісних пропозицій від операторів, що взаємодіють з промисловими підприємствами в ланцюгах поставок?

- Так, дефіцит частково є, але він найчастіше стосується певних сегментів у роботі транспортних логістичних компаній. Наприклад, є підрядники, які здійснюють перевезення, але вони не можуть займатися митним оформленням. І в цьому випадку компанія пропонує звернутися до інших посередників. Або, як варіант, бере на себе цю роботу, але підключає знайомих їй підрядників.

Якщо говорити про логістику як про інструмент поставки товару, то тут дефіциту немає. Швидше, пропозиція перевищує попит.

- Які тенденції можна виділити в розвитку аутсорсингової логістики?

- Зараз багато компаній віддають логістичний сервіс на аутсорс, тому що так зручніше працювати: швидко, безпечно і відповідальність за цю частину роботи лягає на одного, максимум двох операторів. Плюс це економічно доцільно, особливо, коли товар потрібно перевозити регулярно й у великих об’ємах.

Усередині логістичних компаній теж є завдання, які передаються на аутсорсинг. Ми, наприклад, користуємося послугами митного брокера, оскільки у нас немає ліцензії на цю діяльність. Але при цьому ми не відмовляємо клієнту в цій роботі, а передаємо її нашим постійним підрядникам.

Інший приклад - склади. В силу масштабів деяких перевезень нам доводиться звертатися до сторонніх перевіреним власникам. Найчастіше це відбувається, якщо вантаж переправляється до Європи. Тим часомЮ незважаючи на залучення підрядників, саме оператор продовжує відповідати за вантаж.

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*