26 червня 2023

Імпорт і експорт авіавантажів

Імпорт і експорт авіавантажів

8177

Авіаперевезення вантажів є життєво важливою складовою сектору логістики, адже вони забезпечують швидке та надійне транспортування товарів по всьому світу. Та в останні роки світова авіалогістика стикається з чималими перешкодами та надскладними викликами  – тривалий процес відновлення після пандемії, загальне погіршення економічної ситуації, висока інфляція, нестача персоналу в аеропортах і пов’язані з цим страйки, війна в Україні тощо. Все це стало непростим випробуванням і для міжнародної логістики, і для зовнішньо-економічної діяльності у світі.

Та попри песимістичні прогнози, авіаційна галузь вистояла і починає активно відновлюватися, демонструючи поступове збільшення світового вантажообігу авіаперевезень вже в першому кварталі.

Також, у другому півріччі очікується пожвавлення авіалогістики у Транстихоокеанському напрямі, адже Китай набагато швидше, ніж очікувалося, відходить від своєї політики нульового COVID і знову відкривається світу.

В Європі трохи важкішим був початок 2023 року, адже супроводжувався постійною невизначеністю, зумовлений закриттям повітряного простору України через війну, обмеженням польотів у повітряному просторі Молдови, зменшенням кількості польотів у Польщі й Балтійських, Скандинавських країнах та відповідним збільшенням інтенсивності польотів у південно-східній частині Європи через обльоти закритих зон.

Але підстави для оптимізму та інтенсивного відновлення вантажних авіаперевезень є – світовий попит на авіаперевезення посилюється, тарифи стабілізуються і до кінця року, по попереднім прогнозам, можуть досягнути допандемічного рівня. 

Звісно, в короткостроковій перспективі все ще існуватимуть серйозні проблеми в ланцюгу постачань, адже переналаштування схем та маршрутів вимагає надійного підґрунтя, розширених можливостей та гнучкості від провайдерів послуг авіаперевезень.

Що стосується України, то незважаючи на обставини форс-мажору, вантажна авіалогістика вийшла на новий рівень послуг, надаючи якісний сервіс через європейські аеропорти. Структура авіаперевезень, при цьому, не зазнала кардинальних змін – експорт вантажів склав близько 20%, а імпорт  80%, як і в довоєнні часи. Щоправда, чимало логістичних компаній скоротили об’єми авіаперевезень та не мають достатніх можливостей для транспортування певних категорій авіавантажів.

«Лише глобальні логістичні оператори, які мають прямі контракти з авіалініями, доступ до розширеної мережі аеропортів, регулярне міжнародне сполучення в будь-яку точку світу, власні європейські хаби та представництва в країнах призначення, здатні забезпечити безперебійну доставку як імпортних, так і експортних авіавантажів.

Великі компанії легко адаптуються до мінливих умов, розробляючи додаткові сервіси, впроваджуючи нові рішення в логістичні процеси та надаючи Red carpet сервіс. Все для клієнта та заради клієнта», - Олександр Краснов, директор департаменту морських та авіаційних перевезень DSV.

Обсяг експортних авіаперевезень з України, в структурі вантажоперевезень іншими видами транспорту, у 2022 році склав близько 0,2%, натомість обсяг імпортних авіаперевезень – біля 9%, згідно даних Мінінфраструктури. Найбільш активно транспортуються товари військові та подвійного призначення, фармацевтичні препарати, техніка й електроніка, різноманітні товари E-commerce та термінові вантажі, незалежно від категорії.

«Зараз ситуація на міжнародному логістичному ринку сприяє перевезенням вантажів саме авіаційним шляхом, адже, мабуть, вперше за останні роки, маємо комфортні для бізнесу тарифи та достатню кількість рейсів у більш затребувані напрямки. Особливим попитом серед наших клієнтів експортерів користується авіадоставка Україна-США на умовах поставки DDP. А от мультимодальні перевезення через аеропорти Центральної та Східної Європи виявилися більш привабливими для імпортерів, з точки зору оптимальності тарифів, надійності та своєчасної доставки. Крім цього, значною нашою перевагою є власний регулярний сервіс збірних автоперевезень імпортних та експортних вантажів, консолідація та деконсолідація на власних хабах як в Україні, так і Європі», - Олександр Краснов, директор департаменту морських та авіаційних перевезень DSV.

Бар’єрами на шляху вільного відправлення товарів через Європу залишаються локальні особливості європейських аеропортів та митні формальності. Тому дуже важливо ретельно підбирати довгострокового і надійного логістичного партнера, який має висококомпетентних фахівців із знаннями місцевих та міжнародних правил й вимог авіаперевезень, здатний оперативно оброблювати вантажі в європейських аеропортах та нести повну відповідальність при постачанні товарів.

 

 
 

 

TradeMaster в соціальних мережах

 

З приводу розміщення новин пишіть на press@trademaster.com.ua

Коментарі

Ваш коментар буде першим.

Додати коментар

Ваше імя*


Захист від спаму

Повідомлення*