21 березня 2023

Трансформація логістичного ринку протягом року

Трансформація логістичного ринку протягом року

5049

Попри всі виклики, український бізнес протягом року проявляє стійкість, гнучкість та небачену адаптивність. Найбільший удар припав на логістику, але компанії достойно вистояли й трансформували логістичні ланцюги відповідно до нових реалій. Про нелегкий рік, розвиток та прогнози щодо стабілізації економіки України у 2023 році з редакцією поділилась команда міжнародної логістичної компанії Onyx Trade.

Основні тенденції логістичного ринку 2022 року

 Наталія Пісьмак, менеджер ЗЕД

Війна змінила не лише життя кожного українця, а й цілі підприємства. Налагоджені ланцюги поставок перестали функціонувати. З одного боку, закриття портів, аеропортів, ризики автоперевезень, маршрути розподілу потрібно було часто змінювати або кардинально коригувати, а з іншого боку, проблеми з паливом та інші чинники, спонукали компанії з налагодженою логістикою переорієнтовуватись за лічені дні, негайно трансформувати та оптимізувати бізнес-процеси. Одним із головних викликів, із якими доводиться стикатися українським компаніям, є необхідність повного переформатування логістики. Як наслідок, мультимодальні перевезення стали лідером. Вони є основними функціональними елементами міжнародної транспортно-логістичної системи, що забезпечують скоординовану взаємодію учасників у сприянні та підтримці потоків товарів і матеріалів, які вважаються стратегічними точками економічного зростання. Мультимодальні перевезення стали трендом в українській логістиці.

Також зросли вимоги до показників якості міжнародних перевезень і логістики. Дедалі більший пріоритет надається таким показникам логістичної діяльності, як швидкість і своєчасність доставки, надійність, гнучкість, комплексність і персоналізація послуг. Конкурентною перевагою компанії є якісне управління всім комплексом транспортно-логістичних послуг із супроводу вантажів, що охоплює також надання інформації про стан та місцезнаходження вантажу в будь-який час. Сучасні вимоги до доставки вантажів «від дверей до дверей» і «точно в строк» передбачають прийнятні ціни на логістичні послуги, які, крім транспортних (зазвичай мультимодальних) цін, включають також оплату зборів за контейнери, оренду, збори за консолідацію і зберігання. Клієнти хочуть знати не лише точну дату доставки, а й мати можливість регулювати час доставки.

Яким у підсумку виявився рік саме для вашої компанії?

 Аліна Радутна, менеджер ЗЕД

В умовах війни в Україні логістичний ринок набув значних змін. Деякий час маршрути за авіарейсами взагалі не функціонували, а перевезення наземним транспортом було перенасичене. Попри ці складнощі наша компанія працювала і задовольняла наших клієнтів якісними послугами перевезення. У цьому році виграшним рішенням для нас стали саме морські, а згодом і авіамаршрути, більше сил доклали, щоб забезпечити наших клієнтів кращими цінами. Через те що Чорне море було заблоковано, всі наші шляхи сполучення проходили здебільшого через Польщу, що відкривало нові можливості. Важливо зазначити, що в компанії Onyx Trade значно збільшився штат працівників за рік, з’явилось більше зацікавлених клієнтів, що дає можливість розширити наш потенціал у сфері логістики. Ми, як і раніше, стежимо за ринком, вивчаємо для себе нову специфіку роботи в умовах війни й розвиваємось. Зрештою віримо, що все буде добре! Ми живемо в епоху змін, які стануть поштовхом для чогось нового та грандіозного.

Які рішення і підходи до організації бізнес-процесів виявились найбільш ефективними в умовах війни?

 Дмитро Ромашина, фахівець з логістики морського та авіа напрямків

Звичайно, під час роботи у воєнний період компанії зазнали скорочення персоналу з різних причин, як наслідок, довелося перерозподіляти функціональні обов’язки серед працівників та змінювати звичні бізнес-процеси. Водночас підприємства адаптують свою стратегію під нові умови ринку та активно шукають додаткові напрями діяльності, прискорилося прийняття рішень, трансформувалися бізнес-процеси, змінилися підходи до планування, відбувся перерозподіл функціональних обов’язків тощо. Стратегія бізнесу поступово адаптується до нових реалій з горизонтом планування в 1 місяць.

Ключовими змінами стали скорочення бюджетів на маркетингову та рекламну активність, перегляд асортименту товарів та послуг, пошук нових ринків збуту, загальна оптимізація витрат, скорочення інвестиції, перегляд цінової політики та підходів до ціноутворення. Загальним головним трендом країни стало суттєве збільшення витрат на соціальні проекти та підтримку країни. Компанії виділяють бюджети на гуманітарну допомогу, підтримують благодійні фонди та ЗСУ, сприяють висвітленню подій на міжнародному рівні, беручи участь та організовуючи заходи на підтримку країни.

