Сучасні тенденції трейд-маркетінгу в Україні
Не варто готуватися до змін – вони вже настали. COVID-19 із шаленою швидкістю ввірвався до нашого життя, і маркетологи відчувають це, як ніхто інший. Коли ми врешті залишимо домівки й повернемося до звичного життя, світ вже буде іншим – принаймні поведінка споживачів уже ніколи не буде такою, як раніше.
Маркетологи опинилися в унікальній ситуації – раніше, під час більшості криз, вони зазвичай першими втрачали роботу. Тепер вони опинилися у ролі чи не найцінніших співробітників, на яких компанії покладають свої надії на майбутнє.
Перед маркетологами постало багато важливих питань: як тепер розмовляти з клієнтами? Де слід витрачати гроші на маркетинг, а де ні? Як тепер слід працювати з колегами по бізнесу й торговими командами? І, нарешті, що взагалі буде з їхнім бізнесом далі?
Щодо майбутнього існує багато невпевненості. Втім, зрозуміло, що ми, ймовірно, знаходимося у розпалі подій, які зумовлять поведінку майбутніх поколінь споживачів на багато років вперед. Це означає, що маркетинг матиме вирішальну роль у формуванні поведінки компаній. Маркетологи муситимуть діяти швидко та прагматично, аби впоратися з кризою, і в той же час мати стратегічне бачення того, як існувати потім.
Яким буде трейд-маркетинг в умовах пост-пандемії? Чого слід чекати маркетологам і як вони можуть отримати конкурентну перевагу прямо зараз? Напередодні Всеукраїнської конференції BigTradeMarketingShow, портал TradeMaster.UA опитав низку фахівців провідних компаній України, задавши їм такі питання:
- Що, на ваш погляд, слід почати робити виробникам задля збільшення продажів у торгівельних точках?
«Виробникам слід продовжувати бути корисним своєму споживачеві, чути його, підтримувати його», - вважає Наталія Нікітенко,генеральна директорка ТОВ СПР «Соломія» і наводить за приклад свою компанію, де все побудоване на любові до споживача, включно з глибокими знижками. Однак, Наталія наголошує на необхідності вивчення реальності навколо та стану всередині себе – адже це ключ до швидкої адаптації в умовах пандемічного світу.
Юлія Вирва,комерційна директорка ООО «Прем’єр-Фуд», вважає важливою синергію виробників і рітейлерів – перші мають створювати продукти, які потрібні й актуальні для споживачів, тоді як другі мають піклуватися про атмосферні емоції торгового простору, куду покупець захоче приходити знову й знову, проводити час, витрачати гроші й насолоджуватися процесом покупок. На думку Юлії, в умовах сплеску популярності e-commerce важливо розуміти, що залучати клієнта в оффлайн надалі буде все складніше та складніше, і важливо заманювати його й дивувати, радувати та дарувати позитивні емоції.
У Тетяни Пащенко, директорки з маркетингу й інновацій компанії MAY-Ukraine, свій рецепт. На чільне місце вона ставить посилення представленості в торгових точках, 100% відпрацювання інструментів мерчендайзингу, збільшення товарного запасу акційних продуктів, впровадження додаткових брендованих місць з крос-категорійних розміщенням, перехід від чистих цінових промо-акцій до смарт-промо, коли враховуються особливості категорії та асортименту в різних форматах торгових точок, тощо. Тетяна підкреслює, що офлайнові активності обов'язково мають бути підсилені активностями і комунікацією онлайн, також слід шукати і знаходити нові точки взаємодії зі споживачем.
На думку Андрія Боровського, керівника маркетингу будівельних сумішів компанії Хенкель Баутехнік Україна, варто своєчасно зміщувати фокус активностей на торгові точки, які змогли адаптуватися до роботи в умовах карантину. Оскільки саме в ці торгові точки попрямує потік покупців від торгових точок, що зачинилися. Також Андрій навів приклади із власної практики, які свідчать: найбільш ефективними є персональні комерційні умови для цих торгівельних точок (додаткові відстрочки, промо на закупівлю обсягу тощо).
