07 мая 2020

Бізнес-туризм працює на майбутнє попри паузу через COVID 2019

Бізнес-туризм працює на майбутнє попри паузу через COVID 2019

502

Сьогодні весь світ постав перед викликами, пов’язаними с пандемією вірусу COVID 2019. Багато галузей економіки опинилися «на паузі», а бізнесмени зазнали чималих збитків.

Карантинні заходи призвели до майже повного закриття кордонів – безпрецедентного випадку в сучасному глобалізованому суспільстві. І якщо для пересічних громадян це означає лише неможливість подорожувати й необхідність відмовитися від звичного відпочинку на улюблених курортах, то для представників бізнесу обмеження пересування має значно більші наслідки.

Діяльність численної кількості успішних підприємств ґрунтується на експортних та імпортних операціях, що потребує закордонних ділових поїздок, відряджень, зустрічей з іноземними партнерами. Відвідування конференцій за кордоном та участь у міжнародних виставках також стали звичним явищем для українського бізнесу.

Пандемія унеможливила всі ці процеси й поставила хрест на вже заплановані заходи, поїздки, а також зробила неможливим майбутнє планування закордонних бізнес-подорожей.

Важкі часи настали й для профільованих туристичних агенцій, що займалися організацією та супроводом закордонних ділових поїздок.

Як виживає ця галузь в умовах небувалих обмежень, розповідає Ігор Яценко, керівний партнер провідного туристичного оператора з бізнес трипів та організації конференц-сервісу New Logic.

- Ігоре, ваша компанія працює на ринку понад 25 років. Напевне Ви й ваша команда пережили чимало складних періодів, пов’язаних не лише з економічними факторами, але й політичними. Як Ви реагуєте на новий виклик? Яких заходів Ви вже вжили або плануєте вжити?

- Дійсно, за нашими плечима багато років досвіду, і це – підґрунтя, на якому базується стабільність компанії. Ми не будуємо повітряних замків і завжди тверезо оцінювали ринок попиту. Якщо більшість компаній побоюються складати бізнес-план навіть на пів року, то я завжди радив дивитися в глибину щонайменше трьох років. Звісно, на таке стратегічне планування потрібні ресурси, і ми їх акумулюємо роками. Ми пережили багато криз – як великих, так і маленьких, і це надає досвід і віру у власну інтуїцію.

- Як саме досвід допомагає пережити нинішню ситуацію?

- На жаль, чинні обставини дуже відрізняються від всього, з чим ми стикалися раніше. Але ми не опускаємо руки. У нас додалося роботи з перенесення й ануляції бронювань. Тут слід повернуся до первинного тезису «глибина планування». Ми винесли дорогий досвід криз 2008 і 2014 років, тому питання диференціації бізнесу було прийняте ще п’ять років тому. Тому в нашій структурі з'явився досить новий напрямок з івент-менеджменту, зміцнилися позиції з контрактів із корпоративними клієнтами, частину оборотних коштів було спрямовано на активи.

- Якщо вже мова зайшла про активи, чи скоротили ви штат? Відмовилися від частини регулярних витрат?

- Ми давно дійшли думки, що наш головний актив, попри усю технологічність, - це люди. Так, ми провели певну оптимізацію персоналу ще на початку року, але 80% команди залишилось, заради чого нам довелося зробити перерозподіл витрати на третій і четвертий квартали.

- Тобто в другому півріччі ви прогнозуєте відновлення роботи?

- Так, на жаль, не раніше. Потрібно чітко розуміти, що мають здійснитися наступні речі: зняття внутрішніх обмежень, відкриття кордонів – як з нашого боку, так і з боку інших країн. Ми максимально акцентуємо увагу на раннє бронювання осіннього бізнес сезону. У цьому нам добре допомагають партнери, які, не зважаючи на чинний карантин, дивляться в майбутнє и займаються бюджетуванням заходів і розрахунками тарифів на 2021 рік. Важливо донести зараз до споживача як виїзного, так і внутрішнього продукту, що ринок зміниться, але такі фактори, як гарна ціна та надійний партнер, як і раніше будуть мати вагу.

- Як же бути зі скасуванням раніше запланованих поїздок, які вже не відбулися або напевне не відбудуться до закінчення карантину?

- Для нас це питання багаторівневе, оскільки відбувається купа повернень коштів за авіаквитки, готелі за нашими прямими контрактами, оплат іноземним партнерам. Ми – провайдер. По суті, всі оплати, які до нас надходять, транзитом йдуть постачальнику послуги - авіакомпанії, готелю, круїзним компаніям тощо.

Винятком є клієнтські контракти, які ми кредитуємо власними коштами. Логічно, що всі передплачені послуги ми радимо не скасовувати, а переносити бронювання. Також ведемо перемовини з постачальниками послуг з фіксування в якості депозитів, оскільки прямі постачальники можуть просто не витримати і оголосити себе банкрутами.

У сфері авіаперевезень це питання більш врегульоване, наше страхове покриття в даному випадку становить 150 тисяч доларів США. Ми плануємо вже в травні запустити страховий  продукт з нашим страховим партнером ВУСКО, який забезпечить надасть змогу запобігти додаткових витрат у разі захворювання COVID 2019 у період подорожі.

- Отже, наразі всі проекти знаходяться в режимі «стоп»?

- Авжеж, багато проектів поставлено на паузу, але ми вже працюємо над плануванням майбутніх бізнес-поїздок та пов’язаних заходів для груп корпоративних клієнтів на професійні виставки та шоу, зокрема на WOP Dubai 2020 , LogiMAT 2021 та Industry Forum Retail 2020 в Швеції.

Наші клієнти також не обмежуються сьогоднішнім днем і розуміють, що криза рано чи пізно закінчиться, й з оптимізмом дивляться в майбутнє. Багато хто бажає отримати спеціальні умови щодо бізнес та інсентів турів на зимній сезон, що дає нам можливість вести перемови з іноземними партнерами та локаціями вже зараз.

- Спасибі за розмову. Ігоре, що ви наостанок можете порадити нашим читачам? 

- Не хворіти, зміцнювати імунітет. І звісно, не боятися планувати свої подорожі навіть у таких «безпрогнозних» погодних умовах.

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

 

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*

Лучшие компании

Личности

Блоги