Зростає також загальна згуртованість бізнесу, що призводить до виникнення найрізноманітніших партнерств та колаборацій. Спільна проблема і ворог об’єднали всіх, навіть колишніх конкурентів, бізнес із українськими митцями, з зірками, з фондами та брендами для збору коштів, переказів на ЗСУ та ТРО, для забезпечення ринку товарами, для створення нових продуктів з урахуванням потреб армії та населення тощо.

Яких змін зазнали логістичні ланцюжки? Які з’явились нові перспективні напрямки для співпраці в цьому році?

 Денис Мордюк, менеджер ЗЕД

Після 24 лютого українські компанії, щоб вижити, змушені працювати по-новому чи взагалі переорієнтувати свій бізнес. Наразі вже неможливо використовувати налагоджені раніше логістичні канали, зокрема повітряним та водним шляхами. Виклики для логістичної галузі з’явилися за декілька років до нового етапу російсько-української війни. Через пандемію ринок почав прискорено локалізуватися та переносити ланцюги постачання ближче до країни виробництва чи реалізації продукції. Але у 2022 році компанії змушені були приймати рішення максимально швидко.

Протягом перших днів повномасштабного вторгнення перед учасниками транспортно-експедиторської галузі постав складний виклик. До України прямувало багато імпорту в контейнерах. Його мусили вивантажувати в портах інших держав, а саме перенаправлення коштувало великих затрат. Як певний позитивний наслідок – сформувалися нові логістичні ланцюги, де були задіяні порти інших країн, зокрема Польщі (Констанца, Гдиня, Гданськ). Коли ми говоримо про це в загальних рисах, то на перший погляд усе видається не настільки критичним. Але щоб ланцюги доставки працювали безперебійно, була задіяна велика кількість людських зусиль. Автомобільні перевезення почали зростати, але знову біда – з’явився всеєвропейський дефіцит водіїв вантажівок та проблеми з паливом. Сьогодні логістика намагається адаптуватися до умов, що постійно змінюються, бізнес в Україні гнучкий й оперативно реагує на проблеми, що потребують швидкого вирішення.

Прогнози щодо розвитку української та міжнародної логістики у 2023 році

 Денис Єрмоленко, менеджер ЗЕД

Пандемія та руйнування звичних ланцюгів поставок ще торік змусили компанії змінювати географію виробництв, наприклад, переводити їх ближче до рідних ринків. Цей тренд назвали nearshoring. І в 2023 році він залишиться, правда, з інших причин. За даними агенції KPMG, шість із десяти компаній прогнозують, що геополітична нестабільність може негативно впливати на їх логістичні ланцюги.

Автори дослідження не розшифровують, що мають на увазі під геополітичною нестабільністю, але найімовірніше йдеться про російську агресію в Україні, подальші санкції та напругу між США та Китаєм. Крім того, багато гравців індустрії звертають увагу на рекордну інфляцію і можливу рецесію.

Класична логістика трансформується, відповідно виграють ті гравці, які створюють середовище додаткових послуг для супроводження доставки. Ринок «цифрової логістики» – сукупності сервісів та інструментів для перевезень – зросте на понад 20% до 2030 року, спрогнозували в Allied Market Research. Тобто компанії покладатимуться на автоматизацію, IT-рішення і хмарні сервіси.

За даними KPMG, посилити інвестиції в цифровізацію планують близько 60% компаній. Їхня головна мета – покращити процеси доставки, збору та аналізу даних. В агенції наголошують, що 2023 рік може бути особливим, тому що акцент робитиметься не на загальній інфраструктурі та взаємодії з користувачами, а на логістичних інструментах – роботі фулфілмент-центрів, плануванні, трекінгу.

Позитивним є також припущення Міжнародного валютного фонду (МВФ), який прогнозує стабілізацію економіки України у 2023 році.

Якщо вам необхідний якісний логістичний оператор, страхування вантажу чи допомога у митному оформленні, звертайтеся за телефоном +38(044) 331-14-10.

Сайт компанії: https://onyx-trade.com/ua/

Читайте також: Огляд автомобільних і контейнерних перевезень під час війни

   

РЕЄСТРАЦІЯ на єдиній наймасштабніший в Україні логістичній виставці –VVXIII День Логіста.

Логістичну виставку будемо проводити 8-9 червня 2023 року , м. Київ, Берестейський, 40-Б, ВЦ «АККО Інтернешнл»

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

 

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*