Роман Білецький, національний менеджер Tiziano, вважає, що потрібно розробити ефективну стратегію усіх пріоритетних ланок збуту, а саме: кінцевого споживача, торгових точок, торгівельних команд, дистриб’юторів. Проте, основним та пріоритетним, на його думку має бути стимулювання кінцевого споживача до купівлі продукту. Для правильного, дієвого стимулювання потрібно вивчити психологічні особливості дій людей та мотиви, які рухають ними, зазначив Роман.
Марина Вознесенська, керівниця департаменту маркетингу ТОВ «Київфарм», радить фармвиробникам зробити акцент на виробництві, рекламі продукції для формування і зміцнення імунітету. Серед інших порад – розширити актуальний асортимент, швидше реагувати на зміни на ринку. Також, на думку Марини, слід приділити увагу підтримці позитивного іміджу свого бренду, забезпечити яскравий і сучасний мерчандайзинг свого асортименту, брати дієву участь у мотивації, навчанні персоналу торгових точок.
- Ваші рекомендації постачальникам і рітейлерам для того, щоб у синергії створювати результативний трейд-маркетинг?
«Спілкуйтеся і будьте чесними! Діліться новинами і новинками, обмінюйтеся досвідом і ідеями», - каже Василіса Петлицька, заступниця маркетинг-директора Лінії магазинів EVA. Василіса нагадує, що саме в спілкуванні народжуються круті ідеї, і наголошує, що маркетингова команда Лінії магазинів EVA завжди відкрита до нових ідей і готова спільно знаходити рішення найнесподіваніших завдань.
Схожої думки і Наталія Нікітенко. Вона радить чути один одного, навіть якщо комунікація перейшла в онлайн. Завжди можна знайти спільні зони росту, головне хотіти це зробити, наголошує Наталія.
«Закінчилася епоха про впарювати або впихати абищо клієнтам, прийшов час створювати синергію активностей яка сама манить тягне і закохує», - попереджає Юлія Вирва. За її словами, сьогодні стираються кордони між офлайн і онлайн продажами, йде постійна колаборація і перетікання споживачів, які захоплені процесами швидкості та зручності, і жадають нових емоцій.
Проте, Юлія зазначила, що зарано відкидати базиси трейд-маркетингу та мерчендайзингу, які ніхто не відміняв - наявність коректних цін, чистота, викладка, доступність, наявність, зручність повинні бути завжди, так само як і доступність / можливість отримання інформації на будь-яке питання клієнта.
На переконання Тетяни Пащенко, ключовим є покупець і споживач товарів. Виробники та рітейлери повинні пам'ятати про це і всіма інструментами покривати вплив на споживача на 360 градусів. Також, вважає Тетяна, слід розуміти, що обидві сторони зацікавлені в зростанні, світ змінюється, важливо підхоплювати тренди, аналізувати і не бояться експериментувати, впроваджуючи нові підходи.
Андрій Боровський радить постачальникам і рітейлерам не боятися експериментувати з новими механіками стимулювання продажів. На його думку, це – заполука ефективного трейд-маркетингу.
Романа Білецького навів низку рекомендацій для поліпшення результативності трейд-маркетингу. Серед головних - відстеження споживчих трендів, постійна комунікація з клієнтом, акцент на збільшення комфорту для покупців, аналіз ефективності проведених акцій, моніторинг цін та активностей конкурентів, проведення не цінових трейд-маркетингових активностей, розвиток власних торгівельних марок, інтернет торгівля тощо.
Марина Вознесенська закликає обидві сторони – і постачальників, і рітейлерів - до зустрічної проактивності й синхронності дій. Саме це, на її думку, допоможе збільшити результативність трейд-маркетингових активностей.
+38 (067) 502 13 30
Реєструйтеся на 5-те Щорічне BIG TRADE-MARKETING SHOW-2021: У ВСІ ТЯЖКІ, яке відбудеться 5 лютого у місті Києві!!!
детальнна программа та реєстрація
Промокод на знижку BL-2021
Читайте також: Трейд-маркетінг України в епоху коронавіруса
По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua
Раздел: Статті >
Теги: маркетінг, коронавірус, рітейл
Коментарі
Ваш коментар буде першим.Додати коментар