29 сентября 2022

Голосова система управління відбором: можливість, переваги та варіативність рішення

Голосова система управління відбором: можливість, переваги та варіативність рішення

1755

Зараз живемо в часи, коли все швидко змінюється, й цікавість до розв'язання задач логістики зростає. І ми вкотре у цьому переконалися. Компанія Consulting for Retail стала Генеральним партнером з автоматизації та консалтингу на конференції FOOD&NONFOODMASTER-2022 і представила свою доповідь на актуальну тему для ритейлу. Ми дуже вдячні TradeMasterGroup за організацію зустрічі, що об’єднала спеціалістів галузі, ритейлерів, виробників та просто однодумців навколо ідеї того, що бізнес має працювати та будувати нові продуктивні відносини на тлі викликів незалежно від їх складності. Рішуча налаштованість бізнесу відчувалася в кожній доповіді івенту.

Виступ Володимира Адамова, керівника напрямку логістики C4R, на тему «Голосові технології: підвищення варіативності у ключовому процесі РЦ» викликав пожвавлення слухачів та активність у розділі «питання». Чим саме зацікавила розповідь, нумо розбиратися. 

Доповідь стосується досить практичного кейса, а саме способу відбору продукції. З процесом відбору стикаємося, коли приходить замовлення від покупця через різні канали: e-commerce, darkstore, в торговому залі магазину або безпосередньо в розподільчому центрі (РЦ чи складі тривалого зберігання). Замовлення проходить певні етапи. Товари часто зберігаються в різних комірках та зонах РЦ, тож групування замовлень та їх комплектація потребує чіткого та швидкого виконання.  

Замовлення комплектують з використанням різного обладнання та програмного забезпечення. У своїй доповіді Володимир розповів про голосове рішення, яке допомагає людині виконувати цю комплектацію.

Які переваги рішення в цілому (hands free) та чи можлива його робота без WMS

 

Голосове рішення дозволяє працівнику виконувати комплектування з вільними руками та концентруватися на точності виконання завдання. Тобто це рішення для тих випадків, коли людині потрібна вся увага для відбору та укладки крихких або габаритних товарів, їх правильного розміщення та забезпечення високої точності виконання завдання. 

Voice Operations працює на складах роздрібних мереж в багатьох країнах світу. Також є приклади застосування рішення в Україні. Володимир запропонував розглянути, як відбувається відбір з допомогою системи голосового управління у поєднанні з двопалетними електровізками на складському комплексі великої французької мережі, яка об'єднує 1500 магазинів формату дискаунтер.

До запровадження рішення відбір відбувався за допомогою терміналів, шляхом сканування штрихкодів та натискання кнопок підтвердження, що займало руки та вимагало часу. Тепер працівники використовують компактну гарнітуру, через яку проходить повна взаємодія з WMS з виконання завдань. Працівник рухається складським комплексом з абсолютно вільними руками, може керувати електровізком  для переміщення відібраних товарів, проводити укладку в додаткову тару, облік якої тепер також можна підтвердити голосом. Людина концентрується на місці, де потрібно знайти певний товар, і робить підтвердження зручним способом. Їх може бути три: голосовий як основний, а підтвердження кнопкою або скануванням ШК, як опціональний.

Рішення допомагає оптимізувати складські процеси, оскільки дозволяє проводити паралельний відбір декількох замовлень. Візок повинен бути готовий та обладнаний для такого відбору. Є кейси відбору одночасно 5 замовлень. В таких випадках є додаткова допомога у вигляді світової індикації на візку. Вона підказує, для якого саме замовлення працівник має відібрати товар та натиснути підтвердження. Світлова індикація в цьому випадку повністю інтегрована та керована голосовим рішенням. Тобто комплектувальник окрім голосових команд отримує додаткові візуалізовані підказки, що та куди потрібно відбирати. 

Як розвивалися технологія та обладнання відбору

 

Технологія голосового відбору в Україні з’явилася ще з 2010 року. Голосове рішення можна порівняти з візуалізованими системами допомоги. Наприклад, людина одягає окуляри та за допомогою візуалізації, продубльованої «голосовим асистентом»,  отримує підказки з якої комірки відбирати, який товар та в якій кількості. Опціонально асистент може показати фотографію SKU.

Ще однією альтернативою організації процесу відбору є системи, які передбачають розміщення на поличках світових індикаторів. Спеціалізована підсвітка дублює інформацію про те, що потрібно відбирати в поточний момент, та допомагає швидко орієнтуватись у просторі. Проте це вже складніші варіації рішення, які потребують більших інвестицій.

Голосова система зараз позиціонується як легке рішення для автоматизації процесу відбору. І це не дивно, бо окуляри можуть бути досить дорогими, системи Pick by Light та Put to Light потребують певного фінансового ресурсу та часу на монтаж. Голосова технологія потребує менше інвестицій і є простішою в запровадженні.

Колись технологія відбору голосом коштувала досить дорого, працювала тільки на певних терміналах, а обладнання на зорі запровадження у 2010 році взагалі ввозилося з Америки. Зараз технологія може працювати на пристроях Android, які коштують значно дешевше за специфічні термінали. Крім того, система може використовуватися на смартфонах, планшетах або смартгодинниках. На сьогодні це суттєва економія на hardware. Це обладнання може бути вже на об’єктах та використовуватися в інших процесах, тому його можна використати для роботи з голосовою системою відбору.

