03 травня 2022

Естафетна логістика, розвантаження автомобіля за 15 хвилин та інші можливості для Вашого бізнесу

Естафетна логістика, розвантаження автомобіля за 15 хвилин та інші можливості для Вашого бізнесу

3397

Із розвитком e-commerce значно збільшилось навантаження на логістику. Для ринку характерний активний розвиток логістичних служб: і роздрібні мережі, і логістичні оператори інвестують значні суми, щоб звести час доставки товару кінцевому споживачу до мінімуму. А час – це гроші. Як саме їх можна заощадити, розповідає засновник компанії ТОВ «МОКАВТО» Сергій Макуха.

– На ринку Ви майже 10 років. Розкажіть коротко, із чого все починалось? 

–  Я з 2008 р. займаюся виробничою діяльністю, починав з технолога в корпорації «Богдан». Із 2012 р. вирішив самостійно займатися підприємницькою діяльністю, тому 12 грудня зареєстрував юридичну особу, і ми почали з перетягування салонів автомобілів. Певне дрібне підприємництво, але саме це стало основою для створення МОКАВТО. Починали ми удвох, і з кожним роком кількість персоналу зростала вдвічі до 2018 р., потім у нас змінилася система управління підприємством. На сьогодні наш колектив налічує 120 чоловік. Ключовим у розвитку підприємства став 2017 рік, коли познайомилися з менеджером по оптимізації логістики «Нової пошти». Тоді перед нами постало питання нової системи логістики для національного ринку – використання BDF-контейнерів. Перші BDF-контейнери з’явились у Німеччині у 1989 р., але в нас не набули популярності, тому що розвиток торгівлі та ринок логістичних послуг не був на той час таким динамічним, аткож це вимагає значних фінансових вкладень. Сама система забезпечення досить дорога, адже необхідні спеціальні логістичні склади, що обслуговують BDF-контейнери. Перші 4 контейнери дня «Нової пошти» ми робили 3 місяці, а зараз за рахунок оптимізації процесів робимо 4 в день.

– Який на сьогодні у Вас асортимент? Які додаткові функції пропонуєте своїм партнерам, щоб забезпечувати високий рівень сервісу?

– Асортимент досить широкий. Можемо виробляти що-завгодно, питання в тому, щоб це робити швидше й дешевше, ніж хтось інший, при цьому рівень якості повинен відповідати вимоги покупця. Ми виробляємо серійну продукцію – це BDF-контейнери різного типу – металеві, пластикові, сендвіч-панельні (термо). І лінійну – кузовні налаштування на комерційний транспорт, що ви бачите щодня. Робимо бортові платформи, фургони, вахтові автомобілі тощо. 

Із неординарних проектів був розсувний мобільний ЦНАП для Луганської та Донецької областей, де він незатребуваний на постійній основі або неможливо поставити стаціонарний. Фургон розїжджається й ми маємо 40 кв. м для прийому громадян. Робили для «Нової пошти» мобільне відділення для прийому посилок квадрокоптером, виконували замовлення Міністерства оборони України. Але у випадку з Міністерством працюємо зараз через генпідрядника, ми робимо кузов на автомобіль, а генпідрядники – всю начинку. Також виготовляли мобільні модулі для спецслужб. Практично всі проекти виконуємо індивідуально під вимоги замовника з погодженням усієї конструкторської документації. Найближчим часом у нас ще будуть дуже цікаві проекти, інформацію про які ми поки не можемо поширювати.

Зараз ми виробнича компанія, але плануємо найближчим часом стати виробничо-сервісною. На сьогодні постійний сервіс надається «Новій пошті», наші люди перебувають у них на об'єктах у Києві, плануються мобільні сервісні служби у Львів, Дніпрі та Харкові. BDF-контейнери водії експлуатують досить жорстко й у результаті вони можуть мати дефекти, які не дають змоги їх коректно експлуатувати. Спочатку ми надавали виїзний сервіс: 2-3 рази на тиждень з підприємства виїжджали майстри, щоб все полагодити, але зараз необхідна вже мобільна сервісна служба на постійній основі.

– Які особливості й переваги мають BDF-контейнери?