Звісно, до пристрою ще потрібна гарнітура. На проєктах ми рекомендуємо бездротову, тому що відсутність дротів забезпечує кращу свободу руху працівників, і така гарнітура є більш витривалою. Вже для багатьох є звичним працювати в гарнітурі вдома, у машині, у русі люди проводять зустрічі з партнерами, клієнтами, й це стало нормою. 

Можливості сучасного рішення – які є способи взаємодії  із системою

 

Архітектура рішення

Якщо говорити про архітектуру рішення, то вона може бути реалізована досить просто. Рішення може взаємодіяти як зі спеціалізованими WMS-системами, так і з системами ERP, які містять мінімально необхідну інформацію про розміщення товару в комірці складу. 

Рішення може працювати з базами даних різних виробників: Oracle, MS SQL та інші. Обмін даними може бути реалізований зручним способом через таблиці обміну чи сервіс API.

Ключові особливості:

● Зрозумілий модуль Адміністрування.

● Звітність у режимі real-time: які замовлення зараз збираються, на якому етапі вони знаходяться, який працівник виконує замовлення.

● Обладнання оператора: термінал та гарнітура дротова/бездротова.

● Параметризація діалогу шляхом вкл./викл. функціоналу – підтвердження валідації пропонуються через налаштування.

●  Можливість інтеграції з іншими системами, такими як Pick by Light та Put to Light.

Програмувати рішення не потрібно, оскільки є можливість змінювати налаштування через параметри.

Ключові компоненти:

● голосовий двигун для вимови на приладі дозволяє проговорювати команди обраною мовою, забезпечує можливість використання кількох мов;

● двигун розпізнавання мови, який дає можливість працювати з системою новим працівникам без попереднього надиктовування команд. 

Найкращий результат роботи забезпечує поєднання TTS і ASR. Проте остання версія забезпечує можливість користуватися власними семплами та надиктованими командами, що дозволяє підтримувати діалект та інші мови.

Локалізація рішення за мовним інтерфейсом 

 

Мовний аспект – вирішальний у запровадженні рішення. Чим швидше працівники та система «знайдуть спільну мову», тим краще. Розробники йдуть назустріч та розширюють можливості інтерфейсу. 

Мови повністю доступні в Symphony Voice: Ukrainian, Russian, Bulgarian, Croatian, Czech, Dutch, English, French, German. Версія 6.03 підтримує діалекти та інші мови, наприклад, Казахська, Узбецька тощо.

Команди можна адаптувати й по-різному налаштовувати. Можливість використання діалектів дуже актуальна для країн Азії. Наприклад, у Казахстані, коли мова державна казахська, але є певні діалекти, та потрібна їх адаптація.

Можливості інтеграції та конфігурування, строки впровадження рішення

 

Щоб запустити рішення, потрібно зробити кілька нескладних кроків. 

Вибрати процеси та зони складу. Визначитися, де саме будете використовувати рішення, які склади та складські зони, процеси в цих зонах вимагають підтримки голосового рішення: 

 ● Стандартний пікінг від залишку (Pick from place).

 ● Дистрибуція  (Pick by line | Pick to zero).

 ●Керування поповненням.

 ●Керування переобліком.

 ●Мультипікінг (Group picking).

Обговорити способи обміну даними з WMS | ERP. Зрозуміти, з чим саме буде інтегруватись модуль: спеціалізована WMS чи ERP-система з елементами обліку або складського (адресного) зберігання.

Для налаштування обміну є вимоги обов’язкових необхідних даних:

● Замовлення на відбір шапки + рядки – обов’язкові поля, обмін у дві сторони.

●Фактичний залишок, палетизація, коментарі – необов'язкові поля.

●Визначити спосіб обміну даними між системи (API, таблиці, інше).

Використання коментарів до рядків замовлень може значно спростити та підвищити якість збору замовлень, бо вчасно видають важливі попередження та повідомлення до конкретного товару. Наприклад, коли товар входить у промо і його важливо відібрати, коментарі виключають необхідність в адміністративному порядку на цьому  наголошувати. Система в потрібний момент сама нагадає користувачу про це.

Строк впровадження рішення від 1-го до 3-х місяців. Це ще одна беззаперечна перевага. З досвіду наших кейсів лічені місяці потрібні, щоб запустити повноцінну роботу системи.

Міжнародна компанія Consulting for Retail розробляє власні рішення та впроваджує рішення партнерів Enterprise-рівня для автоматизації бізнес-процесів роздробу, логістики та дистрибуції, спеціалізується на аудиті та консалтингу. Фахівці C4R працюють на ринку понад 15 років, застосовують у роботі best practice та глибоко занурюються в процеси клієнта. Рішення для автоматизації складських процесів від Consulting for Retail (C4R) – оптимальна продуктивність вашого складу при мінімальних операційних витратах. Для отримання консультації пишіть на пошту info@c4r.eu або заповнюйте форму на сайті.

Читайте також: 

Як запуск нового РЦ за 3 місяці допоміг збільшити мережу з 250 до 350+ магазинів

Як управляти ланцюгами поставок в умовах війни?

 

Портал о розничной и оптовой торговле TradeMaster.UA 
 

 

TradeMaster в социальных сетях 

По поводу размещения Ваших материалов на портале пишите на press@trademaster.com.ua

Комментарии

Ваш комментарий будет первым.

Добавить комментарий

Ваше имя*


Защита от СПАМА

Сообщение*