– Величезна перевага BDF-контейнерів у тому, що автомобілю не потрібно простоювати поки його завантажать чи розвантажать, а можна просто зняти контейнер. Така процедура займає лише 10-15 хв., і її може виконати сам водій У логістиці гроші - це час завантаження, перевезення і час вивантаження. Літаком возити дорого і не скрізь є аеропорт. Наприклад, фура Черкаси–Київ їде 4 години, завантаження займає години 2 і стільки вивантаження, якщо машина вранці приїхала до Черкас, то в Києві вона буде ввечері й можна отримати свою посилку на наступний день. Зараз система змінилася. Не потрібно розвантажувати контейнери, машина приїжджає, контейнери вже стоять завантажені, вона скидає з себе завантажені контейнери (вміщує 2 шт.) за 15 хвилин, забирає нові і їде. Таким чином, на все витрачається максимум 30 хвилин замість 4 годин, тому можна отримати посилку день в день. Конструкція дає змогу водію тягача самостійно зняти BDF-контейнер або встановити новий, вивезення не впливає на роботу складу й BDF-контейнери можна використовувати як тимчасове місце для зберігання вантажу.

Ще одна перевага – це естафетна логістика. Так як машина везе 2 контейнери, то 1 може бути в Київ, а другий – у Харків, тому машина приїжджає в розподільчий центр Києва, один контейнер скидає для розвантаження, а другий просто переміщується на іншу машину й відразу їде далі. А раніше фура приїжджала, її повністю розвантажували й потім формували нову машину. Тому дуже багато часу економиться на перевантаженні. У результаті естафетного методу можна збільшити швидкість руху вантажів втричі, майже вдвічі зменшити парк вантажних автомобілів, що використовуються для доставки, і мінімізувати час простою автомобілів. Впровадження естафетної логістики окупається за 1,5–2 роки, а вартість вантажних перевезень зменшується в 5 разів.

– Яким чином Ви контролюєте якість на всіх етапах виробництва? 

– Спочатку ми впровадили систему контролю якості, але вона погано працює. Я думаю, що не буде того моменту, коли ми скажемо, що нам подобається, як вона працює, адже завжди можна зробити краще. У нас все виробництво розбите на робочі центри, при переході з одного на інший робочий центр прийом якості здійснюється вибірково ВТК, але ми хочемо цей етап прибрати, тому що це додатковий процес, додатковий час. Зараз тестуємо систему контролю якості «step by step», коли наступний робочий центр контролює якість попереднього, тому що їм далі із цим працювати. Знаєте, можна постійно ходити контролювати, але питання в тому, щоб це виховати на постійній основі.

– Хто ваші партнери? Ви більше зорієнтовані на внутрішній чи зовнішній ринок? Який відсоток виготовленої техніки йде на експорт? 

– Серед наших клієнтів «Нова пошта», Hyundai, «Богдан», МХП, Aerotechnica та ін. Зараз ми самостійно не експортуємо продукцію, хоча частина продукції йде на експорт, але ми є субпідрядниками. Ми виготовляємо специфічну техніку, інші компанії оснащують її спецобладнанням і потім експортують. Самостійно ми імпортуємо багато комплектуючих. На сьогодні ми орієнтовані на експорт, тому що продукцію, яку ми виробляємо, ринок України не готовий використовувати в такому обсязі, в якому ми хочемо й можемо виробляти. В Європі обсяг споживання в сотні разів більше, ніж в Україні. Зазвичай ми працюємо з вітчизняними дилерами, а також періодично беремо участь у тендерах, щоб відчувати ринок. З кінцевим покупцем необхідно працювати, щоб розуміти потреби. 

– Поділіться планами розвитку Вашої компанії на майбутнє.

– Загалом плани в нас амбітні. У наступному році хочемо мінімум 20% продукції експортувати. Ми вже відкрили юридичну особу в Польщі, у наступному році відкриємо в Німеччині. Та й надання сервісу вимагає відкриття там представництв. Ведемо переговори з Норвегією і Німеччиною про поставку контейнерів із сендвіч-панелей. У нас була п'ятирічка, але ми її потроїли, тому потрібно переглядати все. Порівняно з минулим роком ми в 2,5 рази збільшили виробництво, на наступний рік плануємо вирости в 4 рази за рахунок нових потужностей.

Для співпраці звертайтесь за тел.:
+38(066) 400 5910 – Плосконос Віктор Сергійович, начальник відділу збуту та маркетингу; 
+38(099) 380 1466 – Поліщук Юрій Вікторович, комерційний директор;
+38 (095) 220 35 81 – Олена Кічкірук, менеджер з продажу.
Читати журнал Сучасні рішення в Логістиці&Дистрибуції-2021

 

инновации в логистике 2021, Новые технологии в логистике, новые решения в логистике, логистические тренды

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

 

Раздел: Статті >

Теги:

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*